Citat:
Ursprungligen postat av
Muminflickan
De bor på landet och de grillar aldrig, de underhåller varken huset eller tomten. De planterar inga blommor eller buskar, jag var på Plantagen i onsdags och där var det många som handlade för att göra fint i sina trädgårdar eller balkonger.
De reklamerar uteduschen som de redan haft länge. Det är säkert de själva som haft sönder den, så klumpiga som de är. Vad hände med Annas LPG behandlingar, det var länge sedan hon var där.? Blev det slut efter att en person skrev till salongen?
Ja, det är konstigt att de inte grillar när de har en stor gasolgrill. Som förra sommaren när de stekte köttet inomhus i stekpanna istället för att grilla. Blir ju en helt annan smak och upplevelse av köttet när det grillas jämfört med att stekas till skosulor (som familjen gjorde) i en stekpanna.
Men förmodligen är gasolen slut och ingen i familjen orkar byta gasoltub. Familjen är lat och bekväm av sig så grillen lär nog fortsatt stå oanvänd uppe på balkongen.
LPG-behandlingarna har jag också funderat över vad som hände med dem. Det var ju så fantastiskt bra att gå på dessa och hon skulle väl gå på ett antal för att det skulle få effekt. Sen hade någon mailat salongen och sen blev det tyst...
Men det var ju samma med bästa valvet där man dagligen sprang på lunch förra sommaren och beställde hem mat ifrån. Sen blev det bara tyst...
Citat:
Ursprungligen postat av
KIBy
Ja, eller hur. Hajade till när någon skrev att hon lämnat in cykeln, what? sånt brukar alla eller iaf den manliga delen i familjen klara att fixa. Kanske tur att Roberto aldrig fick något garage, han hade nog stått därinne helt handfallen och undrat vad han skulle göra..
Citat:
Ursprungligen postat av
Niemands
Är inte behöver du haja till.
Luft och smörjning är väl en sak, men jag lämnar mina cyklar för service varje höst och vår. En liten kostnad att få det utfört av någon som gör det på rutin. Klart att jag kan fixa en punka, men varför skulle jag kladda med det när jag kan betala en liten slant och göra något bättre med den tiden.
Jag hajade mer till över att det fanns ett företag i Märsta som Anna inte gjort sig ovän med.
Nu är väl herrarna Stolledano inte de skarpaste skruvmejslarna i verktygslådan (vi minns ju hur handfallen Roberta var över en list under diskmaskinen som lossnat) och förra året fixade ju bästa Lucas cykelservicen åt familjen Took-Stolledano. Men håller med om att det är skönt att kunna lämna in även småfix till någon som gladeligen tar sig an det mot en billig peng. Ibland kanske man inte vill även om man kan fast i familjen Took-Stolledano är det nog varken någon som vill eller kan.