• 1
  • 2
2009-03-27, 11:58
Medlem
Bob Luntas avatar
Är det fler än jag som hatar Malou Von Sivers patetiska försök till TV-journalistik? Jag pratar naturligtvis om programmet Efter tio.

Skabbhaggor och bitterfittor som får ung vänsters arga feminister att framstå som lyckliga, positiva och framgångsrika sitter och pratar om hur de tagit sig ur drogberoende/alkoholmissbruk/sexmissbruk/kaffemissbruk/Tobleroneknarkande med mera, hur de skrivit böcker för att peppa och motivera andra att sluta med dessa farligheter, hur deras föräldrar var frånvarande och att allt är deras fel men att de är förlåtna nu, att Zlatan ska få hög lön och feta bonusar men företagsledningar inte och så vidare...

Hur lågt har tanten inte sjunkit egentligen? Från att ha intervjuat internationella ikoner som Dalai Lama (en annan person jag inte har mycket till övers för), Doris Lessing med fler till att sitta och prata känslor med Shirley Clamp(!) och berätta om hur de låser in sig i garderober eller åker till Nya Guinea för att "samla sina tankar", "hitta inspiration" och "finna sig själva" över ett glas varm O'boy. Hur kunde det gå såhär? Vad hände med integriteten?

Kontakta tittarombudsmannen och ta steget in i kampen för att slippa skitprogram som detta i TV-tablån.
tittarombudsmannen@tv4.se
Citera
2009-03-27, 13:16
Medlem
snurreskvätts avatar
Jag har en rätt skev uppfattning om programmet då enda gånger jag sett skiten är när jag legat hemma sjuk och jävlig. Så vad som faktiskt hänt och vad som bara varit feberhallisar vet jag inte.
Fick känslan av att det vänder sig till 40+ kvinnor.

Intressant att det går fortfarande, det betyder alltså att någon faktiskt kollar på det.
Citera
2009-03-27, 17:37
Medlem
Zcapegoats avatar
Stör mig på det som fan också. Att hon sedan aldrig ställer en fråga, utan bara kommer med en massa påståenden som den stackars gästen sedan ska ta ställning till är än mer störande. Att hon sedan kommer med påståenden som får det att låta som att hon är så jävla insatt och vet precis vad gästen går igenom gör mig illamående. Jag har vid ett flertal tillfällen sett att hennes offer inte alls är nöjda med detta upplägg, utan verkar mest irriterade.
Någon mer som märkt detta?
Citera
2010-03-08, 18:08
Medlem
Robertsons avatar
Måste återuppliva den här tråden då jag vill stämma in i hatkören mot Malou. Drar helt absurda kopplingar (FP är rasister för att SD också vill ha språkkurs!), sitter och är allmänt PK och måste konstant framhäva det hemska patriarkatet.
Citera
2011-03-24, 10:53
Medlem
Pojkvansmaterials avatar
Just nu: Efter tio, WT sitter och lipar i TV

Sitter och halvslökollar på Efter tio på tv4. Blir så jävla förbannad. Det är snack om folk som är skuldsatta och även skuldsanering, alltså att staten ska hjälpa folk med skulder etc.

Kärringen som lipar i TV har tydligen skulder på huset, hon har skära ner på matbudgeten, alltså "sämre" mat, falukorv och makaroner etc. Blir så jävla arg, det hon snackar om är ett vanligt "svenssonliv", tänk på det innan du gör en dålig deal jävla fitta. Man ser ju tydligt på henne att hon klarar sig, hade hon varit riktigt fattig och haft det riktigt knapert hade hon fan inte haft råd med smink, de kläder hon har på sig, internet och sån skit. Men självklart har hon det, och sen kommer hon till TV och lipar om att få skuldsanering. Helt allvarligt vad fan är det för skit?

Vad tycker ni? Skuldsanering eller ej???
Citera
2011-03-24, 11:01
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkvansmaterial
Sitter och halvslökollar på Efter tio på tv4. Blir så jävla förbannad. Det är snack om folk som är skuldsatta och även skuldsanering, alltså att staten ska hjälpa folk med skulder etc.

Kärringen som lipar i TV har tydligen skulder på huset, hon har skära ner på matbudgeten, alltså "sämre" mat, falukorv och makaroner etc. Blir så jävla arg, det hon snackar om är ett vanligt "svenssonliv", tänk på det innan du gör en dålig deal jävla fitta. Man ser ju tydligt på henne att hon klarar sig, hade hon varit riktigt fattig och haft det riktigt knapert hade hon fan inte haft råd med smink, de kläder hon har på sig, internet och sån skit. Men självklart har hon det, och sen kommer hon till TV och lipar om att få skuldsanering. Helt allvarligt vad fan är det för skit?

Vad tycker ni? Skuldsanering eller ej???

Det är TV, mycket av det är "scripted" och man får tittare genoma att se folk böla på grund av ekonomiska / äktenskaps bekymmer. Det förvånar mig att det inte finns en svensk version av Jerry Springer, skulle säkert gå hem.

Förstår dock inte varför du blir upprörd, stäng av tv:n om det är så jobbigt.
Citera
2011-03-24, 11:08
Medlem
Tinfoiltrolls avatar
Du förstår väl att hon blir sminkad innan de släpar ut henne i tv-studion? Jag zappar alltid förbi skiten, klarar inte av att se kärringen Malou.
Citera
2011-03-24, 11:10
Medlem
Pojkvansmaterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinfoiltroll
Du förstår väl att hon blir sminkad innan de släpar ut henne i tv-studion? Jag zappar alltid förbi skiten, klarar inte av att se kärringen Malou.
Ganska lätt att se på en person om de har det RIKTIGT knapert eller om de klarar sig.
Citera
2011-03-24, 11:11
Medlem
Pojkvansmaterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Det är TV, mycket av det är "scripted" och man får tittare genoma att se folk böla på grund av ekonomiska / äktenskaps bekymmer. Det förvånar mig att det inte finns en svensk version av Jerry Springer, skulle säkert gå hem.

Förstår dock inte varför du blir upprörd, stäng av tv:n om det är så jobbigt.
Svårt att inte kolla vidare. Du vet hur det är, precis som tågolyckan
Citera
2011-03-25, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkvansmaterial
Svårt att inte kolla vidare. Du vet hur det är, precis som tågolyckan

Fyfan vad jag håller med dig. Spot on i alla påståenden. Jag hatar också den här jävla tycka synd om mentaliteten. SKULDSANERING för att hon gift sig med fel snubbe som sedan dumpar henne för nytt kött och låter henne ta huset. Att sedan han lånat upp huset och att hon inte får fortsätta arbeta på HANS företag är väl inte så jävla märkligt?

Om man nu skiljer sig så kollar man väl för i helvete upp vad huset står belånat i så att man eventuellt kan sälja och dela förlusten lika.

Jag lovar och svär att kärringen med cpnäsan från fogden som satt i programmet flabbar i hennes face när hon inte är framför henne. De kommer ALDRIG och åter ALDRIG låta genomföra en skuldsanering på en person som har möjlighet till arbete. Att skulden sen var 250 000 är ännu mer skrattretande. 2500 kr/mån i 8 år och voila. Nu har de väl dessutom utökat sin tidsram för skuldsanering till 15 år?

Fan det finns så otroligt många äckliga jävla människor som tror att de kan leva på andra. Visst om man sabbar sin kropp och måste sjuka sig några månader. Men att få 250 000 av staten bara för att det är "synd" om en. De håller inte.... Skuldsaneras hon kommer jag skriva ett jävligt argt brev.

Någon som vet om det finns några möjligheter att hämta ut dessa uppgifter så att man kan kontrollera det?
Citera
2011-03-25, 10:27
Medlem
cosmic_dancers avatar
Något jag inte fattade då jag såg programmet var varför hon inte hade ringt runt till äldreboende, gruppbostäder och liknande och anmällt sig som vikarie Det framgick bara att hon hade blivit uppsagd och sen gått till soc. Det finns ju en massa extra jobb dörimellan
Citera
2011-03-25, 10:31
Medlem
Pojkvansmaterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oasen_
Fyfan vad jag håller med dig. Spot on i alla påståenden. Jag hatar också den här jävla tycka synd om mentaliteten. SKULDSANERING för att hon gift sig med fel snubbe som sedan dumpar henne för nytt kött och låter henne ta huset. Att sedan han lånat upp huset och att hon inte får fortsätta arbeta på HANS företag är väl inte så jävla märkligt?

Om man nu skiljer sig så kollar man väl för i helvete upp vad huset står belånat i så att man eventuellt kan sälja och dela förlusten lika.

Jag lovar och svär att kärringen med cpnäsan från fogden som satt i programmet flabbar i hennes face när hon inte är framför henne. De kommer ALDRIG och åter ALDRIG låta genomföra en skuldsanering på en person som har möjlighet till arbete. Att skulden sen var 250 000 är ännu mer skrattretande. 2500 kr/mån i 8 år och voila. Nu har de väl dessutom utökat sin tidsram för skuldsanering till 15 år?

Fan det finns så otroligt många äckliga jävla människor som tror att de kan leva på andra. Visst om man sabbar sin kropp och måste sjuka sig några månader. Men att få 250 000 av staten bara för att det är "synd" om en. De håller inte.... Skuldsaneras hon kommer jag skriva ett jävligt argt brev.

Någon som vet om det finns några möjligheter att hämta ut dessa uppgifter så att man kan kontrollera det?
Det är så sjukt patetiskt bara! Tyvärr känns det som att det är typiskt svenskt också att göra på detta viset. Att inte se möjligheterna utan istället sätta sig och tycka synd om sig själv och hoppas på att andra gör något för att det "är så synd om mig". Äckligt jävla beteende. Okej, hon blev av med jobbet, men sök nytt jobb då jävla subba. Förstår inte all denna hysterin om att det är så svårt att få jobb. Om du verkligen behöver jobb, då kan du jobba med vad som helst, då är det inte så svårt längre. Jag har verkligen ingen utbildning som jag har användning för vid de jobb jag sökte, fick fan jobb på 1-2 veckor.
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Något jag inte fattade då jag såg programmet var varför hon inte hade ringt runt till äldreboende, gruppbostäder och liknande och anmällt sig som vikarie Det framgick bara att hon hade blivit uppsagd och sen gått till soc. Det finns ju en massa extra jobb dörimellan
Exakt, hon VILL sitta hemma och tycka synd om sig själv så alla andra ska hjälpa henne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in