2009-04-27, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asafapowel
Du är ute på hal is när du påstår att musikerna i E-streetband(som för övrigt är grymma) och stones inte är några duktiga sådana...

Om man snackar rent tekniskt så är de inte fantastiskt bra nej, men sedan är de fantastiskt bra band och gör väldigt bra musik men det är en annan sak.
Citera
2009-04-27, 02:34
Medlem
Meskilstunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men ingen från deras femte? (Streets, Still Haven't Found, With Or Without You?)

Bra sjuk värld vi lever i.

exakt.. deras material när de blev radiorock tycker jag är mindre bra.
Citera
2009-04-27, 02:54
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
U2 har faktiskt en del bra låtar, Sunday bloody sunday är en av dom bästa rocklåtarna någonsin, trummorna i introt är ultimata.

Men Edge är sjukt överskattad på alla sätt och vis och Bono's "godhet" äcklar mig lite. Hoppas Edge brinner i helvetet.

Mitt 1000e inlägg!
Tjatig och djävlig, som deras andra låtar. Antagligen världens mest överskattade band.
Citera
2009-04-27, 05:30
Medlem
Pinkskins avatar
Är det inte lite det där fenomenet: "Supermegaband", då måste man hata dem, nästan som en plikit...

Hört många bra låtar, och har ett par "killer" live-dvds med dem. Kan inte kalla mig ett fan, men just U2 står på min lista över att kika lite närmre på. Bara tanken på att ett irländskt band hör till den musikaliska absoluta toppen världen över! Helt värdelösa kan de helt enkelt inte vara. Nu har jag ehum annorlunda arbetsuppgifter och slipper den där förbannade P3 eller är det P4? som, långt innan arbetsdagen är över matat dig med sju versioner av en och samma låt, och naturligtvis alla jävla smör-singlar Brrrrr
Citera
2009-04-27, 09:42
Medlem
Meskilstunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Tjatig och djävlig, som deras andra låtar. Antagligen världens mest överskattade band.

Precis... när jag skrev att jag gillade två låtar från deras tredje album så var inte Sunday Bloody Sunday inräknad.
Citera
2009-04-27, 10:04
Medlem
Ivar Kreugers avatar
Jag har ingenting emot U2 som band, vissa av deras låtar tycker jag faktiskt är riktigt bra. Dock har av någon anledning alltid avskytt Bono.
Citera
2009-04-27, 10:50
Medlem
Alla har olika musik smak, men de som säger att U2 är ett gäng talanglösa musiker har inte någon aning om vad de snackar om, liknande kommentarer kommer oftast från hobby musiker som inte kan förstå att de inte är lika stora som U2 då de kan spela dubbelt så fort som The Edge, MINST!

De flesta band, även stora band skulle ge sin vänstra pungkula för att kunna skriva en låt som One eller Beautifull day eller någon annan av deras stora låtar.
Citera
2009-04-27, 18:44
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15step

Edge-gitarr är bara en massa delay och reverb. Inget utmärkande här heller (förutom då överdriften av delay och reverb). U2 är som sagt ett mediokert band.

Överdrifter för vissa, religion för andra.

Tycke och smak min vän.
Ett band som sålt 175 miljoner album är knappast mediokert dock.
Citera
2009-04-27, 18:51
Medlem
Chaco Substrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ett band som sålt 175 miljoner album är knappast mediokert dock.
Det här är för enkelt, men; är det inte liksom en förutsättning att vara medioker om man vill sälja 175 miljoner album? De breda massorna vill väl inte ha alltför avancerade grejer.
Teknisk skicklighet är en sak, men de låter ändå som "lagom" arenarock. Vilket förstås går hem hos de flesta.

Äh. Jag vill inte vara den "alternative" musiknörden som tvunget dissar "folks" "bleka" musiksmak, men det är så svårt ibland. Fan också.
Senast redigerad av Chaco Substral 2009-04-27 kl. 18:53.
Citera
2009-04-27, 18:59
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaco Substral

Äh. Jag vill inte vara den "alternative" musiknörden som tvunget dissar "folks" "bleka" musiksmak, men det är så svårt ibland. Fan också.

Vet inte vad du gillar självfallet, men lyssna gärna på mer "udda" fantastiska alster som Acrobat, Mofo, Dirty Day eller Exit.

U2 är så mycket mer än bara de låtar som "den grå massan" känner till.
Citera
2009-04-27, 19:19
Medlem
Geomeisters avatar
En kompis till mig som glömt en del svenska skulle antagligen säga att Bono är en snäll pojke ^^
Senast redigerad av Geomeister 2009-04-27 kl. 20:15.
Citera
2009-04-27, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chaco Substral

vet precis hur du känner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in