Installerade XP på en burk innan. Minst fyra gånger under installationen så kommer det upp ett fönster där jag måste klicka OK för att installationen ska gå vidare. Vad är syftet med detta? Jag vill ju inte behöva sitta och passa på datorn i 40 min. "Klicka OK för att fortsätta installationen". WTF? Kunde den inte bara kört hela skiten automatiskt.
Senast redigerad av Gautama 2009-03-29 kl. 12:30.
Håller med helt..!
En enkel lösning vore ifall den kan stå några minuter vid varje alternativ som usern kan påverka, och sker ingen aktivitet så kan installationen fortsätta per standardsettings.
För det första så finns automatiska installationer av XP. För det andra så suger det att behöva välja vilket språk tangentbord och OS ska ha under installationen, sånt skit borde man slippa. Kör allt på tjeckiska så blir alla nöjda. Eller hur TS?
För det första så finns automatiska installationer av XP. För det andra så suger det att behöva välja vilket språk tangentbord och OS ska ha under installationen, sånt skit borde man slippa. Kör allt på tjeckiska så blir alla nöjda. Eller hur TS?
Problemet är nu att det finns bara OK att klicka på, inga andra alternativ. Jag antar att det är de rutorna TS syftar på. De kommer långt efter att man gjort alla val man kan göra.
Installerade XP på en burk innan. Minst fyra gånger under installationen så kommer det upp ett fönster där jag måste klicka OK för att installationen ska gå vidare. Vad är syftet med detta? Jag vill ju inte behöva sitta och passa på datorn i 40 min. "Klicka OK för att fortsätta installationen". WTF? Kunde den inte bara kört hela skiten automatiskt.
XP är ca 7½ år gammalt. Man tänkte inte så långt 2001... Ta en titt på Vista så får du skillnad!
För det andra så suger det att behöva välja vilket språk tangentbord och OS ska ha under installationen, sånt skit borde man slippa. Kör allt på tjeckiska så blir alla nöjda. Eller hur TS?
Dyker upp en dåre i varje tråd som inte fattat vad topic är.
Citat:
Ursprungligen postat av titus pollo
Problemet är nu att det finns bara OK att klicka på, inga andra alternativ. Jag antar att det är de rutorna TS syftar på. De kommer långt efter att man gjort alla val man kan göra.
Ang. rubriken så borde den varit "Hur tänkte Microsoft" eftersom, som en tidigare skribent påpekat, XP har några år på nacken och ser man på hur Vista installeras har det ju faktiskt hänt en del...
Upplevs det som ett stort problem kan man ju göra en egen installationscd med hälp av lämpligt program och där ställa in hur Windows ska installeras, det går till och med att fixa till en installationscd som installerar Windows i ett svep utan en enda fråga bara man gjort cd´n på rätt sätt.
XP är ca 7½ år gammalt. Man tänkte inte så långt 2001... Ta en titt på Vista så får du skillnad!
Japp, eller Win 7 för den delen, en installation med alla frågor i början alt. slutet och installationen tar bara ca 10-20min beroende på dator... (16min på min netbook )
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!