Citat:
Ursprungligen postat av
Miy
Angående Anna Books kamp mot klockan. Hon ligger inte i synk med sina "fans" många fler droppar av varje år och det fylls inte på med nya fans i andra ändan.
Denna ekvation gör att varje år, varje månad vecka dag sekund så sjunker hennes "kändisstatus" lite och det är denna status (luft) som har hållit henne flytande ekonomiskt. Snart är det över, snart är hon ingen "kändis" längre. Snart är hon INGENTING! (5år tippar jag)
Hon har inte talangen att skriva värsta låten, inte rösten heller det är kört, TOTALKÖRT!
Det enda hon kan göra för att ta sig ur denna pikanta situation (där man levt/låtsas vara artist) är att hon släpper en riktig SLAGDÄNGA som attraherar de yngre så hon börjar gå PLUS på sitt "kändiskonto" igen. (just nu dräneras det, tänk avlopp)
Anna Book är ett stort jävla tåg påväg rakt in i väggen, för hon har inte kompetensen som artist att lyckas med detta konstdrag.
Ska vi enas om att kommande 10år av Anna Book kommer bli vääääldigt spännande/intensivt(upphöjt till två) att följa
Anna kommer sluta som rökande städerska, noll kontakt med barnen och maken ja han drog för längesen. <~ min profetia
Lysande!
För att kunna överleva som artist måste hon attrahera en ny, yngre publik, och det har jag svårt att se hur det ska gå till. Det har skrivits här om att hon syns mycket i media, men det räcker inte. Det måste vara rätt sorts exponering.
"Anna Book har flugit helikopter". Spännande, det har min polare på jobbet också gjort.
Några sekunders exponering i Hellenius hörna. Om några yngre såg detta så måste de undrat "vad fan var det där?" Om någon äldre släkting då kan säga att "det där är Anna Book, hon var en stor stjärna på 80-talet", så kommer de yngre genast att googla "senildement"
Berätta om magoperationer i "Efter 10 med Malou". Precis vad de yngre vill höra om.
"Jakobs stege". En synnerligen lokal, kyrklig talkshow i mina hemtrakter. De yngre verkligen klängde på väggarna för att få komma in. Not.
Den enda chansen jag kan se är att hon tar en av sina berömda långpromenader, sätter sig på en stubbe och försöker komma underfund med vem hon är. Hon måste slicka mycket röv, så många broar som hon bränt, men hon skulle kanske kunna bli en underhållare igen.
Man kan ju alltid hoppas, det är inte kul att bevittna en oundviklig krasch bara för att det går långsamt, men jag har tyvärr inga större förhoppningar.