2009-03-30, 14:15
Medlem
Mr.Carters avatar
finns det någon bra pålitlig torrent för ett komplett Mac OS, eller om någon vet var jag hittar någon bra sådan ?.

Jag är väldigt ny inom mac och undrar även om Mac fungerar lika bra att lira olika spel på, då Linux inte gör det, om man jämnför med Windows.

Håller på en del med musik prodd med, men lirar även mycket spel så, är mac ett alternativ för mig ?

mvh
Citera
2009-03-30, 14:27
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Carter
finns det någon bra pålitlig torrent för ett komplett Mac OS, eller om någon vet var jag hittar någon bra sådan ?.

Jag är väldigt ny inom mac och undrar även om Mac fungerar lika bra att lira olika spel på, då Linux inte gör det, om man jämnför med Windows.

Håller på en del med musik prodd med, men lirar även mycket spel så, är mac ett alternativ för mig ?

mvh

Nej, köp en PC med Windows... Om du nu inte gillar designen på mac, då kan du köpa en mac och köra windows på den... men det är lite som att köpa en jävligt dyr och snygg porche bara för att kasta lera på den.
Citera
2009-03-30, 14:31
Medlem
Mängder av folk svär på att mac är ultimat för musikproduktion, så tyvärr sitter varenda jävel och hans moster med en fucking mac ute på både skolor och arbetsplatser, vilket såklart är uselt för en uttalad machatare som jag.

När det gäller spel och sånt är det väl bara att köra med boot camp och windows xp så att allt går att spela? Annars så har du inte samma urval som windows direkt, men det finns spel som har macstöd, WoW dyker upp i skallen direkt.

Om du verkligen vill ha en mac så kommer du antagligen kunna jobba med den och spela på den, men som sagt, kolla upp boot camp.
Citera
2009-03-30, 14:46
Medlem
Mr.Carters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kezuke
Mängder av folk svär på att mac är ultimat för musikproduktion, så tyvärr sitter varenda jävel och hans moster med en fucking mac ute på både skolor och arbetsplatser, vilket såklart är uselt för en uttalad machatare som jag.

När det gäller spel och sånt är det väl bara att köra med boot camp och windows xp så att allt går att spela? Annars så har du inte samma urval som windows direkt, men det finns spel som har macstöd, WoW dyker upp i skallen direkt.

Om du verkligen vill ha en mac så kommer du antagligen kunna jobba med den och spela på den, men som sagt, kolla upp boot camp.

jag gillar designen + att OSet är väldigt rent och cleant, vilket gör det mycket lättare och skönare och sitta i.
tänker på CS-wow-COD-Final fantasy-gears of war. alla nya spel typ.
Jo jag vet, Vill ju hällre ha mac p.g.a. Musiken, men vet inte HUR mycket bättre t.ex. Logic på Mac är en FL på windows.
Citera
2009-03-30, 14:52
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Carter
, Vill ju hällre ha mac p.g.a. Musiken, men vet inte HUR mycket bättre t.ex. Logic på Mac är en FL på windows.

Generellt brukar dessa två program i 90% av fallen vara betydligt bättre än användaren, så det borde ju inte spela någon roll.
Såvida du inte jobbar 12 timmar om dagen med Logic och innehar skivkontrakt så är det nog hugget som stucket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in