2009-03-26, 21:14
Medlem
KaptenBs avatar
Jag fick upp meddelandet nedan efter att ha kört ett antivisusprogram. Det kommer upp när jag försöker gå ut på någon internertsida. Andra program kan koppla upp sig mot Internet. Jag har Win XP.

"Det går inte att ansluta till Internet med HTTP, HTTPS eller FTP. Det beror antagligen på den här datorns brandväggsinställningar.

Kotrollera branväggsinställningarna för HTTP-porten (80). HTTP-porten (443) och FTP-porten (21).

Du kanske måste kontakta internet-leverantören eller tillverkaren av brandväggsprogrammet."

Vad i helvete ska jag göra??
Citera
2009-03-26, 22:09
Medlem
Har du kollat din brandmur?
Annars skulle jag börja leta efter virus.

Se om telnet flashback.info 80 funkar i command.
Citera
2009-03-26, 22:28
Medlem
KaptenBs avatar
flashback.info 80 funkar i command fungerar bra. Andra program kan koppla upp sig mot nätet.

Brandväggen har jag satt på och av. Jag vet inte riktigt vad jag ska ändra eller leta efter.

Jag tror inte att det är virus. Jag körde ett virusborttagningsprogrammet Malwarebytes Anti-Malware sedan kom problemet direkt. Jag tror att det ändrade någon säkethetsfil, något i registret.
Citera
2009-03-27, 19:08
Medlem
KaptenBs avatar
Bump
Citera
2009-03-27, 20:59
Medlem
Fredrikos avatar
Ett liknande problem uppstod för mig när jag AVINSTALLERADE mitt virusprogram, Nod32.. Helskumt. Kunde spela spel osv, men inte surfa med webbläsaren. Körde då en systemåterställning å så började allt fungera igen, tror dock inte detta har något med ditt problem att göra, men hellre ett svar för mycket än inget alls torrsurfning är inget roligt
Citera
2009-03-28, 07:19
Medlem
KaptenBs avatar
Gott mos mannen! Det löste problemet. Även en enkel lösning kan hjälpa en idiot. En får tacke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in