2019-11-05, 18:29
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Men det stod att artisten inte får rojalties i kontraktet så att köpa en massa spelningar genererar inte några pengar till henne utan det är ju tvillingarna som får de pengarna så det hela är att kasta pengarna i sjön.

För övrigt behövs varje krona dels till huset samt till skadestånd och så vidare för dotterns brott så det är dags för familjen att spara pengarna och inte kasta bort dem på sådana här saker.
Det 50k nedladdningarna ger ungefär 2 000:- som hon inte får ett öre av... men som sagt med alla inblandade så blir det kanske 2O0:-/person.
Big bucks, really!!!!
Citera
2019-11-05, 21:55
Medlem
Vilka är det som är hennes fans? Gamla kärringar eller ungdomar? Har svårt att tro hur någon skulle se upp till henne. Om man är en äkta fan så borde man också vara medveten om alla galenskaper, lögner, praktfiaskon och kriminella handlingar. Om man då fortfarande är ett fans efter detta så är det nåt fel i huvudet. Tror inte hon har ett enda fans men däremot folk som gillar att skåda en tokig kärring och ungar som tror dom tillhör eliten. Värst är den galna toffeln som solar sig i den egenupplevda glansen fast dom är totalt utskämda. Om det finns någon i tråden som har Anna Book till idol vore det intressant med en förklaring.
Citera
2019-11-06, 05:04
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simie
HAHAHA! Ja hennes engelska är ju underbar..... minns du hur hon var mot johannes o hur han var i programmet? Han brukar ju alltid vara så glad o sprallig m i det programmet av d jag sett verkade han vara lite låg 💖

På den tiden hade Brost det jävligt svårt att få gig tror jag. Jag var med och arrangerade en dikttävling för ungdomar i den medelstora stad jag bodde i då. Ingen stor grej, vi som arrangerade var volontärer och priserna var donerade av lokala företag men vi hade lite budget. Huvudarrangören fick för sig att vi skulle ha med en "kändis" för de pengarna och det blev Brost.

Det var tydligt att Brost inte ville vara där. Att det var något han bara gjorde för ersättningen (inte konstigt). Han var inte otrevlig och han var oklanderlig på scen, men höll sig annars på avstånd och var kort i tonen. Jag tyckte lite synd om honom. Vad hände med Rederiet pengarna egentligen? Varför fick han plötsligt inga roller?
Citera
2019-11-06, 10:08
Medlem
Jag är förundrad att maken kan jobba med säkerhet med tanke på brotten i familjen enl Securitas ska du;
För anställning inom Securitas kräver vi följande :
•då tjänsten är säkerhetsklassad skall du vara svensk medborgare samt genomgå säkerhetsprövning.
•eftersom handhavandet av tekniska anläggningar är olika måste du vara intresserad av teknik och ha förmåga att förstå tekniska instruktioner.
•bli godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan).
•bli godkänd i de för arbetsuppgifterna fastställda utbildningarna
•har gymnasieutbildning med godkänt resultat i svenska, engelska motsvarande betyg 3/G.
•genomgå lämplighetstest med godkänt resultat
•körkort för bil och gärna 2 års erfarenhet av bilkörning
•ostraffad
•drogfri
•ordnad privatekonomi

Personliga egenskaper:
•Ärlighet, Hjälpsamhet, Vaksamhet
•ansvarskännande
•omdömesgill
•praktiskt och tekniskt lagd
•god förmåga att kommunicera med människor
•lugn och stabil
•utåtriktad

Det står inget om familj osv men däremot blev jag frågande på om Roberto har vapenlicens? ( tänkte på sonen )
Citera
2019-11-06, 10:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Jag är förundrad att maken kan jobba med säkerhet med tanke på brotten i familjen enl Securitas ska du;
•då tjänsten är säkerhetsklassad skall du vara svensk medborgare samt genomgå säkerhetsprövning.
•eftersom handhavandet av tekniska anläggningar är olika måste du vara intresserad av teknik och ha förmåga att förstå tekniska instruktioner.
•bli godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan).
•har gymnasieutbildning med godkänt resultat i svenska, engelska motsvarande betyg 3/G.
•ostraffad
•drogfri
•ordnad privatekonomi

Personliga egenskaper:
•ansvarskännande
•omdömesgill
•lugn och stabil
•utåtriktad

Det står inget om familj osv men däremot blev jag frågande på om Roberto har vapenlicens? ( tänkte på sonen )
Kontrollen görs vid anställning, är du redan anställd så krävs det en del för att du skall avskiljas från din anställning.

