2009-03-28, 18:55
Medlem
Tja

Bestämde mig för att testa linux idag. Så jag installerade Open Suse. När installationen var klar så valde jag att slå på inställningen om animationer på skrivbordet och datorn dog. Sen dess går det inte att starta den, skärmen blir bara vit. Testade att installera om Open Suse en gång till utan resultat. Nu kan datorn inte ens läsa installationsskiva vid starten längre (har testat både med open suse och windowsskiva).

Vore tacksam för tips hur man kan göra datorn brukbar igen.
Tack.

Edit: Det är gnome.
Senast redigerad av trevortrevor 2009-03-28 kl. 19:04.
Citera
2009-03-29, 00:13
Medlem
thefishings avatar
Samma hände för mig, då räckte det med att trycka på "Esc" några gånger..
Men låter inte som det kommer funka för dig tyvärr... Konstigt fel
Citera
2009-03-29, 00:38
Medlem
Ok. Lyckades installera om det på nåt vänster (: Så nu funkar det.

Tänkte passa på att fråga en grej när jag ändå startat en tråd. Hur installerar jag "network-manager-pptp"? Kör KDE nu.

Tack på förhand.
Citera
2009-03-29, 00:45
Medlem
thefishings avatar
Jag kör Gnome, Jag går in på yast sen installera program och söker på "pptp" då kommer det massa alternativ. välj bara "networkmanager vpn support för pptp"

klart
Citera
2009-03-29, 01:05
Medlem
Ok, tack så mycket. Så det var alltså så enkelt.

Men kan fortfarande, även fast jag installerat paketet inte göra så här: http://ivacy.com/en/doc/user/setup/linux Det har inte kommit upp nån meny för vpn. Aja, får väl googla lite.
Citera
2009-03-29, 01:47
Medlem
thefishings avatar
ok... kan du se networkmanager i panelen längst ner? om du inte kan göra det gör så här:

1:termina
2:su
3:skriv "NetworkManager start"
Citera
2009-03-30, 12:59
Medlem
israeli777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevortrevor
Tja

Bestämde mig för att testa linux idag. Så jag installerade Open Suse. När installationen var klar så valde jag att slå på inställningen om animationer på skrivbordet och datorn dog. Sen dess går det inte att starta den, skärmen blir bara vit. Testade att installera om Open Suse en gång till utan resultat. Nu kan datorn inte ens läsa installationsskiva vid starten längre (har testat både med open suse och windowsskiva).

Vore tacksam för tips hur man kan göra datorn brukbar igen.
Tack.

Edit: Det är gnome.

ojjojjojj... sammaproblem här, har du möjligen ett ATI grafikkort? den fuckar upp min datorheltoch hållet. funkar perfek efter jag bytte till nVidia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in