2009-03-26, 21:14
Medlem
KaptenBs avatar
Jag fick upp meddelandet nedan efter att ha krt ett antivisusprogram. Det kommer upp nr jag frsker g ut p ngon internertsida. Andra program kan koppla upp sig mot Internet. Jag har Win XP.

"Det gr inte att ansluta till Internet med HTTP, HTTPS eller FTP. Det beror antagligen p den hr datorns brandvggsinstllningar.

Kotrollera branvggsinstllningarna fr HTTP-porten (80). HTTP-porten (443) och FTP-porten (21).

Du kanske mste kontakta internet-leverantren eller tillverkaren av brandvggsprogrammet."

Vad i helvete ska jag gra??
Citera
2009-03-26, 22:09
Medlem
Har du kollat din brandmur?
Annars skulle jag brja leta efter virus.

Se om telnet flashback.info 80 funkar i command.
Citera
2009-03-26, 22:28
Medlem
KaptenBs avatar
flashback.info 80 funkar i command fungerar bra. Andra program kan koppla upp sig mot ntet.

Brandvggen har jag satt p och av. Jag vet inte riktigt vad jag ska ndra eller leta efter.

Jag tror inte att det r virus. Jag krde ett virusborttagningsprogrammet Malwarebytes Anti-Malware sedan kom problemet direkt. Jag tror att det ndrade ngon skethetsfil, ngot i registret.
Citera
2009-03-27, 19:08
Medlem
KaptenBs avatar
Bump
Citera
2009-03-27, 20:59
Medlem
Fredrikos avatar
Ett liknande problem uppstod fr mig nr jag AVINSTALLERADE mitt virusprogram, Nod32.. Helskumt. Kunde spela spel osv, men inte surfa med webblsaren. Krde d en systemterstllning s brjade allt fungera igen, tror dock inte detta har ngot med ditt problem att gra, men hellre ett svar fr mycket n inget alls torrsurfning r inget roligt
Citera
2009-03-28, 07:19
Medlem
KaptenBs avatar
Gott mos mannen! Det lste problemet. ven en enkel lsning kan hjlpa en idiot. En fr tacke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in