Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-14, 00:37
  #1105
Avstängd
69-eyess avatar
"...Det är fantastiskt kul att att komma till Tre Kronor och att ha chansen att få vinna för Sverige är den häftigaste känslan man kan känna. När jag började med hockey så var min stora dröm att få spela i landslaget och det har alltid varit större än NHL..."

Interjuv med en nyss hemkommen Anton Strålman i lokalblaskan

riktigt kul att läsa det där måste jag säga
Citera
2009-05-14, 01:03
  #1106
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-eyes
"...Det är fantastiskt kul att att komma till Tre Kronor och att ha chansen att få vinna för Sverige är den häftigaste känslan man kan känna. När jag började med hockey så var min stora dröm att få spela i landslaget och det har alltid varit större än NHL..."

Interjuv med en nyss hemkommen Anton Strålman i lokalblaskan

riktigt kul att läsa det där måste jag säga

Kan inte backa upp detta för tillfället men tror att han sa "NHL är det största som finns" när han skrev på sitt kontrakt med Leafs.
Citera
2009-05-14, 11:35
  #1107
Avstängd
69-eyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Kan inte backa upp detta för tillfället men tror att han sa "NHL är det största som finns" när han skrev på sitt kontrakt med Leafs.

Haha han kanske har ändrat sig när han inte fick en fast plats i laget
Citera
2009-05-14, 14:42
  #1108
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-eyes
Haha han kanske har ändrat sig när han inte fick en fast plats i laget

Ja, se hockeyspelare...
Citera
2009-05-14, 21:13
  #1109
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-eyes
"...Det är fantastiskt kul att att komma till Tre Kronor och att ha chansen att få vinna för Sverige är den häftigaste känslan man kan känna. När jag började med hockey så var min stora dröm att få spela i landslaget och det har alltid varit större än NHL..."

Interjuv med en nyss hemkommen Anton Strålman i lokalblaskan

riktigt kul att läsa det där måste jag säga
Så säger ju alla unga spelare....vänta bara några år när bankkontot svämmar över med dollars.....då är det inte lika häftigt längre
Citera
2009-05-14, 22:07
  #1110
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
norge, tjeckien och frankrike står för nästa års gruppmotstånd... premiären mellan tyskland och finland kommer att spelas på ett fotbollsstadion inför 75 000 åskådare... hittils är 60 000 biljetter sålda.

Fel. Det är USA och Tyskland som möts i premiären i Arena Auf Schalke.

http://www.iihf.com/home-of-hockey/n...ash=bfc4bd0663

Sverige kommer att spela alla sina matcher i Mannheim.
Här är grupperna i sin helhet:
Grupp A: Ryssland, Vitryssland, Slovakien, Kazakstan.
Grupp B: Kanada, Schweiz, Lettland, Italien.
Grupp C: Sverige, Tjeckien, Norge, Frankrike.
Grupp D: Finland, USA, Tyskland, Danmark.

Spelorter: Grupp A och D i Köln, förutom USA-Tyskland som spelas i Gelsenkirchen. Grupp B och C i Mannheim.
Spelorter i slutspelet och finalarena är inte bestämt.
Citera
2009-05-15, 09:59
  #1111
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Fel. Det är USA och Tyskland som möts i premiären i Arena Auf Schalke.

http://www.iihf.com/home-of-hockey/n...ash=bfc4bd0663

Sverige kommer att spela alla sina matcher i Mannheim.
Här är grupperna i sin helhet:
Grupp A: Ryssland, Vitryssland, Slovakien, Kazakstan.
Grupp B: Kanada, Schweiz, Lettland, Italien.
Grupp C: Sverige, Tjeckien, Norge, Frankrike.
Grupp D: Finland, USA, Tyskland, Danmark.

Spelorter: Grupp A och D i Köln, förutom USA-Tyskland som spelas i Gelsenkirchen. Grupp B och C i Mannheim.
Spelorter i slutspelet och finalarena är inte bestämt.

Kollade på bilden, varför ha 10+ meter mellan sarg och första raden? Ska det hållas löptävlingar paralellt kanske...
Citera
2009-05-15, 22:10
  #1112
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Kollade på bilden, varför ha 10+ meter mellan sarg och första raden? Ska det hållas löptävlingar paralellt kanske...

Det är väl inte tekniskt möjligt antar jag att ha första raden närmare, då sluttningen ser ut att sluta vid första raden. De vill väl att allt folk ska se antar jag. En ishockeyrink är ju betydligt mindre än en fotbollsarena. Och det var faktiskt ännu längre mellan första raden och rinken i den senaste NHL Classic som spelades på en baseball-arena.
Citera
2009-05-15, 22:15
  #1113
Medlem
joper2s avatar
Har hockey-VM visat oss något så är det hur oerhört överskattat NHL är på det sätt att det finns så jäkla många skräpspelare i den ligan bland de briljanta spelarna.
Citera
2009-05-17, 17:46
  #1114
Medlem
Varför var inte Mikael Tellqvist uttagen? Blev han förfrågad? Han är ju fan så mycket bättre än Liv iaf!
Citera
2009-05-17, 18:47
  #1115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuff
Varför var inte Mikael Tellqvist uttagen? Blev han förfrågad? Han är ju fan så mycket bättre än Liv iaf!


nja jag vet inte... tellan har väl aldrig gjort något avtryck direkt och sedan så sa han väl att han inte var intreserad av landslaget efter förra vm då han bänkades till förmån för just liv.
Citera
2009-05-17, 18:49
  #1116
Medlem
winkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuff
Varför var inte Mikael Tellqvist uttagen? Blev han förfrågad? Han är ju fan så mycket bättre än Liv iaf!
Nej han blev inte förfrågad
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback