Citat:
Ursprungligen postat av
heropsychodreamer
Ja det är ju mycket billigare och låter mer troligt! Fast jag hoppas ändå lite att hon ska vara utbytesstudent och bo i värdfamilj. Jag vill att hon ska få se hur en normal familj beter sig. Få insikten hur sjuk hennes tillvaro varit. Börja bryta sig loss.
Om det är just Fuengirola så blir boendet i värdfamilj och då ska boendet betalas direkt till dem av de nya Märstaborna.

Lycka till om de i så fall inte behandlar Vanessa som den Höghet hon är.

Man får hoppas att någon tipsar en potentiell värdfamilj om riskerna de tar om de öppnar sitt hem för någon som är släkt med Märsta-Anna.
Ett alternativ är dock att de ordnar boende m.m. helt själva. Jag har dålig pejl på var segunda casa ligger men är det i närheten skulle hon kunna bo där själv. Men det är nog att be om en katastrof som visserligen skulle kunna ge massor med snyftreportage åt oss som gottar oss åt allt ifrån hur de ska klippa gräset till idiotiskt placerade sittplatser framför element.
*Oavsett kommer vi nog att få fylla på lagren med popcorn.*
Om någon rent generellt är intresserad av dessa utlandsskolor så är de en perfekt möjlighet för en ung person att ta steget från att vara hemmaboende till att klara att helt ta hand om allt själv när det är dags att flytta hemifrån (vilket jag i och för sig har vissa tvivel att Anna tillåter Vanessa att göra). Det blir alltså ett mellanting under ordnade former vilket är en riktigt bra möjlighet.
Vissa av skolorna har dock egna internat där eleverna bor istället för i värdfamiljer där de i vissa fall utnyttjas. Jag känner några som gått i London och de har råkat ut för att antingen utnyttjas som barnvakt till familjens barn eller de som helt enkelt hamnat hos "familjer" som enbart varit ute för att tjäna pengar. Så personligen förordar jag skolor med internat om det nu inte är en specifik skola man är ute efter. Då får man helt enkelt ta vad som erbjuds. I Vanessas fall är nog allt att föredra för att kunna klippa navelsträngen från sin mor.