• 2
  • 3
2005-06-11, 22:00
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaGustav
Jag har nu lyckats dra igång en radda plantor (även om skörden förra året inte imponerade). Men nu går de i frukt igen, alldeles för tidigt.

Går det att förhindra på något sätt (med tanke på att frukterna bara blir ärtstora).

Borde väl bara vara att plocka bort frukterna och vänta på nästa omgång som bör bli betydligt större.
Citera
2006-08-30, 18:59
Medlem
phreakdentas avatar
Upp med denna underbara tråd, testar mig fram lite i år med olika sorter och har börjat smaka lite på dem nu redan innan de fått färg. Naturen är fantastisk som jag brukar säga smått skämtsamt med Arne Weisse-röst. Bifogar en bild;
Citera
2010-12-14, 12:26
Medlem
Aleopas avatar
Köpte en planta på Österlen i sommras som vuxit till sig bra men inte givit några frukter.
Nu ser den lite hängig ut, bladen skrumpnar och lossnar och så vidare.

Hur kan jag bevara den över vintern?
Jag bor i en lägenhet men kassa fönster som släpper in kyla, men ställer jag den nära elementet under fönstret så ser den lite roligare ut. Tips?
Citera
2010-12-14, 13:36
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Köpte en planta på Österlen i sommras som vuxit till sig bra men inte givit några frukter.
Nu ser den lite hängig ut, bladen skrumpnar och lossnar och så vidare.

Hur kan jag bevara den över vintern?
Jag bor i en lägenhet men kassa fönster som släpper in kyla, men ställer jag den nära elementet under fönstret så ser den lite roligare ut. Tips?

Du kan kasta ett öga (och slänga iväg en fråga) i den ganska långa tråden som finns i Bostad:
https://www.flashback.org/t1096829
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in