Citat:
Ursprungligen postat av Pojkvansmaterial
Svårt att inte kolla vidare. Du vet hur det är, precis som tågolyckan

Fyfan vad jag håller med dig. Spot on i alla påståenden. Jag hatar också den här jävla tycka synd om mentaliteten. SKULDSANERING för att hon gift sig med fel snubbe som sedan dumpar henne för nytt kött och låter henne ta huset. Att sedan han lånat upp huset och att hon inte får fortsätta arbeta på HANS företag är väl inte så jävla märkligt?
Om man nu skiljer sig så kollar man väl för i helvete upp vad huset står belånat i så att man eventuellt kan sälja och dela förlusten lika.
Jag lovar och svär att kärringen med cpnäsan från fogden som satt i programmet flabbar i hennes face när hon inte är framför henne. De kommer ALDRIG och åter ALDRIG låta genomföra en skuldsanering på en person som har möjlighet till arbete. Att skulden sen var 250 000 är ännu mer skrattretande. 2500 kr/mån i 8 år och voila. Nu har de väl dessutom utökat sin tidsram för skuldsanering till 15 år?
Fan det finns så otroligt många äckliga jävla människor som tror att de kan leva på andra. Visst om man sabbar sin kropp och måste sjuka sig några månader. Men att få 250 000 av staten bara för att det är "synd" om en. De håller inte.... Skuldsaneras hon kommer jag skriva ett jävligt argt brev.
Någon som vet om det finns några möjligheter att hämta ut dessa uppgifter så att man kan kontrollera det?