2017-05-11, 15:15
Medlem
Tunnan och träning brukar inte gå så bra, hörde om när hon gick på gym på söder. Den stooora stjääärnan hade PT och krävde VIP behandling av personalen, "träningspassen" bestod av att blobben mestadels låg på en matta och gnällde över att hon inte orkade.
Citera
2017-05-11, 17:42
Medlem
Gabriel Knights avatar
Om jag förstår det rätt så i det vanliga Biggest Looser så hamnar de som förlorar varje vecka på något slags isolerat ställe och måste fortsätta att gå ner i vikt tills hela tävlingen är avgjord. Sker samma sak i B.L VIP som Anna är med i eller åker de hem direkt om de förlorar?

Hur gick det med periscopesändningen där familjen skulle sjåpa sig och längta efter mamma?
Citera
2017-05-12, 00:50
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Dottern,Felicia,sköter Tunnans (snart kanske kallad "Pinnen") instagram. Påstås det.
"Jag,Felicia sköter mammas instagram,all media,kontakter.......så allt går genom henne"

Henne? Borde det inte stå "mig",eller försa sig fru Book där?
Oroa dig inte hon kommer gå upp alla kilon hon har tappat.
Citera
2017-05-14, 09:30
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Spooky med den läskiga stiltje..mamma book har väl inte förtvinat bort under helgen?

Någon på detta eminenta forum måste ju antingen direkt eller indirekt känna någon som kan berätta hur det går för mamma mu på tjockis lägret???
Citera
2017-05-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
Spooky med den läskiga stiltje..mamma book har väl inte förtvinat bort under helgen?

Någon på detta eminenta forum måste ju antingen direkt eller indirekt känna någon som kan berätta hur det går för mamma mu på tjockis lägret???

Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Dottern,Felicia,sköter Tunnans (snart kanske kallad "Pinnen") instagram. Påstås det.
"Jag,Felicia sköter mammas instagram,all media,kontakter.......så allt går genom henne"

Henne? Borde det inte stå "mig",eller försa sig fru Book där?

Jag tror hon blev lite rädd att bli avslöjad så därför har hon inte uppdaterat sin instagram, eller rättare sagt låtit "Felicia" skriva något.
Citera
2017-05-14, 10:33
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalamityJane
Jag tror hon blev lite rädd att bli avslöjad så därför har hon inte uppdaterat sin instagram, eller rättare sagt låtit "Felicia" skriva något.

Hmm..,ok, men min abstinens efter chilexplotion, märkliga utbrott, blockningar etc är stor och en hel helg utan detta är faktiskt en rätt så tom helg..
Citera
2017-05-14, 13:11
Medlem
Deltagarna på tjockiscampen är naturligtvis belagda med munkavel till det skall sändas. För Tunnan som är Sveriges mest mediakåta person måste detta vara tortyr i klass med ett fyllo som står utanför bolaget med fickorna fulla med pengar och att dom inte öppnar.
Citera
2017-05-16, 21:12
Medlem
Happylands avatar
Har jag fattat rätt;

Anna är tjock
Anna gör en GBP
Anna är därefter med i VIP biggest loser?

Alltså, hur dålig är man på att gå ned i vikt om man behöver vara med i biggest loser EFTER att man gjort en GBP? Förstår väl iofs att viktnedgången kanske inte varit awesome med tanke på att det enda hon gör är att laga mat och av insta att döma inte äter farligt små portioner direkt. Men ändå? Vad missar jag?
Citera
2017-05-16, 21:32
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happyland
Har jag fattat rätt;

Anna är tjock
Anna gör en GBP
Anna är därefter med i VIP biggest loser?

Alltså, hur dålig är man på att gå ned i vikt om man behöver vara med i biggest loser EFTER att man gjort en GBP? Förstår väl iofs att viktnedgången kanske inte varit awesome med tanke på att det enda hon gör är att laga mat och av insta att döma inte äter farligt små portioner direkt. Men ändå? Vad missar jag?

Hon har ett matmissbruk, troligen ursprunget ur en form av borderline eller liknande mental störning som tvingar henne att misshandla sin kropp. Ska hon få ordning på detta måste hon få professionell hjälp som inte något teve-program kan ge henne utom möjligen Dr Phil.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-05-16 kl. 21:34.
Citera
2017-05-16, 22:24
Medlem
Happylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hon har ett matmissbruk, troligen ursprunget ur en form av borderline eller liknande mental störning som tvingar henne att misshandla sin kropp. Ska hon få ordning på detta måste hon få professionell hjälp som inte något teve-program kan ge henne utom möjligen Dr Phil.

Alla tjocka människor har ett matmissbruk, det betyder inte att de har borderline. Hur som förklarar det inte varför någon som genomgått en GBP hamnar i Biggest Loser. Men visst, även människor som gjort GBP kan bli feta igen, men det brukar dröja ett tag innan man lyckas med det.
Citera
2017-05-17, 01:07
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happyland
Alla tjocka människor har ett matmissbruk, det betyder inte att de har borderline. Hur som förklarar det inte varför någon som genomgått en GBP hamnar i Biggest Loser. Men visst, även människor som gjort GBP kan bli feta igen, men det brukar dröja ett tag innan man lyckas med det.

De som lyckas med det har lärt sig att att äta "förbi operationen". Sedan brukar de skylla på att just denne är den lilla procenten som operationen inte fungerade på...
Citera
2017-05-17, 07:11
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
De som lyckas med det har lärt sig att att äta "förbi operationen". Sedan brukar de skylla på att just denne är den lilla procenten som operationen inte fungerade på...
Ja, det handlar ju om ett missbruk av mat. Det går inte att säga till en knarkare att bara knarka lite varje dag. Visst finns det undantag, men det är lika "vanligt" som att en alkoholist kan lära sig att bara dricka lite.

Anna påstår själv att hon äter för lite, och det är därför hon går upp i vikt.
En kompis har gjort samma operation som Anna. Och äter visserligen mindre mat per gång. Men hon har hela tiden något gott i handen. En chokladbit, godis, snacks mm. som konstant åker in i käften 24/. Denne förstår dock var problemet ligger och varför denne går upp. Vilket inte allas vår Anna inte gör.

Man måste jobba med det psykologiska, och inte förvänta sig att endast en operation räcker och varar för livet utan andra insatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in