• 1
  • 2
2009-03-25, 20:50
Medlem
Såg filmen för första gången på tv4 film för ca 3 år sedan. Drog hem den för någon vecka sen. Filmen är väldigt usel, men ger en 90-talsåterblick.
Filmen verkar vara en mild version av Sökarna, med uselt skådespeleri med usla repliker och det coolaste av allt är ju den rika Stockholmska gudfadern.
Repliker som under ett rånförsök "Skojar du" *Paolo* "Nej! Det är klart jag inte skoj-jar" "Vadå inte fattar! Påstår du att jag är kor-kad ell-er"
Skönt äckligt dålig film, dock ganska okänd. Någon som kan komma på diskussionsunderlag?
Citera
2009-03-25, 20:54
Medlem
om jag inte missminner mig är det väl du som ska stå för diskussionsunderlaget?

skön film btw.
Citera
2009-03-25, 21:20
Medlem
Crackiesmallss avatar
Den filmen var det ett tag sen man såg haha, när jag läste rubriken tänkte jag faktiskt att det finns väl en film där Paolo e med & en stor neger också & så var d den här, jag tyckte filmen var bra men nåt dikussionsunderlag har jag väl inte att komma med.
Citera
2009-03-25, 21:38
Medlem
Här är en bild på negern http://budokampsport.blogg.se/images...9_19148628.jpg som tydligen är känd i kampsportskretsar, vilket märks i hans slagsmål i 9 millimeter
Citera
2009-03-26, 15:19
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Såg filmen för första gången på tv4 film för ca 3 år sedan. Drog hem den för någon vecka sen. Filmen är väldigt usel, men ger en 90-talsåterblick.
Filmen verkar vara en mild version av Sökarna, med uselt skådespeleri med usla repliker och det coolaste av allt är ju den rika Stockholmska gudfadern.
Skönt äckligt dålig film, dock ganska okänd. Någon som kan komma på diskussionsunderlag?

Steve Aalam var ju en av manusförfattarna till 9 millimeter som sedan gick vidare gjorde och mästerverket Gangster som i stort sett är samma film.

http://www.imdb.com/title/tt0118542/

http://www.imdb.com/title/tt0847166/
Citera
2009-03-26, 15:29
Bannlyst
Filmen är ju underbar. Har hört att det är en av svenska "gansgterfilmer" där tunga kriminella är med. Är inte insatt i sthlms undrevärld så nån som vet nått?
Citera
2009-03-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nesir
Filmen är ju underbar. Har hört att det är en av svenska "gansgterfilmer" där tunga kriminella är med. Är inte insatt i sthlms undrevärld så nån som vet nått?
Du syftar nog på Sökarna med Liam Norberg.
Citera
2009-06-03, 23:41
Medlem
Ursäkta dubbelpost, men kan inte sluta skratta åt skiten på fodralet:
"9 millimeter tar svensk film ett steg närmare Hollywood"
Citera
2009-10-07, 15:38
Medlem
Yays avatar
Såg filmen igen i natt på canal plus sf. Inte sett den sen 97 hade glömt hur jävla usel den filmen var
Citera
2010-01-07, 18:51
Bannlyst
Ja, det här var sannerligen en dålig rulle- Svensk-kalkon, tinad och serverad ostekt som "ugnsgrillad". Större sömnpiller till film har jag aldrig sett. Tradigt 90-tals tjafs som idag blottlägger hur kulturellt underutvecklat Sverige var. Vi var så ironiska att vi tog en film som denna på allvar.
Citera
2010-01-07, 22:50
Medlem
Hade den kommit några år tidigare så hade man kunnat räkna in den med kultskitfilmerna Nattbus 807, Stockholmsnatt, Sökarna och 30:e November. Att den ändå kom så sent som 97 gör ju att det blir ännu pinsammare.
Citera
2010-01-07, 23:08
Moderator
skunkensunes avatar
Det bästa med 9mm var Nöjesguidens totalsågning av den. Vet inte om den går att få tag på någonstans, men de skrev att Paolo bl.a. gav intrycket av att ha ett kvastskaft uppkört i röven och att han inte ens kunde gå trovärdigt.

EDIT:

Hittade den, förstoppad var tydligen ordet. Inte kvastskaft.

http://nojesguiden.se/recensioner/film/9-millimeter

Citat:
Senast redigerad av skunkensune 2010-01-07 kl. 23:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in