2009-03-30, 15:56
Medlem
biiigls avatar
Nån som har en aning om när man får skatteåterbäringen från norge? Har hört att det ska vara snart..?
Citera
2009-03-30, 15:59
Medlem
kung-jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biiigl
Nån som har en aning om när man får skatteåterbäringen från norge? Har hört att det ska vara snart..?

Strax är nu.
Citera
2009-03-30, 16:53
Medlem
biiigls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kung-joker
Strax är nu.

Gött är de jobbigt att deklarera också eller?
Citera
2009-03-30, 20:32
Medlem
kung-jokers avatar
Krångligt ja,, men jag smet in på liknings kontoret och lurade dem göra den åt mig.
Den går att göra via nätet finns likt i Sverige en förenklad version men då får du inte med de special fradrag som du har rätt till de 2 första åren du skattar i norge.
De är på 10% av inkomsten före skatt.
Citera
2009-03-31, 11:48
Medlem
Erikssonss avatar
Nu får du sluta hitta på. Det går utmärkt att göra avdrag på nätet och det är inte svårt.
Citera
2009-04-01, 12:54
Medlem
maximumtastes avatar
Det är både smidigt och enkelt att göra deklarationen på internet. När du får eventuell skatteåterbäring kan variera. Jag har alltid fått min i Juni men har bekanta som fått vänta tills efter sommaren. Alla avdrag etc kan precis som föregående skrev även göras på internet.
Citera
2009-04-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximumtaste
Det är både smidigt och enkelt att göra deklarationen på internet. När du får eventuell skatteåterbäring kan variera. Jag har alltid fått min i Juni men har bekanta som fått vänta tills efter sommaren. Alla avdrag etc kan precis som föregående skrev även göras på internet.

När jag försöker logga in så ska man uppge ett telefonnummer, det svenska nummret funkar dock ej

Vart kan jag se hur mycket jag får tilbaka och vart kan jag skriva i standardfradragen? Vore ypperligt tacksam för hjälp om detta
Citera
2009-04-03, 16:42
Medlem
maximumtastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzer
När jag försöker logga in så ska man uppge ett telefonnummer, det svenska nummret funkar dock ej

Vart kan jag se hur mycket jag får tilbaka och vart kan jag skriva i standardfradragen? Vore ypperligt tacksam för hjälp om detta

För att kunna logga in behöver du dina pinkoder som kom runt december tror jag. Har du inte dessa kan du beställa nya, antingen via telefonen om du har norsk eller skriva in ditt personnummer och få dem hemskickade.
Minns ej exakt hur det såg ut väl inne på sidan men avdraget borde inte vara några större konstigheter att hitta var du fyller i. Kolla bara upp vilket nummer det har, exempelvis 3.5.2 eller nått i den stilen, sen fyller du i hur mycket du vill göra avdrag på. Avdraget är på 10 % så har du tjänat 100 000 fyller du i 10 000.

Pinkoder: http://skatteetaten.no/Templates/Sel...epslanguage=NO
Senast redigerad av maximumtaste 2009-04-03 kl. 16:50.
Citera
2009-04-05, 14:07
Medlem
Cazlabs avatar
Jag tror jag får hem mina deklarationspapper snart? Jag fick koderna i typ december, men jag har inte fått något annat hem? Kan jag gå in redan nu med hjälp av koderna o deklarera på nätet?

Eftersom att jag är svenskmedborgare vill jag ha 10% Standardavdrag, alltså XXXX000 kr.

Ska jag skriva så? MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in