2009-03-30, 00:16
Medlem
Okej börjar från början så att alla kan följa alla steg jag gjorde innan problemet dök upp.

Satt idag uttråkad som jag va hemma, och blev sugen på att fixa så att min ps3 kontroll funkade till datorn.

Hittade sidan http://www.ps3news.com/forums/pc-tec...64-104920.html

"Great" tänkte jag och började följa instruktionerna.

En efter en gjorde jag dom tills jag läste
Citat:
6. !!IMPORTANT!! Now you must restart your computer, but remember to press F8 during boot! A screen will appear and scroll down to select "Disable Driver Signature Enforcement". You must do this every time you boot your computer, or your usb controllers wont work.

"Segt att man måste tänka på det" tänkte jag, samtidigt som jag råkade scrolla ner till comment #3 och såg hans länk http://www.overclock.net/windows/187...ent-vista.html

Då tänkte jag 1+1 ! när jag kom till steg 6 , så gick jag in på den andra länken, öppnade cmd och skrev in allt som man skulle och startade om datorn.

HÄR kommer problemet;
Efter omstarten så funkar musen och t-bordet perfekt, tills halvvägs in i windows, då slocknar båda. När jag loggat in på datorn, så fungerar ingen av dom, och jag får blue screen efter typ 20 sekunder.

Har testat att starta i felsäkert läge, det funkar fint förutom att musen och t-bordet fortfarande inte funkar. Har oxå testat repair skivan utan resultat.

SNÄLLA är det någon som kan hjälpa mig med detta problemet! Formatera is not an option

Använder mig utav Vista x64
Asus P5K Premium/WIFI-AP, P35, DDR2
Intel Core 2 Quad Q9450 2.
Gainward GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB
Citera
2009-03-30, 00:28
Medlem
cannaBes avatar
Provat systemåterställning? Start > Alla program > Tillbehör > Systemverktyg > Systemåterställning
Citera
2009-03-30, 00:30
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Provat systemåterställning? Start > Alla program > Tillbehör > Systemverktyg > Systemåterställning

Svårt om musen och tagnentbordet inte fungerar

En nödlösning som funkar i vissa sällsynta fall:
Tryck F8 och välj "Senast fungerande konfiguration", funkar faktiskt ibland med lite flyt.

Du kan även testa att boota från en Vista DVD och välja "Reparera" vid första skärmen och sen välja att öppna upp kommandotolken och skriv:
BCEDIT /set nointegritychecks OFF
för att aktivera det igen

Lycka till!
Citera
2009-03-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolDude
Svårt om musen och tagnentbordet inte fungerar

En nödlösning som funkar i vissa sällsynta fall:
Tryck F8 och välj "Senast fungerande konfiguration", funkar faktiskt ibland med lite flyt.

Du kan även testa att boota från en Vista DVD och välja "Reparera" vid första skärmen och sen välja att öppna upp kommandotolken och skriv:
BCEDIT /set nointegritychecks OFF
för att aktivera det igen

Lycka till!

När jag håller in f8 så får jag bara fram vilken HD jag vill boota ifrån, får inte fram "senast fungerande konfiguration".

När jag skriver in BCEDIT /set nointegritychecks OFF
fick jag fram "An error occurred while attempting to reference the specified entry. The system cannot find the file specified"
Senast redigerad av BudaLa 2009-03-30 kl. 00:48.
Citera
2009-03-30, 01:11
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BudaLa
När jag håller in f8 så får jag bara fram vilken HD jag vill boota ifrån, får inte fram "senast fungerande konfiguration".

När jag skriver in BCEDIT /set nointegritychecks OFF
fick jag fram "An error occurred while attempting to reference the specified entry. The system cannot find the file specified"
Att du inte får upp det när du trycker F8 är för att din BIOS är inställd på att ta upp boot-menyn när du trycker F8. Välj bara HDD och sen trycker du F8 igen direkt efter, då får du upp den avancerade uppstartsmenyn. Då kan du prova felsäkert läge, kanske funkar musen där och så kör du systemåterställning, eller så provar du senast fungerade konfiguration, men det löser typ 1 problem av 1000 så chanserna är inte så stora
Citera
2009-03-30, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Att du inte får upp det när du trycker F8 är för att din BIOS är inställd på att ta upp boot-menyn när du trycker F8. Välj bara HDD och sen trycker du F8 igen direkt efter, då får du upp den avancerade uppstartsmenyn. Då kan du prova felsäkert läge, kanske funkar musen där och så kör du systemåterställning, eller så provar du senast fungerade konfiguration, men det löser typ 1 problem av 1000 så chanserna är inte så stora

HAHAHAH jag älskar dig gubben!

även om det va 1 av 1000 så funkade det xD

Länge leve datornördar!
Citera
2009-03-30, 01:23
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BudaLa
HAHAHAH jag älskar dig gubben!

även om det va 1 av 1000 så funkade det xD

Länge leve datornördar!

hehe var ju mitt knep från början Var med skeptiskt till de med ett tag, men det knepet har faktiskt funkat flera gånger för mig...säkert 1 på 100 för mig...kanske bara har tur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in