• 1
  • 2
2009-03-28, 01:00
Medlem
Galadrins avatar
nu har jag provat och fåt tag på min static ip address men klarar det ej
vad heter det på ipconfig /all

Har GN-BR01G Router
Behöver static ip til att ladda ner snabbare på Utorrent och sätta upp en Ventrilo Server.
Citera
2009-03-28, 01:08
Medlem
cannaBes avatar
Om du menar vad din externa ipadress är så går du in här

www.whatismyip.org

Annars vet jag faktiskt inte vad du pratar om
Citera
2009-03-28, 01:11
Medlem
Tjatters avatar
Du behöver vidarebefodra de portar du vill använda i din router, inte någon statisk ip-adress för att ladda ner snabbare i µTorrent. Vars exakt du gör det vet jag inte på din router.

Om du ska sätta upp en ventrilo server så kan du behöva använda en DNS om du har dynamisk ipadress från din ISP. Spana in www.no-ip.com
Citera
2009-03-28, 01:21
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Om du menar vad din externa ipadress är så går du in här

www.whatismyip.org

Annars vet jag faktiskt inte vad du pratar om

http://tinypic.com/view.php?pic=15dqf84&s=5

Det är menar jag

Senast redigerad av Galadrin 2009-03-28 kl. 01:25.
Citera
2009-03-28, 01:33
Medlem
Tjatters avatar
Jag tror dom menar att du måste ställa in i routern så att dator ska ha statisk ip i LAN. Du kan förmodligen skriva i valifritt godkänt LAN IP där (typ 192.168.1.200) där och koppla det till din MAC adress (fysisk adress tror jag det heter i Windows).
Citera
2009-03-28, 01:39
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
http://tinypic.com/view.php?pic=15dqf84&s=5

Det är menar jag

Jaha, men om du ska öppna en port i din router så gör det manuellt istället. Ingen vits att använda den sidan. Har du loggat in på routern nångång? Kolla i ipconfig vad du har för ip, prova sen att byta ut sista siffran eller siffrorna i ditt ip mot en 1:a som en adress i Internet Explorer. Om du får upp en inloggningsprompt så prova med Admin på username och admin på lösenord. Om du inte lyckas så tycker jag du ska kolla i manualen eller på hemsidan för routertillverkaren (där finns manualen i PDF-format)

När du har loggat in på routern ska du leta upp "Port forwarding" på ip-adress skriver du in ditt ip säkert 192.168.1.* sen skriver du in den porten du vill öppna, du kommer få skriva porten på två ställen bredvid varandra. Se till att du öppnar både för TCP och UDP. Du ska inte behöva starta om routern efter att du gjort allt men funkar det inte så kan du ju prova ändå.

GLHF
Citera
2009-03-28, 01:39
Medlem
Galadrins avatar
gå inn på http://www.portforward.com/english/r...ilo_Server.htm
Så ser du vad jag menar och behöver
Citera
2009-03-28, 01:43
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
gå inn på http://www.portforward.com/english/r...ilo_Server.htm
Så ser du vad jag menar och behöver
Aha ok, det var ju en guide där ja. Trodde du använde en sida med ett program för att ordna allt. Har du kommit in på routern och så? Isåfall ska du skriva in ditt ip där som det står Virtual Server IP. Om du skriver ipconfig så borde du få upp samma ip som det står på den sidan fast sista siffran/siffrorna är annorlunda.
Citera
2009-03-28, 01:52
Medlem
cannaBes avatar
Hur går det?
Citera
2009-03-28, 01:52
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Jaha, men om du ska öppna en port i din router så gör det manuellt istället. Ingen vits att använda den sidan. Har du loggat in på routern nångång? Kolla i ipconfig vad du har för ip, prova sen att byta ut sista siffran eller siffrorna i ditt ip mot en 1:a som en adress i Internet Explorer. Om du får upp en inloggningsprompt så prova med Admin på username och admin på lösenord. Om du inte lyckas så tycker jag du ska kolla i manualen eller på hemsidan för routertillverkaren (där finns manualen i PDF-format)

När du har loggat in på routern ska du leta upp "Port forwarding" på ip-adress skriver du in ditt ip säkert 192.168.1.* sen skriver du in den porten du vill öppna, du kommer få skriva porten på två ställen bredvid varandra. Se till att du öppnar både för TCP och UDP. Du ska inte behöva starta om routern efter att du gjort allt men funkar det inte så kan du ju prova ändå.

GLHF

provade det men det gick inte :/
Citera
2009-03-28, 01:54
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Aha ok, det var ju en guide där ja. Trodde du använde en sida med ett program för att ordna allt. Har du kommit in på routern och så? Isåfall ska du skriva in ditt ip där som det står Virtual Server IP. Om du skriver ipconfig så borde du få upp samma ip som det står på den sidan fast sista siffran/siffrorna är annorlunda.

jag kan mitte router lösenord och andvändare jag har skrivit inn min ip ifrån ipconfig och skrivit det inn på Virtual Server-PPPoE/DHCP/Static Configuration men portarna är fortfarande stängda
Citera
2009-03-28, 01:56
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
jag kan mitte router lösenord och andvändare jag har skrivit inn min ip ifrån ipconfig och skrivit det inn på Virtual Server-PPPoE/DHCP/Static Configuration men portarna är fortfarande stängda
Vad är det för ip du har skrivit in? Får du upp flera på ipconfig? Och har du lagt till porten på båda ställena? Alltså både TCP och UDP.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in