Jag har bott i dom nybyggda husen på Andersberg och kan säga detta.
Är det dom nya är det ett jävla fuskbygge, kallt på vintern varm som fan på sommaren (15 respektive 30 grader).
Är det dom gamla husen är dom sletna som FAN. Trapphusen ser ut som om Isreal har skickat raketer änna dit.
När folk skall hälsa på sina kompisar eller släktingar används inte trappa och ringklocka utan folk ställer sig utanför och skriker tills personen dom söker kommer ut på balkongen, sedan skriker dom till varandra ett tag. Likaså står det snorungar och skriker efter mamma eller pappa nedenför istället för att gå upp.
Alla snorungar från 10-20+ har mopeder eller minicrossar. Dom låter "en del"
"Miljöstationerna" har även dom blivit träffade av raketer.
Säger som alla andra, big no-no.
Bodde där i ett år, under den tiden skedde följande i ett område av 200 m från lägenheten:
Knivmord jämte ett dagis
En bil brändes upp på parkeringen, försök till mord
Tre ggr kom ett fyllo som höll på att försöka banka in lägenhetsdörrarna på natten
Sen skedde allt det som de övriga sagt också, plus att sopor gärna ställs i trappuppgången i minst en vecka...
tack gode gud för att man har köpt hus nu.
Slödder och patrask är det fan i mig till 98% som bor där.
verkar dock som det råder rätt bra bostadsbrist i halmstad?
satte upp mig på en bostadskö för några månader sen. förhoppningsvis kanske man har några poäng till något litet att börja med. vi vet ju inte var man ska vända sig mer än att googla fram lite företag.
uppvuxen i halmstad (furet kallas området-riktigt trevligt men mest villor). Flytta inte till andersberg eller vallås och helst inte till linehed. sikta på områden nämre centrum alt "andra" sidan nissan (ån som rinner genom stan) till "väster". andersberg/ linehed kan nästan kallas öster, dock är det riktiga öster, runt högskolan ner mot centralen rätt trevligt med låga hyror o nära centrum. men satsa helst på något runt galgberget om ni vill bo centralt och bra (allt i hstd är iof i princip centalt med cykel) Tips är att det finns väldigt många små fastighetsägare, så ring runt som tokar, det har funkar för alla jag känner.
edit
linehed är rätt ok område men kanske inte de bitarna som ligger allra närmst andersberg, o andra sidan är den delen av andersberg i sin tur det minst sämsta av andersberg...kollade just på hfab, gustavsfält är ok - klackerup ligger i närheten också trevligt. det jag nämnde som "riktiga öster kallar de centralt öster...
Senast redigerad av starbomb 2009-03-25 kl. 21:07.