• 1
  • 2
2009-03-30, 16:43
Medlem
Kenny Kuks avatar
Jag är en kille som aldrig läser laidback, jag har inget intresse för trams helt enkelt. Men nu börjar bli trött på att en massa laidbackämnen upptar "Heta ämnen", "Nya ämnen" och "Nya inlägg". Det borde finnas en möjlighet att blockera laidback, så att jag slipper se tramset. Eller ska jag behöva skaffa ett nytt konto varje halvår?

Eftersom konton kan stängas av från LB, så borde det inte vara så svårt att låta varje konto få möjlighet att "stänga av sig själva" från LB.
Citera
2009-03-30, 16:53
Medlem
Vad är LB för något?
Citera
2009-03-30, 16:55
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharkii
Vad är LB för något?
En mer avslappnad del av forumet som du kommer få tillgång till efter 6 månaders medlemskap och 100 inlägg.

OnT: Jag tycker faktiskt det är ett bra förslag. Frågan är hur många som vill det. Om inte annat bör man väl kunna ansöka om att bli avstängd från LB så man inte ser det, eller?
Citera
2009-03-30, 16:56
Medlem
Foveas avatar
Att kunna ställa in vilka forum man vill ska visas under "Nya inlägg/ämnen" och "Heta ämnen" är en riktigt bra ide men jag tror knappast det kommer realiseras.

Du får nog leva med att hoppa över ett par trådar...
Citera
2009-03-30, 16:57
Medlem
micaeles avatar
Nå, mig veterligen finns inte funktionen för att välja specifika forum kvar i Flashbacks mjukvara - för vanliga dödliga iaf. Pre-2008 gick det att använda parametern exclude till search.php, men sedan det byggdes om ordentligt till newposts.php, newthreads.php och hotthreads.php är det tungt med den biten. Tråkigt men sant.

Du får helt enkelt vänja dig vid att det, för dig ointressanta ämnen, kommer upp inlägg och trådar från Laidback - precis som att jag och andra måste tåla saker från forum som inte alls anses intressanta. Skaffa skygglappar eller bli som oss andra, fall ner i träsket och bli en Laidbackare.
Citera
2009-03-30, 16:59
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nå, mig veterligen finns inte funktionen för att välja specifika forum kvar i Flashbacks mjukvara - för vanliga dödliga iaf. Pre-2008 gick det att använda parametern exclude till search.php, men sedan det byggdes om ordentligt till newposts.php, newthreads.php och hotthreads.php är det tungt med den biten. Tråkigt men sant.

Du får helt enkelt vänja dig vid att det, för dig ointressanta ämnen, kommer upp inlägg och trådar från Laidback - precis som att jag och andra måste tåla saker från forum som inte alls anses intressanta. Skaffa skygglappar eller bli som oss andra, fall ner i träsket och bli en Laidbackare.
Haha!

Fast med LB så bör det väl gå då man kan stänga av användare från enbart den forumdelen. För det finns väl inte andra delar man kan göra det med, eller?
Citera
2009-03-30, 17:01
Medlem
Jag tycker man skulle kunna välja själv vilka ämnen som ska vara med på "nya inlägg" men det kanske inte är så lätt, har ingen koll men det hade varit bra så man slipper se sånt som är helt ointressant, samtidigt som man förlorar lite av bredden och blir som en massa småforum. Men som cannabis och integration och invandring håller ingen hög nivå direkt och jag blir mest irriterad av att läsa där
Citera
2009-03-30, 22:41
Medlem
johnny_viciouss avatar
Tja, det finns ju onekligen en logik i att om man nu ska kunna blocka andra användare som man tycker skriver massa trams så bör man kunna blockera hela forum som man anser tramsiga.
Citera
2009-03-30, 22:55
Medlem
Dr. Löhks avatar
En strålande idé att kunna stänga av vissa forum. Laidback roar mig, men skiten i pedofili och hebefili får mig att kräkas. Så den avdelningen hade jag gärna blockerat.
Citera
2009-03-31, 08:52
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele

Eftersom det tydligen går att stänga av konton från LB så borde det väl inte vara så svårt att låta varje användare kunna stänga av sig själva.

Skygglappar funkar ibland, men inte alltid, ta t ex "Heta ämnen" som exempel där tramsämnen tar upp plats på topplistan så att jag kanske går miste om andra heta och mer intressanta ämnen.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Tja, det finns ju onekligen en logik i att om man nu ska kunna blocka andra användare som man tycker skriver massa trams så bör man kunna blockera hela forum som man anser tramsiga.

Ja, jag tycker ju det!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
En strålande idé att kunna stänga av vissa forum. Laidback roar mig, men skiten i pedofili och hebefili får mig att kräkas. Så den avdelningen hade jag gärna blockerat.

Ja, det har du helt rätt i.
Citera
2009-03-31, 08:59
Medlem
Om du bara slösurfar på FB behöver du inte vara inloggad, då ser du inte LB-trådarna i heta ämnen... kanske inte det smidigaste, men jag använder det systemet för att undgå dessa trådar : )
Citera
2009-03-31, 09:11
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Eftersom det tydligen går att stänga av konton från LB så borde det väl inte vara så svårt att låta varje användare kunna stänga av sig själva.

Be Admin om avstägning från LB, enklaste sättet tror jag, Moderatorerna är ju inte mycket att hurra för.

Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk

Skygglappar funkar ibland, men inte alltid, ta t ex "Heta ämnen" som exempel där tramsämnen tar upp plats på topplistan så att jag kanske går miste om andra heta och mer intressanta ämnen.

I och med att LB Ej räknas in i Postcounten så borde ämnena i teorin Inte dyka upp bland "Heta ämnen" och liknande, Det känns i mina ögon dubbelmoraliskt.

Alltså ämnen som ej ger postcount bör ej vissas i Heta ämnen, Nya ämnen eller Nya inlägg, detta gäller även Humor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in