2009-03-28, 14:25
Medlem
Hej!

Jag kan inte skapa några VPN anslutningar med min Vista x64. Den säger att den inte kan koppla och och vägrar spara anslutningen. Jag har sökt men tyvärr inte hittat någon hjälp.

Jag vill prova ivacy och deras program bara crashar på min Vista så alternativet skulle vara att skapa en VPN anslutning manuellt. Dock verkar det vara något fel på min Vista för det går helt enkelt inte att koppla eller skapa en VPN anslutning.
Jag är medveten om att man kan använda deras firefox extension men jag vill ändå skapa en VPN anslutning.

Snälla hjälp då jag blir galen snart...
Citera
2009-03-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leon_azzaro
Hej!

Jag kan inte skapa några VPN anslutningar med min Vista x64. Den säger att den inte kan koppla och och vägrar spara anslutningen. Jag har sökt men tyvärr inte hittat någon hjälp.

Jag vill prova ivacy och deras program bara crashar på min Vista så alternativet skulle vara att skapa en VPN anslutning manuellt. Dock verkar det vara något fel på min Vista för det går helt enkelt inte att koppla eller skapa en VPN anslutning.
Jag är medveten om att man kan använda deras firefox extension men jag vill ändå skapa en VPN anslutning.

Snälla hjälp då jag blir galen snart...

Sitter du bakom en router? I så fall kan du behöva öppna portar.. men om du har problem med att ens spara anslutningen kanske det är nått annat.
Citera
2009-03-28, 20:08
Medlem
sandra_ns avatar
Du ger admin rättighet till tjänsten du startar va? Vista kan i annat fall inte ändra några nätverksinställningar som tar effekt.
Citera
2009-03-29, 19:04
Medlem
blueCommands avatar
Skickar denna till MS Windows

ITS -> MSW
/Mod
Citera
2009-03-30, 15:11
Medlem
om du kör Ivacy har dom en installationsguide om hur man installerar med Vista,XP, Mac OS och Linux. Har du en brandvägg/router lär du även konfigurera den och öppna portar etc.. Länk till installationsguiden finns här: http://ivacy.com/en/doc/user/setup/windowsvista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in