Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-27, 19:17
  #13
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fightownwall
Smart och springa runt och sälja LSD till massa ungar på skoltid? Vad hade du förväntat dig att kidsen skulle hålla tyst i skolan om det? Du måste ju vart rejält funtad i colan när du bestämde dig för att springa runt påverkad på en skola med högre snittålder än eleverna? Verkar som ett skrik på hjälp här och förhoppningsvis tar du dig samman med rehabilitering som följd och stadjar upp ditt liv istället för att springa runt dagtid och sälja droger till barn!

http://www.bt.se/nyheter/boras/man-l...la(1235489).gm

Du kommer garanterat få ett saftigt straff med uppföljd på rehab då domaren nog inte ser ditt säljande till barn som något milt och speciellt inte då LSD!

Vad svamlar du om? Varför skulle det där vara ts, det står ju att mannen i artikeln greps med ett stort antal trippar?
Citera
2009-03-27, 19:26
  #14
Medlem
fightownwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Vad svamlar du om? Varför skulle det där vara ts, det står ju att mannen i artikeln greps med ett stort antal trippar?

Vad svamlar du om istället?? Och låt TS dementera om det är han och skit i vad journalisten skriver då ej antal uppgavs allt mer än 1 tripp är la ett "större" antal då du troligtvis inte tar 3st på en gång eller? Du måste ju se realistiskt ur journalistens perspektiv då han sällan får skriva om LSD och nu fanns det 3st men i din sönderknarkade värld så torkar väl du dig i arslet med 3st om jag förstog dig rätt

Som jag ser det så stinker detta till trådskaparen då tid och rum plus ålder stämmer perfekt.
Citera
2009-03-27, 19:29
  #15
Medlem
Varulvs avatar
Hör egentligen hemma i Juridik så flyttar den dit lite snabbt. Sen går det också att söka i forumet.

/Mod
Citera
2009-03-27, 19:31
  #16
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fightownwall
Vad svamlar du om istället?? Och låt TS dementera om det är han och skit i vad journalisten skriver då ej antal uppgavs allt mer än 1 tripp är la ett "större" antal då du troligtvis inte tar 3st på en gång eller? Du måste ju se realistiskt ur journalistens perspektiv då han sällan får skriva om LSD och nu fanns det 3st men i din sönderknarkade värld så torkar väl du dig i arslet med 3st om jag förstog dig rätt

Som jag ser det så stinker detta till trådskaparen då tid och rum plus ålder stämmer perfekt.

Ska han dementera om det är han?

Då upptäcktes att han hade ett större antal LSD-trippar på sig.

– Det är ytterst sällan vi hittar drogen i Borås. Det kanske inträffar någon gång om året och i de fallen brukar det handla om mycket små mängder, säger inspektör Jan Johansson vid polisens gatulangningsgrupp.


Så vad är små mängder enligt dig?
Citera
2009-03-27, 19:41
  #17
Medlem
fightownwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Ska han dementera om det är han?

Då upptäcktes att han hade ett större antal LSD-trippar på sig.

– Det är ytterst sällan vi hittar drogen i Borås. Det kanske inträffar någon gång om året och i de fallen brukar det handla om mycket små mängder, säger inspektör Jan Johansson vid polisens gatulangningsgrupp.


Så vad är små mängder enligt dig?

Mycket små mängder borde väl vara en dos?? Och nu hade han 3 gånger det och om det nu va han som sprang runt på en skola och sålde detta så bör väl straffet bli ganska högt då omständigheterna att springa runt på en skola och sälja LSD till kids bli relativt högt oavsett om han bara hade en på sig eller 25st som han skulle sälja.

Eller vad tror du?
Citera
2009-03-27, 19:53
  #18
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fightownwall
Mycket små mängder borde väl vara en dos?? Och nu hade han 3 gånger det och om det nu va han som sprang runt på en skola och sålde detta så bör väl straffet bli ganska högt då omständigheterna att springa runt på en skola och sälja LSD till kids bli relativt högt oavsett om han bara hade en på sig eller 25st som han skulle sälja.

Eller vad tror du?

Om du läser mina tidigare inlägg i tråden ser du att gränsen för ringa narkotikabrott går just vid tre lappar. Det framkommer också varför straffskalan i detta fall är arbiträr. Jag tycker att det är oerhört korkat att springa runt och sälja droger på en skola, det tänker jag inte försvara oavsett vem som har gjort det. Men jag har, förutom genom ovanstående anledningar, redogjort för varför jag anser att de svenska lagarna är fullständigt makabra.

