• 1
  • 2
2009-03-27, 15:33
Medlem
Bajsfacistens avatar
Du som som studerat vid SLU, vad har ni studerat och isåfall vad tyckte ni om kvalitén på utbildningen och studentlivet? Ordet är fritt.
Citera
2009-03-27, 22:47
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Du som som studerat vid SLU, vad har ni studerat och isåfall vad tyckte ni om kvalitén på utbildningen och studentlivet? Ordet är fritt.

Jag har inte gått på universitetet själv, men det har bra rykte och tydligen god kvalitet på sina utbildningar. Åtminstone i Alnarp. Det finns säkert någon utvärderingsrapport du kan läsa!
Citera
2009-03-27, 22:52
Bannlyst
Prinsen går i Alnarp. Är det gott nog för de kungliga så är det gott nog till dig.

För övrigt är det SVERIGES lantbruksuniversitet.
Citera
2009-03-27, 23:18
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Prinsen går i Alnarp. Är det gott nog för de kungliga så är det gott nog till dig.

För övrigt är det SVERIGES lantbruksuniversitet.

Prinsen förehavanden som lantmästare bryr jag mig inte så mycket om. Det vet jag mycket väl, en ren felskrivning som moderator får ändra om den så vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Jag har inte gått på universitetet själv, men det har bra rykte och tydligen god kvalitet på sina utbildningar. Åtminstone i Alnarp. Det finns säkert någon utvärderingsrapport du kan läsa!

Jo, men jag vill ha mer direkta och konkreta utalanden från folk med direkt erfarenhet.
Citera
2009-04-18, 20:15
Medlem
Gironas avatar
Citat:
Sista bumpningen.

Okej då, jag kan väl skriva lite eftersom jag pluggar där (Uppsala).
Skolan är trevlig och känns ganska liten, vilket är skönt. Jag går veterinärprogrammet och vi umgås mest med andra veterinärer eftersom vi har en egen kår (även om vi kan gå på fester på ULS-kåren också om vi vill).
Kvaliteten på utbildningen är helt okej, men vissa saker skulle kunna förbättras.

Vilken/vilka utbildningar är du intresserad av? Jag kan tyvärr inte säga något om andra utbildningar, men om du har allmänna frågor kan jag försöka svara på dem.
Citera
2009-04-20, 18:12
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girona
Okej då, jag kan väl skriva lite eftersom jag pluggar där (Uppsala).
Skolan är trevlig och känns ganska liten, vilket är skönt. Jag går veterinärprogrammet och vi umgås mest med andra veterinärer eftersom vi har en egen kår (även om vi kan gå på fester på ULS-kåren också om vi vill).
Kvaliteten på utbildningen är helt okej, men vissa saker skulle kunna förbättras.

Vilken/vilka utbildningar är du intresserad av? Jag kan tyvärr inte säga något om andra utbildningar, men om du har allmänna frågor kan jag försöka svara på dem.

Jag funderar på jägmästare, skogsmästare, landskapsarkitekt, landskapsingenjör eller lantmästare.

Hur lång in i utbildningen är du? Vad i utbildningen är det som inte är så bra då? Hur är livet där på campus?
Citera
2009-04-21, 17:47
Medlem
Gironas avatar
Citat:
Jag funderar på jägmästare, skogsmästare, landskapsarkitekt, landskapsingenjör eller lantmästare.

Hur lång in i utbildningen är du? Vad i utbildningen är det som inte är så bra då? Hur är livet där på campus?

Jag går första året.
Egentligen är det helt ointressant för dig att veta vad som är kasst med mitt program eftersom du ändå funderar på hela andra grejer, men jag kan ju berätta lite i alla fall
Det som jag kommer på spontant är muntliga tentor, för där varierar svårighetsgraden väldigt mycket beroende på vilken examinator man får. Även vissa av våra skriftliga tentor har varit konstigt formulerade och det har varit oklart vad man egentligen förväntas svara. Jag skulle även vilja ha fler praktiska moment i undervisningen.
På det stora hela tycker jag dock att utbildningen är helt okej. Det är svårt när det inte finns något att jämföra med (förutom utbildningar utomlands), men jag tycker att SLU sköter sig rätt bra.
När det gäller livet på campus får du nog fråga någon annan, för jag bor en bit utanför skolan och brukar inte hänga på kåren så ofta. Som sagt har vi två kårer i Uppsala och min erfarenhet är att veterinärerna håller sig till VMF och resten till ULS-kåren. Vill man träffa folk utifrån kan man ju gå med i någon nation och festa med studenter från Uppsala Universitet.

Usch, jag känner att jag nog inte fick fram så mycket vettigt här, men du kanske fick svar på något i alla fall? Som sagt är vi ganska "isolerade" och umgås inte med de andra på SLU, så jag har ingen aning om hur de andra programmen fungerar.
Citera
2009-11-15, 04:54
Medlem
Martin Rävs avatar
Bump!

Jag pluggar på SLU i Umeå. Skitbra skola, bra stämning, ambitiösa studenter och lärare.

Dessutom gott rykte bland andra studerande i Umeå. Nästan Ligg-garanti om man är ute och partajar. Att säga att man pluggar till jägmästare är lite som att säga att man är brandman
Citera
2009-12-21, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin Räv
Bump!

Jag pluggar på SLU i Umeå. Skitbra skola, bra stämning, ambitiösa studenter och lärare.

Dessutom gott rykte bland andra studerande i Umeå. Nästan Ligg-garanti om man är ute och partajar. Att säga att man pluggar till jägmästare är lite som att säga att man är brandman
Okay lite gammalt inlägg men kör ändå...
Undrar hur pass svår kemi/biologi ni läser på jägmästarprogrammet? Detta då jag är mycket intresserad av att söka det till hösten men är inte något orakel när det kommer till kemi och biologi (VG i alla kemi A-B och bio A-B).
Har också hört att Umeå ska vara en rätt trött stad, hur är det med det egentligen?
Citera
2009-12-29, 02:00
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Har en nära vän som läser agronom på SLU i Uppsala. Han är väldigt nöjd med kvaliteten på sin utbildning. Har för mig att han börjar sin 4e termin nu i vår. Tyvärr vet jag inte så mycket mer om det, vi snackar nästan aldrig om studier.
Citera
2010-02-16, 08:45
Medlem
bumpin' it...

Någon som läst/läser på Skinnskatteberg och tycker något om kvalitén på stället, utbildningen?
Citera
2010-02-16, 19:32
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifswiljan
bumpin' it...

Någon som läst/läser på Skinnskatteberg och tycker något om kvalitén på stället, utbildningen?

Nej, men pratat med flera som studerat där. Utbildningen klagar de då inte på. Studentaktivisterna får man dra igång själv. Liten skola och ort vilket, säger de att de får en känsla av internat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in