Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-27, 18:59
Medlem
Drapåtrissors avatar
Lider själv av lindrig dyslexi och brukar ibland gå in någon minut efter att jag upptäckt ett stavfel och rätta till det. Men ofelbart dyker det pinsama "sidan ändrad kl xx" Varför inte låta folk få mer än 1-2 minuter på sig att rätta t.ex ett stavfel? Och det händer även om ingen hinner posta ett svar.
Citera
2009-03-27, 19:09
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Lider själv av lindrig dyslexi och brukar ibland gå in någon minut efter att jag upptäckt ett stavfel och rätta till det. Men ofelbart dyker det pinsama "sidan ändrad kl xx" Varför inte låta folk få mer än 1-2 minuter på sig att rätta t.ex ett stavfel? Och det händer även om ingen hinner posta ett svar.

Vad gör det pinsamt att ha editerat sitt inlägg?
Citera
2009-03-27, 19:12
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Vad gör det pinsamt att ha editerat sitt inlägg?
Nja jag tycker åtminstone att det känns lite pinsamt om det händer ofta.
Citera
2009-03-27, 19:23
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Nja jag tycker åtminstone att det känns lite pinsamt om det händer ofta.

Så länge trådstarten inte ändras så fort TS blir överbevisad så bryr jag mig iaf inte, jag ser hellre att nån lägger ner nån extra minut på att skriva vettigt även om det är med en editering.
Citera
2009-03-27, 19:24
Medlem
semuors avatar
Granska nogrannare innan du postar?
Citera
2009-03-27, 19:28
Medlem
micaeles avatar
Varför spelar det ens någon roll? Inlägget eller trådstarten får knappast mindre värde för att det har editerats någon gång eller två och så sägs. Man kan ha gjort en enkel typo, kommit på något extra, ljugit för mycket, ångrat sig - ingenting som är något att skämmas för.
Citera
2009-03-27, 20:03
Medlem
kanskeintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Varför spelar det ens någon roll? Inlägget eller trådstarten får knappast mindre värde för att det har editerats någon gång eller två och så sägs. Man kan ha gjort en enkel typo, kommit på något extra, ljugit för mycket, ångrat sig - ingenting som är något att skämmas för.

Kunde inte sagt det bättre själv
Citera
2009-03-27, 20:03
Bannlyst
Läs inlägget innan du trycker på "Skicka svar" kan väl inte vara så svårt fast du lider av en grav sjukdom?
Citera
2009-03-27, 21:24
Bannlyst
Har du inte sett att det finns en funktion som gör att man faktiskt kan skriva in vad man hade för anledningen att editerade sitt inlägg?!!

Då skriver du ju förstås bara in att det berodde på någon annan anledning, som typ lägga till smileys som den här eller nåt.
Citera
2009-03-27, 21:26
Medlem
MaxDLs avatar
jag som inte använde förhandsgranska inlägg pga av lathet måste nog säga att jag håller med ts lite
sweclockers har nån minut mer editerings tid innan det registreras och det gör mkt den minuten.
Citera
2009-03-27, 21:28
Medlem
micaeles avatar
Varför inte stänga av edit-möjligheten helt och hållet, så man får stå sitt kast? Lagt kort ligger (speciellt på Flashback) - det kanske skulle få folk att tänka efter lite mer före.
Citera
2009-03-27, 22:06
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoblab
Har du inte sett att det finns en funktion som gör att man faktiskt kan skriva in vad man hade för anledningen att editerade sitt inlägg?!!

Då skriver du ju förstås bara in att det berodde på någon annan anledning, som typ lägga till smileys som den här eller nåt.
OK men tycker ändå att betänketiden är i kortaste laget och vill ha ett svar som någon som vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in