2003-10-10, 18:20
Medlem
Detta r enbart min uppfattning.

Jag fattar inte. Alla, Nsten alla tidningar i dagens sverige skriver bara om, Rika,Pengar,Knda och Kunga familjen. jag blev s jvligt arg d Anna Lindh dog, Samma dag s blir ett litet barn mrdat i Arvika, Hur mycket skrevs det om henne, Hur mnga stora minnes stunder va det fr henne?? Inga, Men fr Anna Lindh d va det insamling i med namn i tidningar och annat dylikt.

Och om kunga familjen skulle g och handla p ICA skulle det vara en strre nyhet n om 500 personer dr i en bil explosion i Mellan stern.

Men det r ju sant, "Den som har mest saker nr man dr vinner"
Citera
2003-10-10, 23:43
Medlem
L_BRUCEs avatar
Jag fr en stark knsla av att du inte vet s mycket om liberalism eller nyliberalism....
Citera
2003-10-11, 01:37
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmiths
jag blev s jvligt arg d Anna Lindh dog, Samma dag s blir ett litet barn mrdat i Arvika, Hur mycket skrevs det om henne, Hur mnga stora minnes stunder va det fr henne?? Inga, Men fr Anna Lindh d va det insamling i med namn i tidningar och annat dylikt.

Det dr har diskuterats till leda i ett gng med trdar tidigare...alla mnniskor r inte lika vrda, men har samma mnniskovrde. Drfr upprrs alla av att en mnniska mrdas, medan man kan knna mer eller mindre fr den ena eller den andra.
Ponera att en nra slkting till dig dr - d skulle du troligtvis bli mer upprrd och frkrossad n ver den stackars flickan i Arvika...
Citera
2003-10-12, 15:37
Medlem
Megons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmiths
Detta r enbart min uppfattning.

Jag fattar inte. Alla, Nsten alla tidningar i dagens sverige skriver bara om, Rika,Pengar,Knda och Kunga familjen. jag blev s jvligt arg d Anna Lindh dog, Samma dag s blir ett litet barn mrdat i Arvika, Hur mycket skrevs det om henne, Hur mnga stora minnes stunder va det fr henne?? Inga, Men fr Anna Lindh d va det insamling i med namn i tidningar och annat dylikt.

Och om kunga familjen skulle g och handla p ICA skulle det vara en strre nyhet n om 500 personer dr i en bil explosion i Mellan stern.

Men det r ju sant, "Den som har mest saker nr man dr vinner"

Kan du p ett intelligent stt, utan att idiotfrklara dig sjlv, redogra fr oss vad detta har med nyliberalism att gra?
Citera
2003-10-12, 18:23
Medlem
Tyvrr r det vl s att mediebevakningen med anledning av mordet i Arvika var precis s stor som den varit ven utan Anna Lindh-mordet. Allts - om man jmfr med likartade hndelser bevakades Arvikamordet ungefr likvrdigt.
Nyhetsmssigt r Anna Lindh-mordet s oerhrt mycket strre. Jag frstr inte att det ska vara s svrt att frst. Och det r inget angrepp p ngon som tycker motsatsen. Mordet p AnnaLindh bevakades hrt av internationella media; utan att vara fr cynisk tror jag inte att det tragiska mordet i Arvika genererade ngra strre notiser utomlands.
Det betyder inte att jag tycker att mordet i Arvika var oviktigt fr det var det inte. Den debatt som fljde r viktig att fortstta.

Men i mediernas gon r vi alla olika, och traumatiska hndelser vrderas alltid utifrn hur mycket de kan sljas. Rtt eller fel? Sjlvklart r det fel - men det gr inte att komma ifrn att ett mord p en representant fr nationen (och man fr tycka vad man vill om henne eller det parti hon representerade) r en strre hndelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in