2026-05-26, 15:36
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Jag misstänker att det blev för jobbigt för Anna, att förbereda första visningen av huset

När det sen visade sig behövas fler visningar, började hon leta i sitt arkiv efter bilder av akutentréer.

Tror hon söker en anledning att fly till Spanien, och låta Roberto ta hand om försäljningen

Läkarna säger att min axel skulle må bra av ett varmt klimat. Önskar att jag kunde stannat och hjälpt till 🙏❤️
Äh, hon har ju bastun och hon kan ta varma bad. Om hon ber Roberto snällt kan hon få köpa en värmedyna.
Vilket trams att hon skulle må bättre i ett varmt klimat. Hon tillbringar mesta tiden inne med tända ljus och brasa i kaminen. Bara att brassa på med värmepumpen eller springa lite på löpbandet.
Tror inte för en sekund att nån läkare rekommenderat henne att vistas i varmare klimat bara för att hon drattat omkull. Det hon behöver är en fysioterapeut. Trams-Anna!
Citera
2026-05-26, 15:37
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Jag misstänker att det blev för jobbigt för Anna, att förbereda första visningen av huset

När det sen visade sig behövas fler visningar, började hon leta i sitt arkiv efter bilder av akutentréer.

Tror hon söker en anledning att fly till Spanien, och låta Roberto ta hand om försäljningen

Läkarna säger att min axel skulle må bra av ett varmt klimat. Önskar att jag kunde stannat och hjälpt till 🙏❤️
Blev hon förvånad över att det var nystädat och piffat när hon kom hem? Eller hade de anlitat en städfirma som pyntade?

Ja, nu får huset stå och förfalla ett tag. Det blir väl semester i Spanien och Antonio får stanna hemma med ett paket tändstickor.
Citera
2026-05-26, 16:30
Medlem
osnutens avatar
Jag borde markerat det bättre!

Detta är inte ett citat från Anna. Bara hur jag trodde hon skulle försöka undvika stöket runt husförsäljningen
Citera
2026-05-26, 18:00
Medlem
Citat:
Jag borde markerat det bättre!

Detta är inte ett citat från Anna. Bara hur jag trodde hon skulle försöka undvika stöket runt husförsäljningen
🤪...fast jobbade jag på akuten i Määääärsta och ville ha lugn och ro så skulle jag fan säga precis så. Åk till värmen ( så slipper vi din hypokondri i sjukvården). Tipsa akutmottagningarna i närområdet!
Citera
2026-05-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Blev hon förvånad över att det var nystädat och piffat när hon kom hem? Eller hade de anlitat en städfirma som pyntade?

Ja, nu får huset stå och förfalla ett tag. Det blir väl semester i Spanien och Antonio får stanna hemma med ett paket tändstickor.
Många städningar blir det.....dyr historia det här!
Citera
2026-05-26, 20:42
Medlem
Har ni läst besiktningsprotokollet? Att det luktar konstigt på sina håll(varpå jag kom att minnas videon där Anna ogenerat pruttade i sången...) och mer konstigt att balkonghandtaget är trasigt? Varför har de inte fixat handtaget? Betydligt lättare att fixa än att golvet i badrummet delvis lutar fel med risk för fuktskador.

Men handtaget förbryllar mig samt en del andra "småfel" som verkar onödiga att ha vid försäljning och förhoppning om bra pris.

https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/till-salu/stockholms-lan/sigtuna-kommun/objekt/?objektID=3460817&utm_source=booli&utm_medium=refe rral&utm_campaign=till-salu&utm_content=suckunge%2B560
Citera
2026-05-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Har ni läst besiktningsprotokollet? Att det luktar konstigt på sina håll(varpå jag kom att minnas videon där Anna ogenerat pruttade i sången...) och mer konstigt att balkonghandtaget är trasigt? Varför har de inte fixat handtaget? Betydligt lättare att fixa än att golvet i badrummet delvis lutar fel med risk för fuktskador.

Men handtaget förbryllar mig samt en del andra "småfel" som verkar onödiga att ha vid försäljning och förhoppning om bra pris.

https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/till-salu/stockholms-lan/sigtuna-kommun/objekt/?objektID=3460817&utm_source=booli&utm_medium=refe rral&utm_campaign=till-salu&utm_content=suckunge%2B560

Förstår inte varför dom byggde en så oproportionerligt stor veranda? Dubbelt så stor som huset, ser ut som en dansbana. Varför? Och nästan hela ytan är tom? Där hade man kunnat bygga en normal veranda och sen planterat buskar och träd runtom, hade blivit fint. Kanske lite andra odlingar och nåt växthus.
Citera
2026-05-27, 00:02
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Konstigt att ingen klagat på Annas utmärkta finlandsimitation, med sitt alias "Sirkka", när hon packat pilen. Den var absolut inte dålig, pratade hennes mor så?
Citera
2026-05-27, 01:02
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Konstigt att ingen klagat på Annas utmärkta finlandsimitation, med sitt alias "Sirkka", när hon packat pilen. Den var absolut inte dålig, pratade hennes mor så?

Hennes mamma var väl från Värmland? Att hon skulle vara finsk zigenare är väl bara en trådsanning.
Citera
2026-05-27, 08:19
Medlem
TPLs avatar
"31 maj Söndag
Kontakta Ewa Thorsell 070-759 10 39 för visningstid
"

Mäklaren har gett upp, inget klockslag utsatt eftersom ingen kommer så nu får man anmäla eventuellt intresse till mäklaren för att hon ska slippa trampa runt i Ankeborg helt i onödan. På Mors dag dessutom.
Citera
2026-05-27, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Förstår inte varför dom byggde en så oproportionerligt stor veranda? Dubbelt så stor som huset, ser ut som en dansbana. Varför? Och nästan hela ytan är tom? Där hade man kunnat bygga en normal veranda och sen planterat buskar och träd runtom, hade blivit fint. Kanske lite andra odlingar och nåt växthus.
Absolut ingenting med den familjen är väl att klassa som normalt. Små fel är givetvis av intresse vid försäljning. Säger en del om ägarens sätt att ta hand om huset.Berättar mer än man tror.Strunta i att åtgärda det jävligt nonchalant mot köpare.Problemet här är ju att alla familjemedlemmar har någon form av intellektuell funktionsnedsättning så dom förstår inte hur man t.ex laga ett balkonghandtag mm. Dom fattar liksom inte att det bör göras och sedan hur man gör det.Totalt handikappat och idioten hon är gift med är väl av samma skrot och korn. Klarar endast av att stå och hänga i en galleria år ut och in. Ungarna sitter i en telefonväxel och yngsten körd i skallen.Säger väl en del....Herregud vilken underutvecklad familj 🤮
Citera
2026-05-27, 09:17
Medlem
TPLs avatar
Om man jämför tomtkartan med bilderna på jättealtanen så har dom byggt den utanför tomten. Kanske med grannarnas godkännande. Ingen vill väl ställa krav på en megakändis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in