Idag, 18:23
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Tidigare stod det exakt datum för hyresperiodens slut. Nu står det att huset hyrs ut från och med 3/9 2026, "tills vidare".

Är väl rätt hårda regler på hur hyresvärden/värdinnan får bete sig för att helga privatlivet hos hyresgästerna.

Inga oanmälda besök t.ex

Blir nog svårt för Anna att följa dem reglerna.
Citera
Idag, 18:45
Medlem
flugornass avatar
Det räcker nog inte med ett standard hyresavtal/arrende nedladdat från nätet för att säkra hyresgästen att förhindra allt vad Anna nu kan tänkas hitta på vid, "jag var i närheten och vill bara se om er, jag jag jag har bakat Spanska våfflor"

Hoppas hyresgästen hittar till den här tråden.

Det måste till en advokat som skriver in klausuler för att stoppa Anna från spontana visiter för att sola på däck med en ny vunnen bästa väninna, när hennes nya boende renoveras efter en kaskad av blötmöckar.
Citera
Idag, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Funderar på om Anna kommer skylla brister i huset på den som hyr, när denne flyttar ut…

Jag tror det. Så som hon kunde gråta över vad "Arga snickaren" "förstörde" hennes hem, kan det nog bli framtida gråtkalas i någon morgonsoffa, om vilka hemska hyresgäster de fick. Att där var hon gullig och gav dem presenter och kom över med fika och ville låta sig bjudas in och tacken var att de inte alls renoverade huset gratis och av tacksamhet att alls få hyra det....

Det är i sig lite rörande att så fort Anna Book får nya kompisar så ska hon ge dem presentpåsar och skämma bort dem och då är det bara för att hon råkar vara en så härlig och spontan person. Men sen blir hon jätteledsen och arg och bitter att kompisarna ÄNDÅ försvinner och väljer bort henne.

Intressant nog så verkar hon ju ha en hållbar relation med Lundells. Kanske för att de ser henne som en lustig tant, med lite märkliga egenheter men att åldersskillnaden gör det lättare för dem att distansera.

Jag undrar dock om någon här inne vet varför de INTE flyttar till Spanien och är det säkert att det inte är det de planerar att göra nu? Jag menar, vad binder dem till Sverige? Robert borde ju kunna få jobb där och Anna kan ju flyga till Sverige om hon får vara med i något lekprogram på tv?

Sen är det svårt att spekulera i om Antonio skulle få det bättre eller sämre i Spanien? Där kunde han ju förmodligen börja om helt, på ny kula och vara anonym.

Anna kunde vid sina Sverigebesök, säkert få sova över hos familjen Lundell, som den roliga mormor hon verkar ha blivit, åtminstone i de vuxnas ögon? Jag vet faktiskt inte vad de större barnen må tycka om henne.

Samt så kunde Lundells hälsa på henne i Spanien, även om de då nog inte får plats hemma hos Robert och Anna men de kunde ses och njuta av Spanien tillsammans.

Så jag ser bara att de skulle vinna på det, om inte annat ekonomiskt, än om de verkligen flyttar till Steninge och det blir så påtagligt för Anna att hon inte har så många vänner. Att i Spanien kunde hon ju leva i fantasin att bristen på besök beror på avståndet till Sverige, bristen på inbjudningar beror på att folk vet ju att hon bor så långt bort...

Att det kanske endast är Antonio som fått för sig att de skall flytta till Steninge och att kanske har de ordnat så han fått rum i någon gruppbostad, för hur det än är så kan han ju inte bo kvar hos föräldrarna i evighet? Om de nu tänkt lämna honom i Sverige, OM de tänkt lämna landet?
Citera
Idag, 19:11
Medlem
TPLs avatar
"Driftkostnader (inkluderat i hyran)
Vatten
Sophämtning
Internet
Parkeringsplats
"
😂😂😂
Citera
Idag, 21:31
Medlem
Citat:
Vatten
Sophämtning
Internet
Parkeringsplats
"
😂😂😂

Vet du, eller någon klokare än jag, varför huset på booli marknadsförs som 91 kvadratmeter + 114 i biarea. Medan när det hyrs ut, har det vuxit till det dubbla? "Hus på 200 m2
Atterfalshus på 25 m2
Dubbelgarage 70m2
Stort trädäck med 2 komplementsbyggnader
Endast 15 minuter till Arlanda med bil. Perfekt för någon som reser mycket eller jobbar där.

Huset är under försäljning.".

Ja, 91 kvadratmeter verkar ju lite LITET men å andra sidan så har det ju sett trångt ut på bilderna. Men jag undrar mest om det finns en logisk förklaring till att man räknar olika?

Sen varför de inte ens brytt sig om att olja in trädäcket inför försäljning? Inget verkar de ha gjort. Reparerat enklare grejer som handtag, bytt ut sprucken glasruta etc. Att de är verkligen som att betrakta upp och ner vända världen...

Ja, summan blir densamma men... Jag tycker att det är skillnad på om man vill hyra ett hus på 200 kvadratmeter, åker på visning och så är det ändå endast ynka 91 kvadrat...Men samtidigt, så fast det sett och ser trångt ut inomhus, på bilder, så är ju 91 väldigt litet för ett hus med så många rum? 114 hade jag gissat på, som minimum.
Senast redigerad av Ruskette Idag kl. 21:35.
Citera
Idag, 21:35
Medlem
Citat:
Vatten
Sophämtning
Internet
Parkeringsplats
"
😂😂😂

Och vem vill hyra när det kan säljas när som helst
Citera
Idag, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajsanB
Och vem vill hyra när det kan säljas när som helst

Själv undrar jag över hissen...? Ha, ha, ha! Inte handikappanpassat men med hiss, enligt hyresannonsen.
Citera
Idag, 21:42
Medlem
TPLs avatar
Nu är priset nere på 6 495 000 kr. Snart får man betalt för att ta över.
Ursprungspriset var väl 7 195 000 som sänktes till 6 995 000. Första sänkningen var 200 000, nu 500 000. Varför är mångmiljonären så desperat?

#desperat
Senast redigerad av TPL Idag kl. 21:51.
Citera
Idag, 21:54
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Har hon stora tuttar fortf elle
Citera
Idag, 22:01
Medlem
Fler frågor...På bilderna- så ful gräsmatta! Men visst, den var väl fotad i våras... Men att de inte ens fixar uppgången till trädäcket, utan den visas helt igenvuxen? Samt garaget? Är det ens ett garage, då det inte är asfalterat, eller ens grus framför? Samt ser ut att vara ett bord som MÅNGA kan sitta runt- så där som AB påstod i "Arga snickaren", att hon är van vid tolv middagsgäster. Så det kanske är DET bordet? Sen kan jag inte se vad det är, men det ser ut som sådana där stenpelare med vattenkran? Där inne i bi-utrymmet som nog alltså inte är garage men vad är det då? Gardiner har de där inne...?Eller förstod de inte att det var ett garage när de flyttade in, eftersom bilen alltid står utanför huset och trodde att garaget var något annat? Fast å andra sidan hade de väl byggt sovrum i garaget, eller hur var det? Men det satt väl ihop med huset har jag tänkt? Men jag fattar som vanligt INGENTING. Att jag ens skulle börja glo på det...Idiotiskt av mig. Men de kanske har vardagsrummet och spa-avdelningen i en separat del, så allt ingår inte i huset?
Senast redigerad av Ruskette Idag kl. 22:05.
Citera
Idag, 22:07
Medlem
Citat:
Nu är priset nere på 6 495 000 kr. Snart får man betalt för att ta över.
Ursprungspriset var väl 7 195 000 som sänktes till 6 995 000. Första sänkningen var 200 000, nu 500 000. Varför är mångmiljonären så desperat?

#desperat

Så många visningar och en relativt snabb prissänkning, flera gånger om, på kort tid gör inte huset mer attraktivt på en bostadsmarknad. Herregud. Vill dom ha det sålt får dom sänka 1.500.000 till efter att ha pausat ett tag och tagit dit en stylist för nya foton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in