2009-03-26, 01:53
Medlem
TinTims avatar
Vallås nänmdes här att hålla sig borta från, måsta säga jag inte håller med. Vallås är tämligen stort dessutom. Jag bor på Vallås nu och fy fan vad tyst och skönt det är. Finns en liten klick missfall där men det är mest dom låga numrena på Strandvallen, runt Hotell Fina Laxen. Resten av Vallås har ett tämligen låg andel av "idioter". (har kontakter på Störningsjouren så kollade innan jag flyttade

Ett tips är HFABs direkttorg. Varje Tisdag & Torsdag kl 19.00 släpper dom lägenheter som står tomma och dom vill hyra ut snabbt. Dom 5 första som klickar i intresse får visning på dom och sedan bestäms det mellan dessa 5 vem som får lägenheten. SÅ sitt o spamma refresh kl. 19.00 så hittar du nog en snabbt.
Citera
2009-03-26, 13:00
Medlem
Det finns andra hyresvärdar än HFAB, kolla med Akelius tex. Även Stena fastigheter har en del lägenheter lediga på Nyhem emellanåt.

På Nyhem ligger Järnvägsgatan 8, där brukar det vara ganska lätt att få lägenhet pga dåligt rykte sedan tidigare dock var det lugnt där när jag bodde där.
Någon som vet vem som äger huset nu?

Andersberg eller Maratonvägen skulle jag aldrig flytta till, inte heller Oskarström.

Vallås är okej, i alla fall på Vasängsvägen/Kornhillsvägen.
Citera
2009-03-26, 19:53
Medlem
yeah, vallås e stort. kanske bara närmsta kvarteren runt hotellet som inte är tipptopp, å andra sidan väl där de flesta hyreslägenheterna finns, men hade nog hellre bott på maratonvägen - mest för att slippa den lilla backen upp till vallås =)
Citera
2009-03-26, 20:01
Medlem
HFAB:s bostadskö kan du nog glömma att få bostad genom. I centrum så ligger kötiden på i alla fall 6 år för att få något. Som du är inne på så är det svårt att få bostad här. Men försök med mindre hyresvärdar, det är ett tips. Förvänta dig dock inte för mycket, snåla som fan brukar de vara men ofta helt okej områden.

Får du napp på något så skriv ner mer exakt vart det är här så ska vi kunna hjälpa dig. Andersberg skulle jag dock gärna unvikt. Fast jag har polare därifrån som inte tyckt det är farligt. Men deras preferenser är inte alltid de bästa heller. Ena killen fick sin hoj snodd efter 1 vecka och hade grannar som festade VARJE fredag och lördag med techno musik och det tyckte han var lugnt. Sen är det också lite annorlunda om man är uppväxt där, då vet småttingarna/packet vem du är och håller sig borta frånsett du inte är bratt eller mes.

Hur som så har du fått en hel del råd. Vissa områden av Vallås fungerar som sagt men sen ligger Vallås rätt avsides också, i alla fall sett från en Halmstad-bos ögon.
Citera
2009-04-05, 18:55
Awaiting Email Confirmation
Sluta snacka erat skit! Andersberg är Halmstads tyngsta getto!
Det bor en massa barn här och dom har aldrig haft något problem.
För er som ej vart där...kom ditt och ser er omkring och njut av miljön!
Citera
2009-04-05, 23:00
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaija
Det finns andra hyresvärdar än HFAB, kolla med Akelius tex. Även Stena fastigheter har en del lägenheter lediga på Nyhem emellanåt.

På Nyhem ligger Järnvägsgatan 8, där brukar det vara ganska lätt att få lägenhet pga dåligt rykte sedan tidigare dock var det lugnt där när jag bodde där.
Någon som vet vem som äger huset nu?

Andersberg eller Maratonvägen skulle jag aldrig flytta till, inte heller Oskarström.

Vallås är okej, i alla fall på Vasängsvägen/Kornhillsvägen.

Yep, Järnvägsgatans 8 ryktes är katastrof bor själv där men kommer flytta inom några månader. Crendo sköter fastigheten. Sen får man ju inte glömma att Wojtek Walczak bor där................

Ganska många som flyttar in och ut hela tiden =)
Senast redigerad av anre24 2009-04-05 kl. 23:07.
Citera
2009-04-06, 14:41
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson666
Sluta snacka erat skit! Andersberg är Halmstads tyngsta getto!
Det bor en massa barn här och dom har aldrig haft något problem.
För er som ej vart där...kom ditt och ser er omkring och njut av miljön!

Pff, har själv bott på andersberg och alla barn är cp-störda.
Jävla ouppfostrade skitungar, speciellt alla rom-ungar skulle kunna göra en fritzel-move på alla romer på andersberg.

Ont, så flytta gärna dit om du känner att du klarar av det. Polisen rullar förbi en gång i timmen och kommer det folk och ropar eller kastar saker på dina rutor så bara visa baseballträt så går de iväg.

Om du lätt blir rädd eller oroar dig för din hälsa eller att någonting ska bli stulet så avråder jag dit att flytta dit. Men det är billigt och såvida du inte ser ut som en fjolla kan du röra dig fritt överallt.
Citera
2009-04-06, 19:34
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Som sagt: Jävla pissområde...
Bara åk ett varv på Lökringen så fattar man direkt att det inte är nåt att ha...
Citera
2009-04-07, 00:16
Medlem
Tratts avatar
Anderssberg är vivalla fast i Halmstad.
Citera
2009-04-08, 13:48
Medlem
Blå Rutas avatar
Och så här lång tid tog det innan andersberg är på DN:s framsida med det här: http://www.dn.se/nyheter/sverige/dodsskjutning-i-halmstad-1.840944
Citera
2009-04-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
Och så här lång tid tog det innan andersberg är på DN:s framsida med det här: http://www.dn.se/nyheter/sverige/dodsskjutning-i-halmstad-1.840944

Låter inte det som ett bra område för barnen att växa upp i?
Citera
2009-04-08, 14:25
Medlem
Playcontrols avatar
Alltså saker händer mest nära centrum av andersberg samt på den västra sidan, på den östra sidan händer det ingenting.
Det är väldigt lungt och många svenska unga bor där eftersom det är billigt. Det är mer en 50/50 blandning av svenskar och invandrare där.

Dessutom finns de nybyggda lägenheter på östra sidan som är mycket fina, till skillnad från lägenheterna i centrum som ser ut som någon jätte pissat och skitit på.

Det går att bo här, men det hade varit trevligt om de slängde ut alla invandrare där, de är de som är störda i huvudet, men sen bor det en del white trash där också och de är ju knappast normala de heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in