• 1
  • 2
2009-03-30, 03:41
Medlem
Jag har sökt (utan att lyckas) efter svar på hur länge xanor syns i ett blodprov.
Vad är att föredra mellan att lämna ett urinprov vs blodprov om man skulle ha 7 dagar på sig efter ett enstaka intag av 0.5mg xanor.

Om ämnet redan har diskuterats så är jag tacksam för länk och mod kan låsa tråden.
2009-03-30, 03:41
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest! #2/LÄS 1:a inlägget /låst
2009-03-30, 06:08
Bannlyst
blir upp till 24timmar max...

0,5 mg för en vecka sedan så tror jag knappast de visas ens på urin prov.. du ska inte nojja nånting
2009-03-30, 10:56
Medlem
Arch_Angels avatar
då har du inte sökt så hårt. Har postat denna länk i väldigt många trådar senaste året + att det har nämts FLERA gånger att Xanor är det bästa drogen du kan ta om du vill att d skall försvinna fort

http://www.benzo.org.uk/

Klicka på "Equivalence Table"

Sen all benzo i Extremt små mängd är ute efter en vecka. brukar gå efter 3-4 dagars regeln å safe efter 6 när jag e lite nojjig å käkat hårt. Finns sen undantag som diazepam & fludder.
2009-03-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
då har du inte sökt så hårt. Har postat denna länk i väldigt många trådar senaste året + att det har nämts FLERA gånger att Xanor är det bästa drogen du kan ta om du vill att d skall försvinna fort

Sen all benzo i Extremt små mängd är ute efter en vecka. brukar gå efter 3-4 dagars regeln å safe efter 6 när jag e lite nojjig å käkat hårt. Finns sen undantag som diazepam & fludder.

Jag är medveten om att xanor är en av de benzo som fortast går ut, men är ute efter underlag (fakta) och erfarenheter på min fråga, om antal dagar man blir ren för ett blodprov.

Jag har varit inne på den sidan tidigare du länkade till, och är medveten om halveringstiden för xanor. Men halveringstiden på en substans säger mig inte exakt när substansen inte längre är spårbar i blodet.
2009-03-30, 17:16
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neknab
Men halveringstiden på en substans säger mig inte exakt när substansen inte längre är spårbar i blodet.

Ingen kan säga exakt när det är ute. Inte ens världens smartaste människa som har forskat hela sitt liv i benzo & gjort tusentals prover på folk som tagit benzo. ALLA är vi olika & tabellen där är det närmaste du kan komma i nutid.
2009-03-30, 17:33
Medlem
Okej, det kanske var felformulerat från mig att kräva den exakta tiden.
Men hur tolkar du siffrorna i tabellen?

Där det står att halveringstiden för alprazolam (xanor) är 6-12h.
Och om jag dag 1 kl 00 har 0.5mg i kroppen, så leder det till enligt tabellen-->
dag 1 kl12 0.25mg
dag2 kl00 0.125mg
Och så vidare.

Med andra ord, hur många halveringar krävs?

Det jag då är ute efter hur mg eller mikrogram det krävs i blodet för att det vid ett blodprov (av polisen) ska ge utslag.
2009-03-30, 20:01
Medlem
Arch_Angels avatar
vill jag inte lura bort dej men detta e var jag TROR:

det som står i "Approximately Equivalent" är vad man skall räkna på så efter 6 timmar har 0.5 halverats å 12 timmar 0.5 borta (RÄKNAT PÅ DET LÄGSTA ALLTSÅ)

återigeigen: JAG TROR att det kan jämföras med vad kroppen förbränner.

men det står ju även där att ALLA är vi olika

ett annat exempel är valium, 20timmars halvering på 10mg dvs 40timmar e minimum innan den e borta
Senast redigerad av Arch_Angel 2009-03-30 kl. 20:03.
2009-04-01, 22:20
Medlem
Citat:
vill jag inte lura bort dej men detta e var jag TROR:

det som står i "Approximately Equivalent" är vad man skall räkna på så efter 6 timmar har 0.5 halverats å 12 timmar 0.5 borta (RÄKNAT PÅ DET LÄGSTA ALLTSÅ)

återigeigen: JAG TROR att det kan jämföras med vad kroppen förbränner.

men det står ju även där att ALLA är vi olika

ett annat exempel är valium, 20timmars halvering på 10mg dvs 40timmar e minimum innan den e borta
XANOR SITTER PÅ EN STOCKHOLMARE I HELA DERAS MISSERABLA JÄVLA YTLIGA LIV SÅ DE SÅ NA NA NA NANANA
2009-04-01, 22:23
Medlem
Citat:

Det finns droger som inte syns. De måste ju vara mycket bättre än det du kallar den bästa drogen.

barbiturater syns ju inte på stickor.
2009-04-01, 22:29
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoppe
Det finns droger som inte syns. De måste ju vara mycket bättre än det du kallar den bästa drogen.

barbiturater syns ju inte på stickor.

jo självklar så finns d sånna (bl a LSD,Ketamin oxå) men bland "vanliga" droger. barbiturater har jag fakiskt inte prövat dock.
2010-09-02, 17:41
Medlem
Theberzerkers avatar
Oavsett dos då, om man tror att man är på gränsen mellan pos/neg på urinprov. Är det då att föredra att ta blodprov?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in