Citat:
Ursprungligen postat av åke_128
Har stött på ett problem vid installationen av Autoc2d, den säger att D: är en flyttbar disk (mitt SD-kort) sedan avslutas installationen. Mitt OS ligger på E:, hur kan jag lättast byta namn på denna disk?
Byta namn?
Menar du möjligen byta enhetsbeteckning? Isf gör du det enklast direkt i windows i vertyget diskhanteraren. Ligger som standard vertyg och nås från kontrollpanelen administrations vertyg.
Menar du verkligen byta namn på den, så högerklickar du med musen på den disk du vill byta namn på.
Men inget av det borde påverka ett installationsprograms detektering av om det är en lokal disk eller flyttbar.
Inget ont menat nu, men om du inte har användarkunskaper för windows kanske du skall lämna det jobbet till en som använt windows lite mer?
All den informationen du frågar om står i hjälpfilen och bruksanvinisingen för ditt operativsystem.
Det jag menar är att det är större risk att ditt system slutar fungera helt om du tar råd av andra här utan att själv veta eller fullt förstå konsekvens av varje steg.
Det är bara omtanke jag säger så av.