2009-03-29, 17:22
Medlem
High.Voltages avatar
Så, som rubriken lyder vill jag nergradera mig från Windows Vista till Windows XP men jag vill inte bli av med b.la all min musik som finns på min hårdisk.
Jag har förövrigt bara en hårdisk på 500gig.

Vad är enklaste sättet? (Bortsett från extern hårdisk eller bränna ut på en DVD-skiva)

storlek totalt på musiken: 31gig.

Har provat google men fann inget riktigt svar, jag ber även om urskäkt om liknande tråd finns.

Tacksam för svar.
Senast redigerad av High.Voltage 2009-03-29 kl. 17:24.
Citera
2009-03-29, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av High.Voltage
Så, som rubriken lyder vill jag nergradera mig från Windows Vista till Windows XP men jag vill inte bli av med b.la all min musik som finns på min hårdisk.

Vad är enklaste sättet? (Bortsett från extern hårdisk eller bränna ut på en DVD-skiva)

Har provat google men fann inget riktigt svar, jag ber även om urskäkt om liknande tråd finns.

Tacksam för svar.
Enklaste sättet är att skapa en ny partition från c:\ som döps till kanske d:\
Ge den partitionen 35GB och flytta över all din musik till denna partition.

Formatera om datorn, installera xp och för sedan tillbaka låtarna från den nya partitionen (som finns i utforskaren och ser ut som en annan hårddisk) till C:\.
Sen får du ta bort den nya partitionen och sedan ge partition C:\ tillbaka sina 35GB.

Vet du hur man gör det?
Du behöver tex Acronis disk director suite 10 som finns att ladda ner.

Edit: Ja enklaste sättet är det nog inte.. men om du inte har en extern hårddisk eller något liknande så finns det nog inte så många alternativ.
Senast redigerad av radikal08 2009-03-29 kl. 17:33.
Citera
2009-03-29, 17:34
Medlem
dilevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High.Voltage

Tacksam för svar.
Ja du kan skapa en ny partition (d och lägga över din musik på den och sedan installera xp på c:
Testa detta:
Defragmentera C:
Testa något av dessa program för att skapa en ny partition:
partitionlogic.org.uk/manual/index.html
www.zeleps.com/
www.ranish.com/part/

Jag skulle dock inte rekomendera att göra detta utan att först göra en backup på dina filer.
Citera
2009-03-29, 17:45
Medlem
High.Voltages avatar
Okej, det är så enkelt som en partition, jaa, då får jag tacka och bocka för dom två väldigt hjälpsamma svar jag fick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in