Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-28, 15:36
  #1
Medlem
chillionaires avatar
Hej, i dag när jag kom hem så såg jag att min dator hade hängt sig och allt såg konstigt ut i Windows. Så jag startade om, men då dyker detta medelande upp:

"Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad:
\windows\system32\config\SYSTEM

Försök att reparera filen genom att starta installationsprogrammet för Windows med hjälp av installations-CD:n. Välj R vid första skärmbilden för reparation."


Problemet är nu att jag inte har någon installations CD för windows och om jag minns rätt så följde inte någon med heller.


Kan man använda vilken startskiva som helst eller måste det vara rätt XP version?
Citera
2009-03-28, 15:46
  #2
Medlem
Det borde går med vilken skiva som helst, försök få tag på en som har samma XP som du, home eller professional. Jag vet inte om det har nån betydelse men kan vara bra för säkerhets skull. Språket har ingen betydelse. Lycka till
Citera
2009-03-28, 17:15
  #3
Medlem
dilevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerraCotta
Det borde går med vilken skiva som helst, försök få tag på en som har samma XP som du, home eller professional. Jag vet inte om det har nån betydelse men kan vara bra för säkerhets skull. Språket har ingen betydelse. Lycka till
För säkerhets skull skulle jag ladda ner och bränna en linuxdist, tex ubuntu. Boota linux och göra en backup på alla viktiga filer till en extern hårddisk . Swdan kan du ju bara ominstallera windows eller försöka reparera den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback