2009-03-30, 13:31
Medlem
Jag använder Xfce4, Thunar, Xarchiver (inte xarchive) och Thunar archiver plugin i FreeBSD.

Om jag markerar ett arkiv i Thunar och väljer "Extract To" får jag meddelandet "Failed to extract files. No suitable archive manager found".

Hur får jag Thunar Archiver Plugin att hitta Xarchiver? Jag kan inte hitta några konfigurationsfiler eller inställningar någonstans.
Citera
2009-03-30, 20:12
Medlem
danielebs avatar
Vad är det för typ av arkiv? Kan vara så att du saknar lämpligt program och att Xarchiver därför inte kan öppna arkivet (eftersom det bara är en frontend). För att välja vilket program du vill öppna en fil med i Xfce gäller annars att högerklicka och välja egenskaper > öppna med.
Citera
2009-03-31, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danieleb
Vad är det för typ av arkiv? Kan vara så att du saknar lämpligt program och att Xarchiver därför inte kan öppna arkivet

Jag glömde visst lite information i första inlägget.

Allt fungerar fint från terminalen och även inifrån Xarchiver.
Citera
2009-03-31, 11:32
Medlem
danielebs avatar
Vilka versioner använder du förresten? Xarchiver har inte alltid fungerat med thunar-archive-plugin vill jag minnas från när jag använde Debian Etch. File-roller var det rekommenderade programmet.
Citera
2009-03-31, 12:43
Medlem
xarchiver-0.5.2
thunar-archive-plugin-0.2.4_1

Edit:
Det fungerar efter att jag symlänkade xarchiver.tap

ln -s /usr/local/libexec/xarchiver.tap /usr/lib/xarchiver.tap

Dock har det uppstått ett nytt problem. Om jag börjar packa upp ett arkiv och avbryter det krashar Xfce4.

kernel: pid 954 (xfce4-panel), uid 1001: exited on signal 11 (core dumped)

Jag får titta mer på det när jag kommer hem ikväll.
Senast redigerad av mistake08 2009-03-31 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in