Citat:
Ursprungligen postat av SkrynklighPungh
e han inte klok människan.. skulle jag stöta på en orm skulle jag skrika som en tjej och klättra upp i ett träd eller nått.. aldrig i livet skulle jag stanna och ta kort på en sån lömsk och elak satans styggelse!

Hehehe...Det skulle vara en syn för gudarna.
Fogelberg , jag pratade med en vän som är lite av en ormexpert , han trodde att det som såg "konstigt" ut antingen var skinnet vid örat som skrynklat ihop sig på grund av ömsning av skinn. Annars var det djurteorin där också , rovfågel , katt , hund eller nåt annat djur ... eller att en människa råkat trampa på slangen.
Ormen ligger för tillfället under en stor sten i ett litet stenrös , i sällskap med 2-3 stycken ormar till ! En av ormarna var en riktig bamsing , lätt runt en meter eller över och tjock som en boa-orm.Det blev stora spår i gräset när den ringlade in under stenen när jag kom spatserandes...den skulle jag nog inte våga lyfta upp.(utan handskar.)
I och för sig så har jag hört att snokar aldrig hugger , stämmer det tro ?!
Om det blir någon mer solig och varm höstdag så ska jag gå och titta om dom ringlar ut från under stenen och solar sig lite , och annars har jag ju ett bra tillfälle i vår att plåta ormar. Det vore ju trevligt att fota en eventuell äggkläckning , och massa småormar.
Mvh Kyle_Troy