• 1
  • 2
2009-03-27, 23:36
Bannlyst
Ber direkt om ursäkt om jag hamnat fel med min fråga. Men frågan lyder: Vi har fått mini-PC på jobbet (ACER Aspire ONE) och dessa har ju ingen optisk läsare.
Nu till min fråga. Om jag har ett program, tex Adobe Photoshop (eller något annat), hur installerar jag på enklaste sätt detta på min dator.
Ska jag kopiera över innehållet från skivan till en USB-pinne och försöka installera den vägen. Går det eller finns det något enklare sätt?

Programmen som kommer med datorn installeras från USB men de är helt världelösa och inget att ha.

Kan man installera en Demo via programmets hemsida och sedan på något vis kringgå den spärren.

En total novis som är mycket tacksam för svar! Tack!!
Citera
2009-03-27, 23:41
Bannlyst
Ladda ner och mounta med daemon tools
Citera
2009-03-27, 23:52
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten
Ska jag kopiera över innehållet från skivan till en USB-pinne och försöka installera den vägen. Går det eller finns det något enklare sätt?

Ja, det går bra. Vadå enklare? Det kan inte ta många sekunder extra.
Citera
2009-03-28, 00:14
Bannlyst
fick kortslutning där, daemon tools gör jobbet antar jag. Tack!
Citera
2009-03-28, 00:34
Bannlyst
Tänkte nog fel där igen. ACER Aspire ONE har ju inte en optisk läsare och då går väl Daemon Tools bort? Men är det annars bara att kopiera över CD-innehållet till ett USB-minne och köra installationen därifrån. Inga konstigheter alltså? Tack för hjälpen!
Citera
2009-03-28, 00:36
Medlem
EvilTouchs avatar
Citat:
Tänkte nog fel där igen. ACER Aspire ONE har ju inte en optisk läsare och då går väl Daemon Tools bort? Men är det annars bara att kopiera över CD-innehållet till ett USB-minne och köra installationen därifrån. Inga konstigheter alltså? Tack för hjälpen!

Du behöver väl ingen optisk läsare för att kunna använda Daemon Tools?
Citera
2009-03-28, 00:37
Medlem
Doffwards avatar
Citat:

Klart det inte går bort, varför skulle det? Kör på du bara

/Doffward
Citera
2009-03-28, 02:56
Medlem
hasenfrasens avatar
Låt jobbet köpa en DVD-spelare med USB.
Citera
2009-03-28, 14:17
Bannlyst
Nu ska jag snart sluta tjata. MEN är det verkligen så enkelt att jag bara kopierar allt innehåll på CD:n till USB-pinnen och sedan kör installationen därifrån? Kan det verkligen vara så enkelt?

Observera att jag är totalt okunnig och behöver detaljerade instruktioner för att förstå hur jag ska göra . Mycket tacksam för hjälp!

Och daemon tools, vad tusan har jag det till
Citera
2009-03-28, 14:26
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Nu ska jag snart sluta tjata. MEN är det verkligen så enkelt att jag bara kopierar allt innehåll på CD:n till USB-pinnen och sedan kör installationen därifrån? Kan det verkligen vara så enkelt?

Ja. Varför har du inte redan provat? Det tar max en minut.

Citat:
Och daemon tools, vad tusan har jag det till

Det har du absolut ingen nytta av.
Citera
2009-03-28, 15:18
Bannlyst
Då tackar jag för mig,var någon som nämnde daemon tools och jag blev lite förvirrad. Men nu ska jag íväg och köpa en pinne! Tack för hjälpen!
Citera
2010-02-24, 15:23
Medlem
Har stora problem med ungefär samma sak ,försöker installera Office på min nya mini pc.Har kopierat skivans innehåll på ett usb minne (kopiera sen klistra in på stickan).Sen när jag väl ska installera på mini pcn så kommer jag så långt att jag får knappa in produktnyckeln men sen dyker ett meddelande upp att en fil saknas.Är helt grön på sånt här så all hjälp är välkommen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in