2009-03-28, 11:20
Medlem
dejvan220s avatar
Tjena, Jag hade windows installerat på min C partition. Men sen så blv det nått fel och jag kunde inte komma inn på den. Så jag installerad om windows på D partitionen och har använt den i 2 månader ungefär och det har funkat skit bra. Men nu i går kväll fick jag för mig att formatera C partitionen och det gick fint. Sen när jag skulle starta datorn kommer hela tiden installatonen av windows upp och jag kan inte komma förbi det. Jag vill använda windows på D partitionen och inte installera nått nytt på C. Nån som har nått tips?
Citera
2009-03-28, 14:47
Medlem
civixiers avatar
Om jag inte minns helt fel så använder sig windows i viss mån av C: även om det är installerad på D:, och nu när du formaterat C: så har du tagit bort en del av filerna som windows använder. Jag skulle tro att den bästa och snabbaste lösningen är att blåsa hela hårddisken, sedan installera windows på C: och annat gojs på D:.
Citera
2009-03-28, 16:44
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civixier
Om jag inte minns helt fel så använder sig windows i viss mån av C: även om det är installerad på D:, och nu när du formaterat C: så har du tagit bort en del av filerna som windows använder. Jag skulle tro att den bästa och snabbaste lösningen är att blåsa hela hårddisken, sedan installera windows på C: och annat gojs på D:.
Okej finns det inget sätt att spara all lagrad data som ligger på D: ??
Citera
2009-03-28, 16:51
Medlem
talip_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
Okej finns det inget sätt att spara all lagrad data som ligger på D: ??

Testa att köra en reparation med win skivan. Du finner det alternativet på samma ställe där du väljer om du vill installera operativsystemet.
Citera
2009-03-28, 16:53
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talip_k
Testa att köra en reparation med win skivan. Du finner det alternativet på samma ställe där du väljer om du vill installera operativsystemet.
Det gick inte så bra eftersom de kräver ett admin lösenord som jag inte kan. Jag är däremot admin på datorn men det lösenordet jag har där funkar inte
Senast redigerad av dejvan220 2009-03-28 kl. 17:12.
Citera
2009-03-28, 19:09
Medlem
calsal8s avatar
Jag skulle också göra om installationen på partition C.
För att enklast spara dom saker du har på D skulle jag ta ut den ur datorn och föra över filerna till en annan dator. Lättast är väl kanske att köpa en SATA-USB adapter (om du nu har SATA) och föra över som en extern hårddisk till en annan.

En sådan adapter kostar inte mycket.
http://www.tradera.com/USB-2-0-TILL-...ktion_87986810
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in