2021-05-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Blir det ingen utomhus-cooktogether snart?
Först måste de byta gasoltub till grillen. Det verkar vara två år sedan de grillade ute sist.
Citera
2021-05-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linzzen
Först måste de byta gasoltub till grillen. Det verkar vara två år sedan de grillade ute sist.
De bor på landet och de grillar aldrig, de underhåller varken huset eller tomten. De planterar inga blommor eller buskar, jag var på Plantagen i onsdags och där var det många som handlade för att göra fint i sina trädgårdar eller balkonger.
De reklamerar uteduschen som de redan haft länge. Det är säkert de själva som haft sönder den, så klumpiga som de är. Vad hände med Annas LPG behandlingar, det var länge sedan hon var där.? Blev det slut efter att en person skrev till salongen?
Citera
2021-05-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Och har varit till Bauhaus för att reklamera en utedusch och hämta en ny. Kan tänka mig diskussionen;
- den här uteduschen funkar inte.
- hur då?
- det kommer inget vatten när jag vrider på kranen.
- har du kopplat vatten till uteduschen?
- nä, måste man det?

Lämnar man in en cykel för att fixa "punktering, luft, smörja kedjan" är oddsen låga att den tekniska begåvningen inte är på topp i Odensala.
Ja, eller hur. Hajade till när någon skrev att hon lämnat in cykeln, what? sånt brukar alla eller iaf den manliga delen i familjen klara att fixa. Kanske tur att Roberto aldrig fick något garage, han hade nog stått därinne helt handfallen och undrat vad han skulle göra..
Citera
2021-05-15, 15:34
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Tänk om Gunilla och Tunnan skulle göra något ihop, typ i soffan med oss. Vore underbart med dessa två världskrig till käringar.

Haha. Ponera de två sitta i en soffa och kackla en massa jävla skit för att avsluta i en rekorderlig catfight med lösnaglarna i högsta hugg.

Sorgliga är väl att man hade suttit som klistrad och kollat.
Citera
2021-05-15, 15:51
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Ja, eller hur. Hajade till när någon skrev att hon lämnat in cykeln, what? sånt brukar alla eller iaf den manliga delen i familjen klara att fixa. Kanske tur att Roberto aldrig fick något garage, han hade nog stått därinne helt handfallen och undrat vad han skulle göra..
"Anna! Jag vet inte om det är fel på muttern eller på skruvmejseln, men ingen av dem passar ihop! Vi måste nog lämna in cykeln."
Citera
2021-05-15, 16:00
Även om man kan fixa punka och smörjning och så själv är det inte helt fel att lämna in cykeln då och då för lite service, inte helt ovanligt heller. Ofta för en så liten peng att det absolut kan vara värt det.

Men allting är ju så märkvärdigt i Annas värld. Hon kämpar lite väl hårt för att framstå som den bästa morsan i världen.
Citera
2021-05-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linzzen
Nä jag tror snarare att först måste de få film-teamet att ställa upp igen - det går inte!
Citera
2021-05-15, 16:42
Medlem
Anna Book tycker det är viktigt att anlita och stötta lokala företag....Jo, tjena! Det är väl bara solariet dom stöttar regelbundet. Alla möjliga andra behandlingar åker hon ju gärna land o rike runt för att få...bara det är gratis eller billigt. Så ‘support your local’....my ass. Hon skiter fullständigt i det. Men att fixa en cykel som varenda en över 15år lärt sig, det kan den klåpiga familjen inte. Är mannen/männnen i huset fullkomligt obegåvade?
Citera
2021-05-15, 17:09
Medlem
Citat:

Är inte behöver du haja till.
Luft och smörjning är väl en sak, men jag lämnar mina cyklar för service varje höst och vår. En liten kostnad att få det utfört av någon som gör det på rutin. Klart att jag kan fixa en punka, men varför skulle jag kladda med det när jag kan betala en liten slant och göra något bättre med den tiden.
Citera
2021-05-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
De bor på landet och de grillar aldrig, de underhåller varken huset eller tomten. De planterar inga blommor eller buskar, jag var på Plantagen i onsdags och där var det många som handlade för att göra fint i sina trädgårdar eller balkonger.
De reklamerar uteduschen som de redan haft länge. Det är säkert de själva som haft sönder den, så klumpiga som de är. Vad hände med Annas LPG behandlingar, det var länge sedan hon var där.? Blev det slut efter att en person skrev till salongen?

Ja, det är konstigt att de inte grillar när de har en stor gasolgrill. Som förra sommaren när de stekte köttet inomhus i stekpanna istället för att grilla. Blir ju en helt annan smak och upplevelse av köttet när det grillas jämfört med att stekas till skosulor (som familjen gjorde) i en stekpanna.

Men förmodligen är gasolen slut och ingen i familjen orkar byta gasoltub. Familjen är lat och bekväm av sig så grillen lär nog fortsatt stå oanvänd uppe på balkongen.

LPG-behandlingarna har jag också funderat över vad som hände med dem. Det var ju så fantastiskt bra att gå på dessa och hon skulle väl gå på ett antal för att det skulle få effekt. Sen hade någon mailat salongen och sen blev det tyst...

Men det var ju samma med bästa valvet där man dagligen sprang på lunch förra sommaren och beställde hem mat ifrån. Sen blev det bara tyst...

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Niemands
Luft och smörjning är väl en sak, men jag lämnar mina cyklar för service varje höst och vår. En liten kostnad att få det utfört av någon som gör det på rutin. Klart att jag kan fixa en punka, men varför skulle jag kladda med det när jag kan betala en liten slant och göra något bättre med den tiden.

Jag hajade mer till över att det fanns ett företag i Märsta som Anna inte gjort sig ovän med.

Nu är väl herrarna Stolledano inte de skarpaste skruvmejslarna i verktygslådan (vi minns ju hur handfallen Roberta var över en list under diskmaskinen som lossnat) och förra året fixade ju bästa Lucas cykelservicen åt familjen Took-Stolledano. Men håller med om att det är skönt att kunna lämna in även småfix till någon som gladeligen tar sig an det mot en billig peng. Ibland kanske man inte vill även om man kan fast i familjen Took-Stolledano är det nog varken någon som vill eller kan.
Citera
2021-05-15, 17:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niemands
Visst är det så, brukade också lämna in cykeln för service varje vår. Men jag såg aldrig nåt behov av att fjäskande dokumentera detta på sociala medier. Fick hon servicen gratis eller hoppades hon bara på det?
Citera
2021-05-15, 17:56
Medlem
Fixa en punka gjorde man ju som 12 åring på en halvtimma, några droppar olja på kedja kräver ingen mekaniker utbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in