Såg att det fanns en del andra trådar där det diskuterades hur mycket man tog i vissa övningar så jag gjorde denna då det kan vara kul att se hur man ligger till jämfört med andra.
Själv så tränar jag med hantlar mellan 30 - 35 kilo styck beroende på hur det känns, 35 är dock det tyngsta som finns på mitt gym, ni som tränar på lite mer hardcore gym får väl mig att känna mig som en liten klenis.
Jo det tycker jag också, dock ligger det nära där jag bor och jag är inte direkt någon byggare så jag klarar mig. Dock de sats jag har varit på brukar bara ha upp till 40.
Haha är Arnoldpressen den där när man börjar djupt med hantlarna framför övre bröstet och sedan vinklar händerna ett halvt varv på vägen upp?
Jag brukar köra max 10 reps med typ 20 kg hantlar men jag är väldigt klen på axelhantelpressar.
Haha är Arnoldpressen den där när man börjar djupt med hantlarna framför övre bröstet och sedan vinklar händerna ett halvt varv på vägen upp?
Jag brukar köra max 10 reps med typ 20 kg hantlar men jag är väldigt klen på axelhantelpressar.
han kör ju inte ens arnoldpress där ju...han vinklar bara hantlarna, men jag tror inte han försöker göra en arnold press....bara en vanlig press med lite twist...
sen vet jag inte heller skillnaden på arnolpress och vanlig axelpress...
man involvevar bröstet mer i arnoldpress va....vad mer?