• 1
  • 2
2003-10-08, 18:08
Medlem
Var ute på en promenad idag och stötte ihop med älgar ormar och ankor!
Och givetvis hade man inget batteri kvar i kameran. Så ni får hålla till godo med bilder tagna med en usel webkamera. :mad: (quickcam-traveler)
Men men , det var rätt kul att se vad man kan åstakomma med den formen av kamera.
Nästa promenad ska allt vara i topptrim.

Orm1
Orm2
Orm3
Orm4
Orm5
Anka1
Anka2
Älg1
Älg2

Man blir lite sur när man tänker på hur bra bilder man kunnat ta,bara man hade rätt doningar med sig.
Tänkte gå och titta i morgon om ormfan är kvar , det verkar som den ska gå i ide snart...den var rätt slö av sig,så har man tur är den kvar.
Jag kan ju tillägga att den vart rasande när jag höll i den , så lite energi hade den i kroppen.
/K_T
Citera
2003-10-08, 19:51
Bannlyst
Schyssta bilder!
Fan, jag har aldrig sett en orm i hela mitt liv i naturen, och tur är väl det för jag har en fruktansvärd ormskräck.
Men visst är det konstigt att jag aldrig har sett någon orm i det "fria".
Ändå så fiskar jag mycket och rör mig ju då rätt så mycket i naturen.

/BOoM!!
Citera
2003-10-08, 20:00
Medlem
Killroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOoM
Schyssta bilder!
Fan, jag har aldrig sett en orm i hela mitt liv i naturen, och tur är väl det för jag har en fruktansvärd ormskräck.
Men visst är det konstigt att jag aldrig har sett någon orm i det "fria".
Ändå så fiskar jag mycket och rör mig ju då rätt så mycket i naturen.

/BOoM!!

I det området där jag bor finns det extremt mycket ormar. Det är ungefär 500 meter till jobbet och ibland kan man vara nära att kliva på 3-4 stycken på vägen.
Citera
2003-10-08, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killroy
I det området där jag bor finns det extremt mycket ormar. Det är ungefär 500 meter till jobbet och ibland kan man vara nära att kliva på 3-4 stycken på vägen.

Fy fan, hade jag bott så så hade jag ta mig fan åkt taxi till jobbe, och för säkerhets skull då iklädd en stor gummidräkt, som då givetvis skulle vara kamouflagemålad!

/BOoM!!
Citera
2003-10-08, 22:46
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyle_Troy
Var ute på en promenad idag och stötte ihop med älgar ormar och ankor!
Och givetvis hade man inget batteri kvar i kameran. Så ni får hålla till godo med bilder tagna med en usel webkamera. :mad: (quickcam-traveler)
Men men , det var rätt kul att se vad man kan åstakomma med den formen av kamera.
Nästa promenad ska allt vara i topptrim.

Man blir lite sur när man tänker på hur bra bilder man kunnat ta,bara man hade rätt doningar med sig.
Tänkte gå och titta i morgon om ormfan är kvar , det verkar som den ska gå i ide snart...den var rätt slö av sig,så har man tur är den kvar.
Jag kan ju tillägga att den vart rasande när jag höll i den , så lite energi hade den i kroppen.
/K_T

snyggt jobbat, synd bara att du inte hade en ordentlig kamera med dig.

Är det bara jag som tycker att ormen verkar skadad?? Huvudet set lite deformerat ut.

Ögonen är mjölkiga vilket betyder att den ska ömsa skinn, men huvudet ser skadat ut ungefär som att någon djur skulle ha skadat den.
Citera
2003-10-08, 23:23
Bannlyst
Vad är det för orm/ar?

/BOoM!!
Citera
2003-10-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
snyggt jobbat, synd bara att du inte hade en ordentlig kamera med dig.

Är det bara jag som tycker att ormen verkar skadad?? Huvudet set lite deformerat ut.

