2009-08-08, 23:45
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsabellaJS
För hela världen-afrika vet jag inte. Förmodrar att du menar sub-sahara där det är vanligast.

I sverige dock, så är det vanligare att HIV smittar Heterosexuella, framförallt när de varit utomlands. Smittade homosexuella män har vuxit under det senaste året, men smittade heterosexuella är fortfarande majoritet i Sverige.

Ja, i förhållande till hur många de är, betänk att de utgör 90-95% av befolkningen, då är det inte konstigt att de flesta av de smittade är heterosexuella...

% sett så är homosexuella överrepresenterade bland de som smittade.
Citera
2009-08-09, 05:35
Medlem
Det finns inget dåligt med det, förutom att det försämrar själen genom att man inte kan sprida vidare sina gener och att det på något magiskt vis gör debatten om perversioner mer dunkel.
Citera
2009-08-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Ja, i förhållande till hur många de är, betänk att de utgör 90-95% av befolkningen, då är det inte konstigt att de flesta av de smittade är heterosexuella...

% sett så är homosexuella överrepresenterade bland de som smittade.

du menar bögar?
Citera
2009-08-10, 20:43
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momus
du menar bögar?

Ja, menade det.
Citera
2009-08-11, 10:19
Medlem
Det är enbart rätt och slätt onaturligt inget annat.
Människan är utvecklad för ett heterosexuellt leverna.

Turligt nog så har naturen en skyddsmekanism som fungerar hyggligt. De avarterna är självsanerande. De reprocuderar sig inte

I övrigt har jag inget emot de homosexuella. Stör de inte mig så får de vara ifred för mig. De är enbart en avikelse eller defekt i naturen. Det är inte ett skäl att klanka på dem, så låt dem försvinna av sig själva.
Citera
2009-08-11, 14:32
Medlem
Fuwalus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSfa
Det är enbart rätt och slätt onaturligt inget annat.
Människan är utvecklad för ett heterosexuellt leverna.

Turligt nog så har naturen en skyddsmekanism som fungerar hyggligt. De avarterna är självsanerande. De reprocuderar sig inte

I övrigt har jag inget emot de homosexuella. Stör de inte mig så får de vara ifred för mig. De är enbart en avikelse eller defekt i naturen. Det är inte ett skäl att klanka på dem, så låt dem försvinna av sig själva.

Fast, om läggningen uppkommer utan förklaring inom i princip alla däggdjursarter, är den inte då att i allra högsta grad att betrakta som just naturlig? Eftersom människan i alla tider haft allehanda olika sexuella läggningar så känns det väldigt främmande för mig att dra slutsatsen att människan är utvecklad för enbart heterosexuella parrelationer?

Kärnfamiljen är att betrakta som mindre naturlig än homosexualiteten, pedofilin eller dendrofilin - eftersom det till skillnad från de andra är en konstruktion av religion och samhället.
Citera
2009-08-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuwalu
Fast, om läggningen uppkommer utan förklaring inom i princip alla däggdjursarter, är den inte då att i allra högsta grad att betrakta som just naturlig? Eftersom människan i alla tider haft allehanda olika sexuella läggningar så känns det väldigt främmande för mig att dra slutsatsen att människan är utvecklad för enbart heterosexuella parrelationer?

Kärnfamiljen är att betrakta som mindre naturlig än homosexualiteten, pedofilin eller dendrofilin - eftersom det till skillnad från de andra är en konstruktion av religion och samhället.

Nej snarare att det är normalt att avarter förekommer (Det perfekta existerar inte). Vilket är just orsaken till att naturen sanerar. En utveckling skulle inte kunna ske om saneringen inte fanns.

I motsats till det du sade om kärnfamiljen, anser jag snarare att den tryggar artens utveckling. Religoner mm förordar naturligtvis detta, men ursprunget till den kommer inte från religon. Högst troligt är den ett uttryck för den mänskliga evulotionen.
Vad vi vet iaf. Kärnfamiljen var känd före Moseboken i bibeln
Senast redigerad av PeterSfa 2009-08-11 kl. 15:02.
Citera
2009-08-11, 15:01
Medlem
Fuwalus avatar
Citat:
Nej snarare att det är normalt att avarter förekommer (Det perfekta existerar inte). Vilket är just orsaken till att naturen sanerar. En utveckling skulle inte kunna ske om saneringen inte fanns.

Med den logiken så torde det ju finnas en genetisk förklaring, vilket det inte gör. Fail.
Citera
2009-08-11, 15:03
Medlem
Citat:
Med den logiken så torde det ju finnas en genetisk förklaring, vilket det inte gör. Fail.

Nå, så fungerar det ju trots allt inte
Evolution har sina regler.
Citera
2009-08-11, 15:08
Medlem
Fuwalus avatar
Citat:
Nå, så fungerar det ju trots allt inte
Evolution har sina regler.

Vilka är? Sociala? Och samma utveckling finns att se genom hela däggdjursriket? Du får gärna börja presentera lite förklaringar eftersom det du påstår framstår som allt mer osannolikt.
Citera
2009-08-11, 15:19
Medlem
Citat:
Vilka är? Sociala? Och samma utveckling finns att se genom hela däggdjursriket? Du får gärna börja presentera lite förklaringar eftersom det du påstår framstår som allt mer osannolikt.

Ok du anser att du hittat ett sätt för naturen att reproducera organismer med homosexuell läggning? Eller hur förklarar du annars att det skulle vara naturligt?

För ordet "naturlig och naturligt" förutsätter jag att du också anser syftar på NATUR liga, som ordet kommer från och används.

Evolutionens regel är enkel. Om artens överlevnad främjas, så fortsätter den. Annars dör den ut. Hela jordens biologiska liv är skapat och utvecklat på det sättet.
Senast redigerad av PeterSfa 2009-08-11 kl. 15:21.
Citera
2009-08-11, 16:29
Bannlyst
Det absolut värsta med homosexualitet är att det verkligen uppmuntrar till familjesplittring och ett dekadent leverne. De flesta familjer som får reda på att deras barn är homosexuella överger detta barn och vill int elängre ha med det att göra, de homosexuella lever hela sina liv i otroligt promiskuösa förhällande, inga bögar håller sig till en partner utan de knullar som djur hela tiden dagligen, detta medför att könsjukdomar är allra mest utbredda bland bögar.

Dessa två saker är värst, familjen splittras och bögar är promisköusa som djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in