2009-03-26, 22:00
Medlem
Jag tnkte kpa smaksatt kaffe och sg att det finns en sort som smakar Irish cream, hur smakar kaffet d? Det jag tnker p direkt r alkohol, men jag kan vara helt fel ute?
Citera
2009-03-26, 22:04
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duggregn
Jag tnkte kpa smaksatt kaffe och sg att det finns en sort som smakar Irish cream, hur smakar kaffet d? Det jag tnker p direkt r alkohol, men jag kan vara helt fel ute?

Utan att veta s noga s gissar jag att det smakar som irish coffee ungefr.
Beroende p var du kper kaffet (cafe? affr? systembolaget?) s kan jag nstan garantera att det inte s smakar s mycket alkohol d det frmodligen r bortkokat
Citera
2009-03-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Utan att veta s noga s gissar jag att det smakar som irish coffee ungefr.
Beroende p var du kper kaffet (cafe? affr? systembolaget?) s kan jag nstan garantera att det inte s smakar s mycket alkohol d det frmodligen r bortkokat
I en vanlig affr. Jag har aldrig druckit Irish Coffee s att sga att det smakar som det sger mig ingenting. Kan du utveckla smaken ?
Citera
2015-08-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duggregn
I en vanlig affr. Jag har aldrig druckit Irish Coffee s att sga att det smakar som det sger mig ingenting. Kan du utveckla smaken ?

Irish Cream smakar och doftar mer som baileys, en mjuk, krmig doft/smak som r fantastiskt gott som kaffe. Jag kper mina bnor hela och maler direkt i filtret. Sjukt, sjukt gott kaffe som jag gott kan rekommendera.

Mvh

Anders
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in