Citat:
Ursprungligen postat av
purpleisafruit
Funderar på om Anna kommer skylla brister i huset på den som hyr, när denne flyttar ut…
Jag tror det. Så som hon kunde gråta över vad "Arga snickaren" "förstörde" hennes hem, kan det nog bli framtida gråtkalas i någon morgonsoffa, om vilka hemska hyresgäster de fick. Att där var hon gullig och gav dem presenter och kom över med fika och ville låta sig bjudas in och tacken var att de inte alls renoverade huset gratis och av tacksamhet att alls få hyra det....
Det är i sig lite rörande att så fort Anna Book får nya kompisar så ska hon ge dem presentpåsar och skämma bort dem och då är det bara för att hon råkar vara en så härlig och spontan person. Men sen blir hon jätteledsen och arg och bitter att kompisarna ÄNDÅ försvinner och väljer bort henne.
Intressant nog så verkar hon ju ha en hållbar relation med Lundells. Kanske för att de ser henne som en lustig tant, med lite märkliga egenheter men att åldersskillnaden gör det lättare för dem att distansera.
Jag undrar dock om någon här inne vet varför de INTE flyttar till Spanien och är det säkert att det inte är det de planerar att göra nu? Jag menar, vad binder dem till Sverige? Robert borde ju kunna få jobb där och Anna kan ju flyga till Sverige om hon får vara med i något lekprogram på tv?
Sen är det svårt att spekulera i om Antonio skulle få det bättre eller sämre i Spanien? Där kunde han ju förmodligen börja om helt, på ny kula och vara anonym.
Anna kunde vid sina Sverigebesök, säkert få sova över hos familjen Lundell, som den roliga mormor hon verkar ha blivit, åtminstone i de vuxnas ögon? Jag vet faktiskt inte vad de större barnen må tycka om henne.
Samt så kunde Lundells hälsa på henne i Spanien, även om de då nog inte får plats hemma hos Robert och Anna men de kunde ses och njuta av Spanien tillsammans.
Så jag ser bara att de skulle vinna på det, om inte annat ekonomiskt, än om de verkligen flyttar till Steninge och det blir så påtagligt för Anna att hon inte har så många vänner. Att i Spanien kunde hon ju leva i fantasin att bristen på besök beror på avståndet till Sverige, bristen på inbjudningar beror på att folk vet ju att hon bor så långt bort...
Att det kanske endast är Antonio som fått för sig att de skall flytta till Steninge och att kanske har de ordnat så han fått rum i någon gruppbostad, för hur det än är så kan han ju inte bo kvar hos föräldrarna i evighet? Om de nu tänkt lämna honom i Sverige, OM de tänkt lämna landet?