Jag tror hur som helst att du är rätt ensam om att tycka att tre lappar är en stor mängd, du har i alla fall inte lagboken på din sida.
__________________
Senast redigerad av Sandoz 2009-03-27 kl. 19:57.
Citera
2009-03-27, 20:23
  #19
Medlem
fightownwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Jag tror hur som helst att du är rätt ensam om att tycka att tre lappar är en stor mängd, du har i alla fall inte lagboken på din sida.

Nja och journalisten också som skriver större mängd än en dos fast det är egentligen inte det som det handlar om, då jag påvisar att det finns andra omständigheter än det TS har talat om och han har nog ej har förtäljt hela historien till i detta fall? Hur sannolikt tror du själv i lilla Sverige att 2 män påverkade av något annat än LSD i 25års åldern tas om han av polis för för innehav av LSD på samma dag? Och då det handlar om försäljning till barn som jag påvisade i artikeln så bör det nog inte ses som "ringa" med 3st doser i detta fall utan det bör nog falla utanför din lagbok om ringa narkotika brott oavsett om han bara hade 1 st på sig?

Som sagt det är inte mängden som gör det i detta fall utan omständigheterna runt omkring och jag kan nog sätta min vänstra testikel på att det är trådskaparen som det skrivs om i BT.
Citera
2009-03-27, 21:46
  #20
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fightownwall
Smart och springa runt och sälja LSD till massa ungar på skoltid? Vad hade du förväntat dig att kidsen skulle hålla tyst i skolan om det? Du måste ju vart rejält funtad i colan när du bestämde dig för att springa runt påverkad på en skola med högre snittålder än eleverna? Verkar som ett skrik på hjälp här och förhoppningsvis tar du dig samman med rehabilitering som följd och stadjar upp ditt liv istället för att springa runt dagtid och sälja droger till barn!

http://www.bt.se/nyheter/boras/man-l...la(1235489).gm

Du kommer garanterat få ett saftigt straff med uppföljd på rehab då domaren nog inte ser ditt säljande till barn som något milt och speciellt inte då LSD!


Hahaha, jag bor inte i Borås, var fick du det ifrån? Tack för omtanken dock.. hahaha Gud ske lov har jag inte becknat en lapp!
Citera
2009-03-27, 22:05
  #21
Medlem
fightownwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TellusG
Hahaha, jag bor inte i Borås, var fick du det ifrån? Tack för omtanken dock.. hahaha Gud ske lov har jag inte becknat en lapp!

Tur för dig då annars hade du nog legat pyrt till! Hopp jag får väl ta fram min skalpell och snitta min testikel och svälja den då!!

Och vad jag fick det ifrån var ju som sagt sannolikheten att 2st 25åringar torskar samtidigt för LSD och man kan ju lätt dra slutsatser att det pekar mot dig om det nu skulle varit dig som det nämndes i artikeln då Sverige inte är det största landet i världen!

Men iallafall då faller du nog ner till ringa narkotikabrott och bör väl klara dig undan med böter och med eventuellt pisseprov ett tag framöver skulle jag tro!

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av fightownwall 2009-03-27 kl. 22:07.
Citera
2009-03-27, 22:19
  #22
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TellusG
Jag är 25 år och har torskat för att ha haft en sobril på mig när jag umgicks med folk polisen hade ögonen på. Annars inget alls, fuck så jag har ändå fängelse att vänta kanske alltså...

Haha typ 600 av dinna 669 inlägg handlar om hur du trippar/röker/tar droger så det känns som att lagen äntligen kommit ikapp dig...

Du borde suttit inne för typ 527 inlägg sedan...
Citera
2009-03-27, 22:43
  #23
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Haha typ 600 av dinna 669 inlägg handlar om hur du trippar/röker/tar droger så det känns som att lagen äntligen kommit ikapp dig...

Du borde suttit inne för typ 527 inlägg sedan...


Ja... det är väl så... jag har ett liv utanför flashback dock, jag experimenterar med droger, men med mycket annat också!

Tack för omtanken...
Citera
2009-03-27, 22:44
  #24
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fightownwall
Tur för dig då annars hade du nog legat pyrt till! Hopp jag får väl ta fram min skalpell och snitta min testikel och svälja den då!!

Och vad jag fick det ifrån var ju som sagt sannolikheten att 2st 25åringar torskar samtidigt för LSD och man kan ju lätt dra slutsatser att det pekar mot dig om det nu skulle varit dig som det nämndes i artikeln då Sverige inte är det största landet i världen!

Men iallafall då faller du nog ner till ringa narkotikabrott och bör väl klara dig undan med böter och med eventuellt pisseprov ett tag framöver skulle jag tro!

Lycka till!


Jag torskade inte idag förresten, utan i tisdags...

Tack så mycket för dina inlägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback