2020-12-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Hon lever väl i föreställningen om att det är det som ”lyx” i Spanien varför hon vill ha likadant hemma. Hon ser sig ju som ”spanjorska” trots att hon bara varit på semester i Spanien och levt hela sitt liv i Sverige.

Trist för Anna att han inte kunde bete sig på ett anständigt sätt bara. Nu förstår man varför hon håller honom borta från sina lives.

Bra beskrivning av Annas inställning till arbete. Det är bara när hon inte kan arbeta som hon vill arbeta. När tillfälle för arbete ges dyker det alltid upp förhinder. 🙄

Dina inlägg är förövrigt några av de mest insiktsfulla men likväl mest roande i denna tråd. Keep up the good work. 👍
Jag tycker att som ambassadör för Sigtuna borde fullmäktige i kommunen ge Anna en stjärna på paradgatan i Sigtuna.
Citera
2020-12-12, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svajmastartisten
Ja, pengar luktar inte.
Och vi måste väl ändå ge henne lite cred för att hon nu tycks villig att bidra med några kronor till hushållet (kan det vara ett krav från svärfar?).

Jag är inte så insatt i hur Memmo funkar, men visst måste man väl som beställare få "skriva manus" för det som ska sägas?
Om jag hade tid skulle jag lätt offra en tusenlapp på att skriva manus och skicka iväg två memmo-beställningar till Anna.
Det ena skulle adresseras till den äldre dam som föll offer för Felicias stölder. Mitt manus skulle handla om hur vidrigt det är med åldringsrån, och hur hemskt det är att förövare kommer så billigt undan (särskilt då de inte ens har förmåga att erkänna sina brott). Jag skulle nog se till att få in något om det förkastliga i att övermogna barn fortfarande bor kvar hemma, knarkar, och lever på att mjölka en hårt arbetande styvfar på pengar.
Min andra memo-hälsning skulle gå till Antonios våldtäktsoffer, och där skulle manuset gå ut på hur fullständigt oacceptabelt det är med sexualbrott, och att straffen borde skärpas väsentligt (speciellt i fall där förövaren inte är beredd att ta sitt ansvar). Jag skulle också peta in hur vidrigt det är när förövarens anhöriga shamear brottsoffret. Och jag skulle nog fan kasta in en knorr om att våldtäktsmän borde kastreras.

Ja, det var bara mina spontana tankar, så här på kvällskvisten.
Robertos pappa känner nog till Annas svagheter. Gubben är gammal och kan nog säkert inget om internet. Troligtvis vet han inget om minigangsterns sexupptåg eller bonus barnbarnet tjyveri eller Annas fjanteri med mobilen. Som sagt gubben är gammal och när familjen Book hälsar på spelar de normala.
Citera
2020-12-12, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Anna som inte gör ”personliga hälsningar och aldrig kommer göra det heller” 🙄

https://postimg.cc/gallery/FYfKXnb
Ja nu är det dåligt med cash hos Booken. Vem vill ha en videohälsning från Anna? Tomten spyr i masken.
Citera
2020-12-12, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CruelladV1
Intresseflagga på topp vad som accepteras i ditt hem!

Finns varken linjer eller 2-åriga gymnasieutbildningar längre. Och så som människor höjer yngsta dottern till skyarna. Är mer intressant med människor som faktiskt känner henne eller familjen på riktigt och ej via denna tråd.
Om nu haklöse är så duktig, varför bankar han inte ihop rucklet på en fiskvart? Du som är så insatt, varför händer det inte något praktiskt, typ klippa gräsmatta, olja uteplats och så vidare. De har ju kompetensen i haklöse!
Citera
2020-12-12, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Om nu haklöse är så duktig, varför bankar han inte ihop rucklet på en fiskvart? Du som är så insatt, varför händer det inte något praktiskt, typ klippa gräsmatta, olja uteplats och så vidare. De har ju kompetensen i haklöse!
Men om han måste göra någon nytta, kan han inte "gejma" med sina brohs hela nätterna, då måste han sova på dagen för att orka med nästa spelpass
Citera
2020-12-12, 08:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jasså, det är för mycket månad kvar i slutet av pengarna hos familjen? Ja välkommen till hur vanliga svenska hushåll har det, säger jag bara.
Det går inte att bara sitta hemma och trycka i sig "hejsanpiller" och skrika i en mobil hela dagarna utan man måste jobba också för att få livspusslet att gå ihop men det begriper hon inte. Vad händer när karln inte kan jobba mer och pengarna är slut? Ska hon böla dagarna i ända i "skrikofånen" om att hon är utfattig i det läget?
Citera
2020-12-12, 08:50
Medlem
EssGunillAss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Kanske skicka en till Pernilla Wahlgren och GalenpAnna får framföra Louis sång från Djungelboken. ”Jag vill va som du, se ut som du duuuu, det vill jag nuuu...”

Ha ha ha! Det hade varit så sjukt kul 😂
Det verkar vara desperat situation efter pengar på Casa Ankeborg.
Ingen som har storyn när hon lyssnar på ”Du måste finnas” i bilen och gråter bevarad?
Citera
2020-12-12, 09:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jasså, det är för mycket månad kvar i slutet av pengarna hos familjen? Ja välkommen till hur vanliga svenska hushåll har det, säger jag bara.
Det går inte att bara sitta hemma och trycka i sig "hejsanpiller" och skrika i en mobil hela dagarna utan man måste jobba också för att få livspusslet att gå ihop men det begriper hon inte. Vad händer när karln inte kan jobba mer och pengarna är slut? Ska hon böla dagarna i ända i "skrikofånen" om att hon är utfattig i det läget?
Märstatunnan tror hon har ett kall att sitta och glo in i kameran, gråta, lalla till låtar, tala i tungor när pupillerna krymper. Hon tror på fullaste allvar att hon är en oerhört populär, intelligent, framgångsrik artist a la Celine Dion. Och är det inte hennes kraftigt filtrerade nuna som "tacktackar" alla fans så visas mat på längden, bredden och tvären eller en urkitchig inredning till emojisdränkta texter.
Citera
2020-12-12, 10:10
Medlem
Boopidoos avatar
Men jeezus!!
Jag gick in på memmo och läste hennes presentation av sig själv
https://postimg.cc/jD5sQGLv
Lååång och skrytsam.
(Jämfört bl a med Susanne Reuters och Foppas presentationer).
Finns en hälsning som hon gjort till ett blivande brudpar som är både tillgjord och babblig. SJÄLVKLART tar hon även där chansen att prata om sig själv och sin bröllopsdag.
Människan saknar totalt fingertoppskänsla!!!
Citera
2020-12-12, 10:32
Medlem
Vilket företag betalar 5000:- för en julhälsning av Märstatunnan?
Citera
2020-12-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Men jeezus!!
Jag gick in på memmo och läste hennes presentation av sig själv
https://postimg.cc/jD5sQGLv
Lååång och skrytsam.
(Jämfört bl a med Susanne Reuters och Foppas presentationer).
Finns en hälsning som hon gjort till ett blivande brudpar som är både tillgjord och babblig. SJÄLVKLART tar hon även där chansen att prata om sig själv och sin bröllopsdag.
Människan saknar totalt fingertoppskänsla!!!

Bäst och mest talande, hon stavar fel på ordet karraktärer (sic).Kan det ha något att göra med hennes egna karraktär kanske?
Citera
2020-12-12, 11:02
Medlem
Vilka program använder hon? Måste man regga sig med telenummer tänkte skoja lite med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in