Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-27, 14:00
  #1
Medlem
TellusGs avatar
Hej, torskade nyligen för innehav av tre trippar. Poliserna sa att gränsen för ringa gick vid två och att jag ser fram emot fängelse. Har några småföreteelser sen tidigare, tagen med ett(!) benzopiller- enda narkotikarelaterade.

Hur ligger straffsatserna, kan jag verkligen få fängelse för tre trippar? Det är ju inte som att jag tänkt sälja vidare, eller whatever... fuck.

Torskade i efterdyningarna av WT btw, så se upp.

Vore snällt om någon kunde säga hur det ser ut för mig, samt kanske även lite om LSD-straffsatser i allmänhet. Var går gränsen för grovt narkotikabrott och hur ser praxis ut runt domarna, tunga fängelsestraff osv?

Tacksam om någon vet och kan hjälpa/TellusGellus
Citera
2009-03-27, 14:26
  #2
Medlem
FISKISCHs avatar
har för mig att jag läst att gränsen för ringa går vid max 2-3lappar, men kan vara gammal information. jag tror du klarar dig utan fängelse för 2 lappar, men bli inte allt för glad innan någon mer kunnig har svarat.

btw så borde tråden ligga i juridik väl?
Citera
2009-03-27, 17:58
  #3
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
har för mig att jag läst att gränsen för ringa går vid max 2-3lappar, men kan vara gammal information. jag tror du klarar dig utan fängelse för 2 lappar, men bli inte allt för glad innan någon mer kunnig har svarat.

btw så borde tråden ligga i juridik väl?


Jo, det kanske den borde... om den anses olämplig här så får gärna moderator flytta! Tack.
Citera
2009-03-27, 17:59
  #4
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TellusG

Hur ligger straffsatserna, kan jag verkligen få fängelse för tre trippar? Det är ju inte som att jag tänkt sälja vidare, eller whatever... fuck.

Torskade i efterdyningarna av WT btw, så se upp.

Vore snällt om någon kunde säga hur det ser ut för mig, samt kanske även lite om LSD-straffsatser i allmänhet. Var går gränsen för grovt narkotikabrott och hur ser praxis ut runt domarna, tunga fängelsestraff osv?

Tacksam om någon vet och kan hjälpa/TellusGellus

Gränsen för narkotikabrott av normalgraden går just vid tre lappar, ringa narkotika ger böter eller fängelse i högst sex månader, grovt 2-10 år. Den genomsnittliga utdömda strafftiden för narkotikabrott av normalgraden är sju månader. Gränsen för grovt narkotikabrott gällande LSD går vid 160 lappar.
Citera
2009-03-27, 18:07
  #5
Medlem
Euthanatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TellusG
Hej, torskade nyligen för innehav av tre trippar. Poliserna sa att gränsen för ringa gick vid två och att jag ser fram emot fängelse. Har några småföreteelser sen tidigare, tagen med ett(!) benzopiller- enda narkotikarelaterade.

Hur ligger straffsatserna, kan jag verkligen få fängelse för tre trippar? Det är ju inte som att jag tänkt sälja vidare, eller whatever... fuck.

Torskade i efterdyningarna av WT btw, så se upp.

Vore snällt om någon kunde säga hur det ser ut för mig, samt kanske även lite om LSD-straffsatser i allmänhet. Var går gränsen för grovt narkotikabrott och hur ser praxis ut runt domarna, tunga fängelsestraff osv?

Tacksam om någon vet och kan hjälpa/TellusGellus
Hur gammal är du och vad har du sen innan på dig?
I vilket fall som helst blir det max någon månad i finkan om det väl kommer på fråga, men antagligen kan du få samhällstjänst.
Citera
2009-03-27, 18:15
  #6
Medlem
TellusGs avatar
Jag är 25 år och har torskat för att ha haft en sobril på mig när jag umgicks med folk polisen hade ögonen på. Annars inget alls, fuck så jag har ändå fängelse att vänta kanske alltså...
Citera
2009-03-27, 18:21
  #7
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TellusG
Jag är 25 år och har torskat för att ha haft en sobril på mig när jag umgicks med folk polisen hade ögonen på. Annars inget alls, fuck så jag har ändå fängelse att vänta kanske alltså...

Nix, knappast. Du befinner dig som sagt precis på gränsen för narkotikabrott av normalgraden, för ringa utdöms ju ytterst sällan fängelse, men om du inte har mer på dig sen tidigare än en enda futtig sobril så kan du nog vara lugn.
Citera
2009-03-27, 18:46
  #8
Moderator
Psilosophers avatar
Hur fan kan de räkna i "lappar"? Oavsett styrka? Nu blir jag upprörd...
Citera
2009-03-27, 18:51
  #9
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Hur fan kan de räkna i "lappar"? Oavsett styrka? Nu blir jag upprörd...

Helt sjukt naturligtvis, en lapp kan ju innehålla 10 µg likaväl som 1 mg.

Men det sjukaste är att 160 lappar ger minst två år på kåken vilket är lika mycket som den här mannen fick av en svensk domstol efter att ha våldtagit sin dotter i fyra år och fått henne att föda två barn åt honom.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article95519.ab

Svensk lag är ett jävla skämt.
Citera
2009-03-27, 18:53
  #10
Medlem
LevOchLatLevas avatar
hoppas att du slipper kåken min vän, j'vla system, fängelse för 3 lappar fin syra... lycka till med allt som kommer, några juridiska råd har jag inte...

håller alla tummar för dig!
Citera
2009-03-27, 18:54
  #11
Medlem
LevOchLatLevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Helt sjukt naturligtvis, en lapp kan ju innehålla 10 µg likaväl som 1 mg.

Men det sjukaste är att 160 lappar ger minst två år på kåken vilket är lika mycket som den här mannen fick av en svensk domstol efter att ha våldtagit sin dotter i fyra år och fått henne att föda två barn åt honom.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article95519.ab

Svensk lag är ett jävla skämt.


man blir bara äcklad av det där.. fyfan vilket skämt...
Citera
2009-03-27, 19:10
  #12
Medlem
fightownwalls avatar
Smart och springa runt och sälja LSD till massa ungar på skoltid? Vad hade du förväntat dig att kidsen skulle hålla tyst i skolan om det? Du måste ju vart rejält funtad i colan när du bestämde dig för att springa runt påverkad på en skola med högre snittålder än eleverna? Verkar som ett skrik på hjälp här och förhoppningsvis tar du dig samman med rehabilitering som följd och stadjar upp ditt liv istället för att springa runt dagtid och sälja droger till barn!

http://www.bt.se/nyheter/boras/man-l...la(1235489).gm

Du kommer garanterat få ett saftigt straff med uppföljd på rehab då domaren nog inte ser ditt säljande till barn som något milt och speciellt inte då LSD!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback