Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-26, 22:28
  #1
Medlem
Vi har precis installerat Vista 32x på en helt nybyggd dator. Allting fungerade perfekt tills vi kom fram till installation av drivrutinerna av grafikkortet. Jag har ett GTX 250 kort och är helt säker på att det är rätt drivrutiner jag fått tag i.

Efter installationen så när man startar datorn blir den helt svart efter första microsoft rutan, den som det rullar när det laddar. Det funkar helt perfa att köra i felsäkert läge.

Väldigt tacksam för hjälp, vill få bettan ut och leka så snabbt som möjligt
Citera
2009-03-26, 22:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxxis
Vi har precis installerat Vista 32x på en helt nybyggd dator. Allting fungerade perfekt tills vi kom fram till installation av drivrutinerna av grafikkortet. Jag har ett GTX 250 kort och är helt säker på att det är rätt drivrutiner jag fått tag i.

Efter installationen så när man startar datorn blir den helt svart efter första microsoft rutan, den som det rullar när det laddar. Det funkar helt perfa att köra i felsäkert läge.

Väldigt tacksam för hjälp, vill få bettan ut och leka så snabbt som möjligt

Låter onekligen som omo du har fel drivrutiner ändå?
Citera
2009-03-26, 22:44
  #3
Medlem
Väldigt osanolikt då jag testat både med drivrutinerna på skivan och laddat ner från nvidias hemsida. Jag är ingen nybörjare, behöver bara lite hjälp.
Citera
2009-03-26, 23:51
  #4
Medlem
Flashen1961s avatar
Glömt chipsetdrivrutinen? Annars är det nog fel på grafikkortet eller för svagt nätagg?
Citera
2009-03-27, 05:58
  #5
Medlem
Fel upplösning.
Ändra uppdaterings frekvensen till 60 hz

Ställ in skärmen när du är i felsäkert läge.
Citera
2009-03-27, 09:02
  #6
Medlem
När jag går där man kan ändra upplösningen hittar jag inget där jag kan ändra frekvensen. Även under avancerade inställningar hittar jag inget. Är det där det ska stå?
Citera
2009-03-27, 12:44
  #7
Medlem
hände typ samma grej för mig när jag installerade drivrutiner till mitt kort efter att jag formaterat om och installerat vista x32. Men prova detta.

1.gå in i felsäkert läge och ta bort drivrutinen från lägg till ta bort program
2. starta om
3.låt windows starta normalt
4. ladda ner driver sweeper här: http://www.guru3d.com/category/driversweeper/
5.starta om o gå in i felsäkert läge igen.
6.starta driversweeper och välj ''nvidia display'' sen ''analyse''
7. dyker de upp några filer så väljer du ''clean'' sen startar du om datorn igen.
8. sen tankar du nya drivisar och installerar om dom.

detta funkade för mig och jag hade samma problem som dig, kom till windowsloggan sen svartna bilden :S
__________________
Senast redigerad av storkukad 2009-03-27 kl. 12:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback