2022-04-09, 08:43
Medlem
PricklyCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Kanske det är hennes taxa, men Lisa är ju ganska mer passé än vad Anna är, ärligt talat. Vem nämns mest i media? Lisa har haft sitt med "himmlen runt hörnet" som hon inte heller skrivit, precis som Anna ej skrev ABC.

Tror Lisa lever på sina gamla fans medans Anna får nya genom ständigt vara på tapeten i media.

Bara några siffror från Spotify:

Lyssnare per månad
AB: 41 765
Lisa: 306 334

Mest strömmade låt:
AB: ABC: ca 4,3 milj
Lisa: Vart du en går: 15,1 milj

Sammanlagt 10 populäraste låtar:
AB: ca 8,6 milj
Lisa: 83,2 milj

Det verkar som att ABs "nya" fans inte är särskilt många

När du ändå håller på att leta länkar åt alla håll kan du väl rota fram något som visar att Spotify har olika ersättning till olika artister.
Citera
2022-04-09, 09:03
Medlem
Det är bara att kolla hur de lever så förstår man att familjen Book har ont om pengar. Två billiga bilar, ett ombyggt hus på landet som svärfar betalat och de själva har inte ens råd att göra attefallshuset klart. De sköter inte sin trädgård. Anna visar aldrig upp några nya kläder. Deras semestrar består av att köpa två biljetter och bo gratis i svärfars lägenhet. Om jag inte minns fel så har Anna skulder . Dessutom går det inte att jämföra Anna med andra artister för hon är ingen artist. På grund av sitt otrevliga sätt vill ingen inom branschen ha kontakt med henne.
Senast redigerad av Muminflickan 2022-04-09 kl. 09:42.
Citera
2022-04-09, 14:06
Medlem
Miys avatar
Angående Anna Books kamp mot klockan. Hon ligger inte i synk med sina "fans" många fler droppar av varje år och det fylls inte på med nya fans i andra ändan.

Denna ekvation gör att varje år, varje månad vecka dag sekund så sjunker hennes "kändisstatus" lite och det är denna status (luft) som har hållit henne flytande ekonomiskt. Snart är det över, snart är hon ingen "kändis" längre. Snart är hon INGENTING! (5år tippar jag)

Hon har inte talangen att skriva värsta låten, inte rösten heller det är kört, TOTALKÖRT!

Det enda hon kan göra för att ta sig ur denna pikanta situation (där man levt/låtsas vara artist) är att hon släpper en riktig SLAGDÄNGA som attraherar de yngre så hon börjar gå PLUS på sitt "kändiskonto" igen. (just nu dräneras det, tänk avlopp)

Anna Book är ett stort jävla tåg påväg rakt in i väggen, för hon har inte kompetensen som artist att lyckas med detta konstdrag.

Ska vi enas om att kommande 10år av Anna Book kommer bli vääääldigt spännande/intensivt(upphöjt till två) att följa

Anna kommer sluta som rökande städerska, noll kontakt med barnen och maken ja han drog för längesen. <~ min profetia
Citera
2022-04-09, 15:16
Medlem
PricklyCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Angående Anna Books kamp mot klockan. Hon ligger inte i synk med sina "fans" många fler droppar av varje år och det fylls inte på med nya fans i andra ändan.

Denna ekvation gör att varje år, varje månad vecka dag sekund så sjunker hennes "kändisstatus" lite och det är denna status (luft) som har hållit henne flytande ekonomiskt. Snart är det över, snart är hon ingen "kändis" längre. Snart är hon INGENTING! (5år tippar jag)

Hon har inte talangen att skriva värsta låten, inte rösten heller det är kört, TOTALKÖRT!

Det enda hon kan göra för att ta sig ur denna pikanta situation (där man levt/låtsas vara artist) är att hon släpper en riktig SLAGDÄNGA som attraherar de yngre så hon börjar gå PLUS på sitt "kändiskonto" igen. (just nu dräneras det, tänk avlopp)

Anna Book är ett stort jävla tåg påväg rakt in i väggen, för hon har inte kompetensen som artist att lyckas med detta konstdrag.

Ska vi enas om att kommande 10år av Anna Book kommer bli vääääldigt spännande/intensivt(upphöjt till två) att följa

Anna kommer sluta som rökande städerska, noll kontakt med barnen och maken ja han drog för längesen. <~ min profetia

Lysande!

För att kunna överleva som artist måste hon attrahera en ny, yngre publik, och det har jag svårt att se hur det ska gå till. Det har skrivits här om att hon syns mycket i media, men det räcker inte. Det måste vara rätt sorts exponering.

"Anna Book har flugit helikopter". Spännande, det har min polare på jobbet också gjort.

Några sekunders exponering i Hellenius hörna. Om några yngre såg detta så måste de undrat "vad fan var det där?" Om någon äldre släkting då kan säga att "det där är Anna Book, hon var en stor stjärna på 80-talet", så kommer de yngre genast att googla "senildement"

Berätta om magoperationer i "Efter 10 med Malou". Precis vad de yngre vill höra om.

"Jakobs stege". En synnerligen lokal, kyrklig talkshow i mina hemtrakter. De yngre verkligen klängde på väggarna för att få komma in. Not.

Den enda chansen jag kan se är att hon tar en av sina berömda långpromenader, sätter sig på en stubbe och försöker komma underfund med vem hon är. Hon måste slicka mycket röv, så många broar som hon bränt, men hon skulle kanske kunna bli en underhållare igen.

Man kan ju alltid hoppas, det är inte kul att bevittna en oundviklig krasch bara för att det går långsamt, men jag har tyvärr inga större förhoppningar.
Citera
2022-04-10, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Det är bara att kolla hur de lever så förstår man att familjen Book har ont om pengar. Två billiga bilar, ett ombyggt hus på landet som svärfar betalat och de själva har inte ens råd att göra attefallshuset klart. De sköter inte sin trädgård. Anna visar aldrig upp några nya kläder. Deras semestrar består av att köpa två biljetter och bo gratis i svärfars lägenhet. Om jag inte minns fel så har Anna skulder . Dessutom går det inte att jämföra Anna med andra artister för hon är ingen artist. På grund av sitt otrevliga sätt vill ingen inom branschen ha kontakt med henne.
Apropå bilar… hur ofta har familjen bytt bil genom åren egentligen? De har ibland köpt något rislass som sedan sålts vidare inom några månader. Anna fick en bil (tror det var i mors dagspresent) strax efter inflytten i Suckunge och den hade de inte länge heller.
Citera
2022-04-10, 16:48
Medlem
PricklyCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Apropå bilar… hur ofta har familjen bytt bil genom åren egentligen? De har ibland köpt något rislass som sedan sålts vidare inom några månader. Anna fick en bil (tror det var i mors dagspresent) strax efter inflytten i Suckunge och den hade de inte länge heller.

Tror att de byter när bilarna packar ihop. De hade en Ford som inte gick genom besiktningen, och då försvann den. Nu har de en Honda Accord och en Hyundai Getz som båda gått över 25 000 mil. Båda köptes i mitten av 2021. De har i alla fall klarat senaste besiktningen, så de kan köras i år om de inte pajar tidigare.

Flash: Hyundaien ligger utlagd på Blocket sedan 220328. Behövs tydligen ett kapitaltillskott till klanen.
Tänka sig, för "bara" 23' kan du bli ägare till en bil där Ers Hemskhet värmt upp sätena.
Roberto måste tro att det höjer värdet rejält, då den var utannonserad för 11' när han köpte den.
Batteriet är nyligen bytt, men det höjer knappast värdet till över det dubbla.