Vapen? Har han privata vapen?
De vapen som t ex skyddsvakter bär i tjänst tillhör bolaget och licensen är direkt kopplad till tjänsten och är inte en privat licens för privata vapen.
Citera
2019-11-06, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kontrollen görs vid anställning, är du redan anställd så krävs det en del för att du skall avskiljas från din anställning.

Vapen? Har han privata vapen?
De vapen som t ex skyddsvakter bär i tjänst tillhör bolaget och licensen är direkt kopplad till tjänsten och är inte en privat licens för privata vapen.

OK tack för ditt klargörande, vet inget om vapen därför frågade jag.
Men jag är nog naiv trodde man som arbetar med säkerhet osv kollades löpande?
Citera
2019-11-06, 10:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
•ostraffad
•drogfri
•ordnad privatekonomi

Personliga egenskaper:
•ansvarskännande
•omdömesgill
•lugn och stabil
•utåtriktad

Citat:
OK tack för ditt klargörande, vet inget om vapen därför frågade jag.
Men jag är nog naiv trodde man som arbetar med säkerhet osv kollades löpande?
Man kollas löpande och man kan kollas inför olika tjänstgöringar -- men det krävs mer för att förlora arbetet eller nekas viss tjänst än vad som krävs för att nekas anställning.
Securitas själva är ju merit/referens för hur personen skött sina åtaganden/uppdrag under tjänstgöring.
Citera
2019-11-06, 14:09
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ja, helt uppenbart har någon (läs Roberto) pröjsat 13.000kr för 50.000 spelningar. Runt 1000 riktiga lyssningar är mer rimligt.

Som vanligt är precis allt med Tunnan bara yta och fejk.
Citerar mig själv då jag hittat ytterligare fakta som styrker min tes om köpta lyssningar.

Samma låt har på Youtube 1500 lyssningar.

Snart läggs nygamla jullåten upp. Dags att öppna plånkan igen Roberto!
Citera
2019-11-06, 17:02
Medlem
Hittade precis den här intressanta uppdateringen angånde vår lilla sångfågel inne på Bloggbevakning.

"Ni som saknar Anna Book.
Hon är inne i en nagelgrupp på Fb och frågar vad det kostar att utbilda sig till Nagelteknolog.
Hon vill ”sadla om”. Hon är ju kreativ och älskar naglar. Hoppsan sa"

Det verkar som att familjen behöver få in mer pengar.
Citera
2019-11-06, 17:42
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Hittade precis den här intressanta uppdateringen angånde vår lilla sångfågel inne på Bloggbevakning.

Hon är inne i en nagelgrupp på Fb och frågar vad det kostar att utbilda sig till Nagelteknolog.

Äntligen börjar människan begripa att hon måste utbilda sig och arbeta lite för att inte behöva tigga utanför närmaste ICA-butik för att kunna betala skadestånd och annat pga barnens kriminalitet. Dotterns senaste stöldräd kommer att bli kostbar och kännbar för familjen. Pappans jobb kan vara i fara. Åtminstone riskerar han troligen att förflyttas till att vakta ett parkeringshus när domen mot dottern faller.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-11-06 kl. 17:46.
Citera
2019-11-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Äntligen börjar människan begripa att hon måste utbilda sig och arbeta lite för att inte behöva tigga utanför närmaste ICA-butik för att kunna betala skadestånd och annat pga barnens kriminalitet.

Japp, första tecknet på självinsikt. Möjligen beror det på den här hälsosamma pausen från sociala medier.

En sådan kurs kostar runt 27 000 kr och tar 4 veckor.
Sedan kan hon starta salong i Märsta-källaren och göra naglarna på grannfruarna. Perfekt. En annan förmån är att Lazy F inte längre behöver betala dyra pengar på salong utan kan få rabatt av mamma Anna, diplomerad nageltekniker!
Citera
2019-11-06, 17:54
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru

Ha ha ha Nagelteknolog! Precis om alla meningslösa influensers också vill bli när det börjar gå lite knackigt. Hon ska nog ha ett jävla flyt för att få någon lönsamhet med det, sen skulle bara en idiot anställa henne. Ska hon driva eget (vi vet ju hur det brukar gå med den saken) så får hon konkurrera med alla asiatiskor som också håller på med detta. Ska man få lönsamhet i den branschen så får man vara jäkligt duktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in