• 1
  • 2
2003-10-07, 17:16
Medlem
Wyerds avatar
Det visste väl dem flesta redan. Är det någon som vet var man kan få tag på koden, PM:a mig eller posta här (om du vågar )

http://www.shacknews.com/onearticle.x/28641
http://www.reuters.com/newsArticle.j...toryID=3568878
Citera
2003-10-07, 17:38
Medlem
ja alltså,
det var en grupp > XXX <, som släppte Half-Life_2_Leaked_Sources-XXX.
Däremot vill ingen att såna olagliga saker ska till scenen med tanke på att FBI komma utreda det och gaska upp varenda site de är på...
men..går nog att hitta på DC, sök på Half-Life_2_Leaked_Sources-***

men borde inte den här tråden flyttas till "Warez"
Citera
2003-10-07, 17:45
Medlem
Wyerds avatar
Men FBI kan väl inte göra något ifall coden ligger på servrar som inte ligger i USA.

Är det någon mer som vet något?
Citera
2003-10-07, 17:49
Medlem
Titta här

Jag tycker som peakk, tråden bör flyttas till Warez.
Citera
2003-10-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyerd
Men FBI kan väl inte göra något ifall coden ligger på servrar som inte ligger i USA.

Är det någon mer som vet något?

Det handlar mer om saken att Polisen vill få tag på gruppen som hackade(om det nu var de som hackade) valve och snodde koden, de vill säkert slå ner gruppen totalt ändå så de komma ju leta reda på varenda ställe de existerar. På många FTP-siter..scenen helt enkelt..och då hamnar folket på scenen i fara. Och detta gillar inte folk...

FBI arbetar bara i US, men inte CIA.

och nu finns ju koden på mer ställen än Scenen, men det var scenen som mestadels spred den antar jag så då blir "man" ju pissed på scenen..
Citera
2003-10-07, 18:17
Medlem
Nedanstående stycke är saxat från
Half.Life.2.Source.Code.NOTES.EVERYONE.IN.SCENE.RE AD.THIS.URGENT-***

You all have might seen the "Half Life 2 Source Code" leaked to scene, wether this is a real source or not get it deleted everywhere. And that -*** that pred it should be scenebanned.

If this is the "real" sourcecode then we all are messed since that -*** is responsible for a huge spread and the FBI surely will investigate them, and off course they will rollup any sites they are on.
Citera
2003-10-07, 18:22
Medlem
min source ja, förstår dock inte varför du tog bort grupp-namnet på gruppen som släppte "read-nfon"
Citera
2003-10-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peakk
min source ja, förstår dock inte varför du tog bort grupp-namnet på gruppen som släppte "read-nfon"

Din source?
Jag tyckte det var lika bra att ta bort den, letar man så lär man hitta den iaf.
Citera
2003-10-07, 19:12
Medlem
Wyerds avatar
Jag hörde att det var 1/3 av koden som läcket, men detta verkar bara vara 31 mb.
Citera
2003-10-07, 19:47
Medlem
Wyerds avatar
jag vill bara läsa .NFO filen som gruppen som släppte koden skrev.
Citera
2003-10-07, 19:59
Medlem
i nfon stog bara
"its real, about one month old it seems

XXX
"
Citera
2003-10-07, 21:43
Medlem
Segatas avatar
Många lirare som sagt att dom hitta väldigt mycket GAMMAL kod, typ Quake/CS/Whatever-kod, och dom försöker få i folk att detta bara är ett PR-trick från Valves sida! Men även det låter ju rätt otroligt.

Hursomhelst tycker jag det är jävligt synd att sånt här händer. Spelet kommer nu skjutas upp ännu mer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in