• 1
  • 2
2003-10-15, 20:18
Medlem
LadyTieras avatar
Hade precis köpt lägenhet och inhandlat alla hushållsgrejer..köpte knivset på ikea, de dög inte ens att skära kött med..vem fan sätter tänder på en kockkniv? alal jäkla knivar var tandade, inte grovt som en brödkniv men ändå, hade också glömt att köpa konservöppnare så jag offrade en skitkniv på att hugga upp en burk tomater, det dög den till iaf.

Jag köper mina knivar hos Verner&Verner numera, ett fåtal bra och fina knivar...är jättenöjd.
Citera
2003-10-16, 12:48
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chop
Halloo, ville bara varna för IKEA knivar (kock o matlagningsknivar) personligen så tyckte jag att de är bland de sämre knivarna jag haft (har ej prövat deras 365 serie förvisso).

Absolut, det finns två sorers matlagningsknivar på IKEA. De jag talar om är ur serien 365+ och ligger inplastade på blå kartong och har ett blågrått handtag i gummiliknande material. Dessa är bättre än de andra knivarna som också finns att köpa på IKEA. De har sågtandad klinga oavsett modell och ligger lösa i lådor med endast ett avtagbart plastskydd. De är nån/några tior billigare, men dessa ska ni INTE köpa. De är kassa och funkar egentligen till ingenting.
Satsa på 365+-serien i stället så kommer ni garanterat bli nöjda.

Kockkniven kostade 69 spänn har jag för mig och en mindre skalkniv gick lös på hela 29 spänn. Hursomhelst får man mycket kniv för pengarna.
Citera
2003-10-16, 14:55
Bannlyst
Jag köpte en kniv på Åhléns, Kyoto kockkniv hette den, och kostade bara ett par hundra. Den har jag haft i ett par år nu, och bryner man den bara då och då är den hur bra som helst. Smidd i ett stycke är den också, vilket jag föredrar.
Citera
2003-10-17, 20:05
Medlem
Jag har tre kockknivar hemma, två från IKEA och en exxent. En av IKEA-knivarna kom med flickvännen, har blått plasthandtag och är rätt värdelös, men den andra är riktigt bra. Vet inte vad det är för modell men den kostade några hundra och har svart handtag i trä, bryner man den lite då och då är den absolut i samma klass som exxent som i sin tur ligger snäppet precis under global i kvalité.

Köp en sådan med andra ord, klart prisvärd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in