Som fd fet med många fortfarande feta är jag så less på den ursäkten att de äter "för lite".
Dock vill jag rätta dig lite, bara för att jag kan 😂 är också gastric bypassare, magsäcken går inte att töja ut på det viset, det är en då pass liten "ficka" som lämnas att även om den töjs ngt så är det omöjligt att töja den så mycket. Däremot så landar det mesta av maten direkt i tunntarmen istället, och det är då vi som håller oss till restriktioner dumpar, får diarré och mår skit. Men man kan vänja tarmen med att ta emot mer mat, behålla den och således även behålla all energi den innehåller.
Jag kollar hennes mat och blir bestört, nu vet jag ju inte hur hon lägger upp på tallrikar men jag är ju inne på de flestas linje att här sparas det inte på maten.....Och så FEL mat....Varje jävla dag för en gastric bypassare......
Själv gick jag ner mina 55 kilo på 8 månader, har tappat ytterligare 5 denna vecka 19 månader efter operationen) pga matförgiftning så det är inte mysigt, men sjukdom påverkar oss extremt mycket värre..Och hennes pcos torde ha varit känd innan hennes gastric bypass då prover på hormonstatus tas på oss kvinnor för att säkerställa att vi inte är gravida bla och då kan man också se andra hormonella störningar....
Denna kvinna är så fruktansvärt pinsam och det är ju såna som hon som gör att "alla tror" att något år efter en gastric bypass är du fet igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jonsson99
Ååh jag kan verkligen inte komma över hennes uttalanden i Malou-intervjuerna, hon går upp i vikt för att hon äter för lite. Helt underbart hur man kan vara så verklighetsfrånvänd. Undrar om hon håller fast vid det även efter gastric bypass-operationen? Finns ju många som går upp igen vilket beror på att de återigen börjat äta för stora portioner och därmed tänjt ut magsäcken. Men anledningen att hon nu, enligt egen utsago, gått upp efter operationen beror väl sannolikt på att hon äter för lite...? Ja underbart var ordet. Högt underhållningsvärde i alla fall.