Ögonen är mjölkiga vilket betyder att den ska ömsa skinn, men huvudet ser skadat ut ungefär som att någon djur skulle ha skadat den.

Jag trodde faktiskt att den var död först , men efter ett lyfttest så märkte jag att den var rätt pigg.
Jag lade också märke till huvudet , det såg lite konstigt ut. Det finns mycket rovfåglar här , så eventuellt är det kanske nån fågel som försökt att ta ormen?!

Jag är ingen ormexpert , men om den ömsar skinn vid den här årstiden så kanske det är därför den ser lite konstig ut?

Citat:
Vad är det för orm/ar?

/BOoM!!

Jag tror och hoppas att det är en snok.
Iofs så finns det en jäkla massa olika huggormar i sverige , vissa kan se ut som snokar ... men jag tror att det är en snok.

mvh
K_T
Citera
2003-10-09, 01:25
Bannlyst
Citat:
Jag trodde faktiskt att den var död först , men efter ett lyfttest så märkte jag att den var rätt pigg.
Jag lade också märke till huvudet , det såg lite konstigt ut. Det finns mycket rovfåglar här , så eventuellt är det kanske nån fågel som försökt att ta ormen?!

Jag är ingen ormexpert , men om den ömsar skinn vid den här årstiden så kanske det är därför den ser lite konstig ut?

Iofs så finns det en jäkla massa olika huggormar i sverige , vissa kan se ut som snokar ... men jag tror att det är en snok.

mvh
K_T

Lyfttest, menar du att du tog i ormen när du inte visste om det var en "huggis" eller inte!
RAMBO, släng dig i väggen!

/BOom!!
Citera
2003-10-09, 08:04
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Vad är det för orm/ar?

/BOoM!!

Enkelt att se, den svenska snoken har två gula halvmånar på nacken.

Huggormen har ett zick zack mönster längs ryggen.... Finns iofs svarta huggormar på gotland.
Citera
2003-10-09, 08:06
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:

mvh
K_T
som sagt, ja det var en snok.

Tyckte det var lite konstigt med ett skinnbyte i denna årstiden.
misstänker att den ormen inte klarar årsskiftet.

Du såg inga färska skador på huvudet? eller löst skinn på huvudet?
Citera
2003-10-13, 11:29
Medlem
e han inte klok människan.. skulle jag stöta på en orm skulle jag skrika som en tjej och klättra upp i ett träd eller nått.. aldrig i livet skulle jag stanna och ta kort på en sån lömsk och elak satans styggelse!
Citera
2003-10-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrynklighPungh
e han inte klok människan.. skulle jag stöta på en orm skulle jag skrika som en tjej och klättra upp i ett träd eller nått.. aldrig i livet skulle jag stanna och ta kort på en sån lömsk och elak satans styggelse!

Hehehe...Det skulle vara en syn för gudarna.

Fogelberg , jag pratade med en vän som är lite av en ormexpert , han trodde att det som såg "konstigt" ut antingen var skinnet vid örat som skrynklat ihop sig på grund av ömsning av skinn. Annars var det djurteorin där också , rovfågel , katt , hund eller nåt annat djur ... eller att en människa råkat trampa på slangen.

Ormen ligger för tillfället under en stor sten i ett litet stenrös , i sällskap med 2-3 stycken ormar till ! En av ormarna var en riktig bamsing , lätt runt en meter eller över och tjock som en boa-orm.Det blev stora spår i gräset när den ringlade in under stenen när jag kom spatserandes...den skulle jag nog inte våga lyfta upp.(utan handskar.)
I och för sig så har jag hört att snokar aldrig hugger , stämmer det tro ?!

Om det blir någon mer solig och varm höstdag så ska jag gå och titta om dom ringlar ut från under stenen och solar sig lite , och annars har jag ju ett bra tillfälle i vår att plåta ormar. Det vore ju trevligt att fota en eventuell äggkläckning , och massa småormar.

Mvh Kyle_Troy
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in