Nu:
https://www.blocket.se/annons/stockh...ign=classified

Då:
https://www.car.info/sv-se/car-for-s...-2004-31508798
Senast redigerad av PricklyCity 2022-04-10 kl. 17:13. Anledning: NyhetsFlash
Citera
2022-04-10, 16:52
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Så här var Annas Mors dag. Från ett inlägg 1/6 2019.
Till och med sängen var jättemysig...
Barnen städade och tvättade och samtalade med mamma.
Efter en lång dag med mat och blommor tittade dom på film... Att göra det är det finaste man kan göra om man vill umgås.
Den bilen blev inte gammal. Den höll på Mors dag och möjligen ett par dar till. Pojken med guldbyxorna köpte sen en ny. 🚗
Citat:
Det har ju varit Morsdag också ❤️
Och jag kände på alla sätt och vis att det verkligen var min dag ☺️

Fick frukost på sängen som var jättemysig. Sedan fortsatte dagen med att barnen städade, tvättade, samtala med mig ute på terassen och fikade. Vi tog en skön promenad tillsammans, men när vi kom hem så sa plötsligt Roberto att han behövde mitt råd om en sak, så vi satte oss i bilen och åkte iväg.

Efter en ganska lång bilresa kom vi fram till hans destination och vi klev ur bilen, där en person mötte upp oss.
Jag ska inte gå in på detaljer, för då blir det ett så där lååååångt inlägg igen 😂

Men jag blev ordentligt blåst kan man säga. Och väldigt överraskad 😮
För det slutade med att jag fick en liten bil i Morsdagspresent – en Peugeot Cabriolet och jag förstod ingenting…det hade jag verkligen inte väntat mig och jag har heller inte känt på väldigt länge att jag behöver egen bil. Men det tyckte Roberto och han tyckte att denna skulle passa mig ❤️ Så glad och tacksam som jag blev och är, finner jag knappt några ord för. Rörd och väldigt väldigt glad för den riktigt fina presenten och tanken bakom. Men Roberto är så som person, det ligger alltid såååå mycket hjärta och framför allt tanke bakom hans presenter / överraskningar och han slutar aldrig någonsin att förvåna och överraska mig i allt. Litet som i stort. Jag har redan tackat honom privat såklart 🙂 Men skriver även ett tack här.
Citera
2022-04-10, 18:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyCity
Tror att de byter när bilarna packar ihop. De hade en Ford som inte gick genom besiktningen, och då försvann den. Nu har de en Honda Accord och en Hyundai Getz som båda gått över 25 000 mil. Båda köptes i mitten av 2021. De har i alla fall klarat senaste besiktningen, så de kan köras i år om de inte pajar tidigare.

Flash: Hyundaien ligger utlagd på Blocket sedan 220328. Behövs tydligen ett kapitaltillskott till klanen.
Tänka sig, för "bara" 23' kan du bli ägare till en bil där Ers Hemskhet värmt upp sätena.
Roberto måste tro att det höjer värdet rejält, då den var utannonserad för 11' när han köpte den.

Nu:

Då:
Snyggt grävt. Nytt batteri, jag dör
Citera
2022-04-10, 19:07
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:

Nu:

Då:
Senaste service: 3/8 2015. Vilket fynd!
Det är nog bara gigantiska supermannen som ser ett värde i den där skitbilen.
Citera
2022-04-10, 19:11
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nytt batteri, jag dör

Finns till och med kvitto på batteriet, så ingen ska tro att nåt av barnen har snott batteriet på Biltema i Märsta
Citera
2022-04-10, 19:28
Medlem
Citat:

Nu:

Då:

V fick väl en bil av föräldrarna när hon klarat körkortet om jag inte minns fel. Minns inte vad det var för märke, scrollat igenom Annas flöde men hittar inte något om det längre. Eller följde den bilen med till Västerås?
Citera
2022-04-10, 23:31
Medlem
Citat:

Nu:

Då:
Roberto köper en bil i maj 2021 för 11.000 och vill sälja den när den är nästan ett år äldre för 23.000. Ett batteri kostar cirka 1000 kr. Vilken bilskojare han är, måtte ingen köpa den i alla fall till det priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in