Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Jag funderar på jägmästare, skogsmästare, landskapsarkitekt, landskapsingenjör eller lantmästare.
Hur lång in i utbildningen är du? Vad i utbildningen är det som inte är så bra då? Hur är livet där på campus?
Jag går första året.
Egentligen är det helt ointressant för dig att veta vad som är kasst med mitt program eftersom du ändå funderar på hela andra grejer, men jag kan ju berätta lite i alla fall

Det som jag kommer på spontant är muntliga tentor, för där varierar svårighetsgraden väldigt mycket beroende på vilken examinator man får. Även vissa av våra skriftliga tentor har varit konstigt formulerade och det har varit oklart vad man egentligen förväntas svara. Jag skulle även vilja ha fler praktiska moment i undervisningen.
På det stora hela tycker jag dock att utbildningen är helt okej. Det är svårt när det inte finns något att jämföra med (förutom utbildningar utomlands), men jag tycker att SLU sköter sig rätt bra.
När det gäller livet på campus får du nog fråga någon annan, för jag bor en bit utanför skolan och brukar inte hänga på kåren så ofta. Som sagt har vi två kårer i Uppsala och min erfarenhet är att veterinärerna håller sig till VMF och resten till ULS-kåren. Vill man träffa folk utifrån kan man ju gå med i någon nation och festa med studenter från Uppsala Universitet.
Usch, jag känner att jag nog inte fick fram så mycket vettigt här, men du kanske fick svar på något i alla fall? Som sagt är vi ganska "isolerade" och umgås inte med de andra på SLU, så jag har ingen aning om hur de andra programmen fungerar.