2003-10-10, 16:15
Medlem
Det tjatas en hel del om att Medborgarplatsen ska byta namn till Anna Lindhs Torg.

En alldeles för stor omställning i gatubilden anser jag. Någon föreslod att man borde uppkalla något i Enskede (söder om Södermalm) där Anna Lindh växte upp.

Letade lite på en karta över område och hittade en park som idag heter "Margaretaparken". Nu vet jag inte vem denna Margareta var, men där är väl en plats man kan uppkalla efter Anna Lindh?
Citera
2003-10-10, 18:21
Medlem
Citat:
En alldeles för stor omställning i gatubilden anser jag.
Håller med. Dom kan ju börja med att förklara vad Lindh har för egentlig anknytning till Medis.
Citera
2003-10-15, 10:53
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esping
Håller med. Dom kan ju börja med att förklara vad Lindh har för egentlig anknytning till Medis.

Har för mej att det var det sista stället hon framträdde offentligt innan hon blev bragd om livet. *May she rest in peace*
Citera
2003-10-15, 12:02
Medlem
Medborgarplatsen har ju en otrolig symbolik - det är 'folkets' plats.
Anna Lindh tillhörde eliten - precis som alla andra ministrar. Det vore otroligt fel att döpa om stället.

Varför döpa om någonting öht? Hon har väl fått den gnutta uppmärksamhet hon behövde, och lite till.
Citera
2003-10-16, 22:48
Medlem
TWATEs avatar
Enskede...

ja bor i enskede.. Å de finns en park hära som heter Lindeparken.. Varför inte Anna Lindheparken..? Okej,, De låter skitfult,, å lär knappast bli så.. Men bättre än att ändra på Margaretaparken.... jaja..
Citera
2003-10-26, 13:51
Medlem
Von Bings avatar
Jasså, Enskede säger du. Slakthusgatan i Enskede bör heta Anna Lindhs gata.
Citera
2003-10-31, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von Bing
Jasså, Enskede säger du. Slakthusgatan i Enskede bör heta Anna Lindhs gata.

Det var väl lite väl rått?
Citera
2003-10-31, 20:37
Medlem
Personligen tycker jag att vi borde benåda 24-åringen (om han nu mördade Anna Lindh) och ge honom en licens att fortsätta mörda politiker.
Citera
2003-10-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatic
Personligen tycker jag att vi borde benåda 24-åringen (om han nu mördade Anna Lindh) och ge honom en licens att fortsätta mörda politiker.

Väldigt OT, men varför?
Citera
2003-10-31, 20:44
Medlem
WhoAmIs avatar
Tja ... Olof Palme fick ju f.d. tunnelgatan.
Att döpa om medborgarplatsen efter Anna Lindh är kanske ett försök att dra nytta av det interationella rykte Lindh hade ( ... eller fick postumt ... (?))

Citat:
Ursprungligen postat av Westling
Det var väl lite väl rått?
Håller med. Extra försiktig med sådana uttalanden måste man vara om man har Mr. flygplanskapar-bossen som avatar ...

edit; stavfel
Citera
2003-10-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAmI
Håller med. Extra försiktig med sådana uttalanden måste man vara om man har Mr. flygplanskapar-bossen som avatar ...

edit; stavfel

- Jag känner killen ifråga. Han prisar väl snarare flygplanskaparen.
Citera
2003-10-31, 21:33
Medlem
WhoAmIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westling
- Jag känner killen ifråga. Han prisar väl snarare flygplanskaparen.

Von Bing: Är det så? I så fall får vi väl starta en tråd i ngt lämpligt forum, och ha ett snack om det här med att flyga in flygplan i byggnader ...

edit; stavfel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in