2021-09-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEscimo
trogh = tråg. vad menar hon?

2a på pucken

Hon menar nog through.
Citera
2021-09-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Jämför K-värdet på 2- respektive 3-glasfönster.
Annas 2-glasfönster saknar tätning, det hörs hur det skallrar i fönstren när hon stänger. Det ljudet går inte att missa.
I garaget och Annas "walking closet" är det 3-glasfönster och hela källarvåningen har golvvärme.
Man sparar massor i uppvärmningskostnad att byta fönster men Anna har råd att elda för kråkorna...

Ja har Annas fönster ingen tätning så eldar dom för kråkorna. Men vi hade en besiktning av just fönster och energivärde och elförbrukning. Vi blev avrådda att byta fönster för det skulle ta oss ca 60 år att få igen den kostnaden på elförbrukningen. Elförbrukning på ca 11000 kWh per år är ju inte mycket för hus på 100 kvm och direktel. Så nä man sparar inte automatiskt mängder. Det beror helt på situationen. Det har gått lite mode i det där att man måste byta fönster och man måste dränera runt huset.
Citera
2021-09-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Har grävt tillbaka i tråden till tiden för IKEA-debaclet 2014 (rekommendation från BBs kommentarsfält), herrejösses…såg henne alltid innan ca 2019 som en rätt harmlös, gråtmild, light-narcissistisk tjockis/föredetting som gjorde bort sig offentligt emellanåt. Att det varit-och är-så här illa…

Att hon skulle ha något ”tjejgäng” som inte nämns vid namn kan man fetglömma. En narcissist skulle aldrig komma på tanken att inte tagga samtliga närvarande annars. Kan antingen betyda att det är hon och My som fabulerar ihop ett gäng som inte existerar eller att ”gänget” ifråga tvärvägrar vara med på bild eller omnämnas på Tunnans IG. Bägge alternativen ungefär lika pinsamma för henne.

Vad är det för kastade saker? Vad handlar det om?
Citera
2021-09-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Hon är grymt bra på engelska ? 🤔
Varför envisas med att skriva på ett språk man inte behärskar ens ?
#theHOLEfamily

Nej, jag förstår inte vem hon vill rikta sig till-imaginära internationella fans eller Britt-Marie i Torshälla som tycker Pinchos och google-spanska är ”exotiskt”? Är hon så bortkopplad från verkligheten på riktigt att hon tror sig ha fans som inte förstår svenska? Eller känns det coolt för henne att låtsas att hon inte är ”svennig”-likt juniorgangstern?
Anna-håll dig till ditt modersmål och behärska det först.

Från det ena till det andra: såg förresten ett gammalt Let’s dance-klipp, där hon dansade cha cha i någon ålskinnsliknande rosa historia. Hur sjutton kom hon upp från golvet i högklackat på slutet… ? Såg så sjukt jobbigt ut. Stackars knäleder. Behöver hon tex en ny knäled inom några år så blir det tufft. Skulle verkligen inte vilja vara gravt överviktig och med historia av knäproblem, det borde hon tänka på att hennes kropp redan är hårt åtgången med alla op och övervikt. Och hon är ”bara” 51 än.
Senast redigerad av Omniman 2021-09-22 kl. 20:06.
Citera
2021-09-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Vad är det för kastade saker? Vad handlar det om?

Vet inte vad du syftar på nu faktiskt-något i min kommentar?
Citera
2021-09-22, 20:31
Medlem
Penguinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
trough thik etc
Jag dör!! Trough är tråg på svenska, SÅ passande för tooken. Den rätta stavningen på vad hon försöker säga är through. Jag skrattar på mej. Thick är dessutom den rätta stavningen på "thik".
Senast redigerad av Penguina 2021-09-22 kl. 20:35.
Citera
2021-09-22, 20:32
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Hon är grymt bra på engelska ? 🤔
Varför envisas med att skriva på ett språk man inte behärskar ens ?
#theHOLEfamily
Det komiska är att Anna tror att hon är bra på engelska. Då ser hon inte alla felskrivningar och att alla skrattar bakom hennes rygg. Tragiskt men sant.
Citera
2021-09-22, 20:33
Medlem
Penguinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
...Och med det sagt; Texten på fotot INNAN det absolut inte var skrivet av henne. Det var alldeles för bra engelska.
Där har du fel för det är urusel engelska. Det står trough istället för through (trough betyder tråg) sen står det thik istället för thick. Så nä, absolut inte bra engelska.
Citera
2021-09-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Och så var det dags igen…för svartvita bilder och kryptiska texter.
https://imgur.com/a/ZqNhkrh
Ojojoj hennes engelska blir bara värre, hur många fel var det i denna text……?
Citera
2021-09-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Jämför K-värdet på 2- respektive 3-glasfönster.
Annas 2-glasfönster saknar tätning, det hörs hur det skallrar i fönstren när hon stänger. Det ljudet går inte att missa.
I garaget och Annas "walking closet" är det 3-glasfönster och hela källarvåningen har golvvärme.
Man sparar massor i uppvärmningskostnad att byta fönster men Anna har råd att elda för kråkorna...
Hahaaa just ja, walking closet hade jag nästan glömt - tack för påminnelsen! Riktigt kul 😂😂
Citera
2021-09-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyCity
OT, men jag svarar åndå. I ett gammalt hus ok, men bygger man nytt så är det i stort sett omöljigt att klara kraven på värmegenomgångstalet som byggreglerna ställer även på Attefallare. Nu vet jag inte vad Bookarna egentligen tänkt ha kojan till, men om det var tänkt att nåt av barnen skulle ha det som bostad så måste det vara 3-glas fönster.

🏡 Där Anna bor är väll 3-glas fönster mer för att stänga ut flygplans ljuden från Arlanda, fast man vänjer sig fort med ljuden.. ✈
Citera
2021-09-23, 06:04
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det komiska är att Anna tror att hon är bra på engelska. Då ser hon inte alla felskrivningar och att alla skrattar bakom hennes rygg. Tragiskt men sant.
Bra och bra på engelska. Är inte alltid lätt med språk, kommer ihåg när jag skulle säga på ryska på telefon att jag gick med kryckor och tydligen hade jag sagt jag gick med syltburkar eller dylikt.

Hon är ju entertainer sen hon var 14 år gammal. Efter det har hon noll utbildning. Varför klanka på ett missat h? Bättre försöka än inte gjort det alls.

Det erbjudandet hon grubblar på, typ vad för kläder hon ska ha, om hon duger till. Kan det vara allsång på skansen hon funderar på som jag sa för säkert en månad sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in