2009-03-24, 03:03
Medlem
Ung_Fascists avatar
Nån gång i augusti 1997 då jag var 7 år var jag ute och åkte bilen med morsan. Fått berättat för mej att hon kört på en panda på E4an. Panikartat slängde hon in den i baksätet och skulle åka för att dumpa djuret i närmaste sjö.

Dock vaknade den upp innan hon hivat iväg den och den sprang ut i skogen..Sedan dess har jag inte sett en panda...
2009-03-24, 03:53
Medlem
miko_ms avatar
Sommaren 2001 åkte vi, ett gäng grabbar, ut för att fiska, fick upp ett par gäddor som vi sen matade en panda, som vi stötte på.
Pandan tackade för fisken och drog sen vidare norrut..
2009-03-24, 05:20
Medlem
Sn0o0oZs avatar
För ett par år sedan virrade jag ut i skogen efter ett redigt krogbesök, efter ett par kilometer så börjar jag bli nykter och hungrig, jag får syn på en sjö där jag med mina bara nävar fiskar upp ett par gäddor. Med gäddorna i famn beger jag mig nöjd norrut. När jag går på stigen hoppar en panda fram bakom en tall och tjyvar mina gäddor, jag byggde och bosatte mig där, men en konfrontation med pandan har aldrig varit i sikte.
2009-03-24, 06:48
Medlem
CronoSs avatar
Köp en Fiat Panda.
2009-03-24, 07:09
Medlem
Bluebeast72s avatar
Utrotningshotad, handelsförbud o närmast skyddobjekt i kina...lycka till.
2009-03-24, 10:01
Medlem
08oss avatar
För några år, omkring 2002 var jag ute och körde bil på en landsväg. I närheten av en sjö ser jag en panda som försöker lifta och snäll som jag är så stannar jag. Pandan ville ha skjuts till arbetsförmedlingen i Stockholm där han skulle söka jobb på en fiskebåt eller som fiskrensare i Norge. Jag släppte av han utanför AMS och han tackade mig genom att ge mig några gäddor som han hade snott från en snubbe i skogen. Sen dess har jag inte sett honom.
2009-03-24, 10:13
Medlem
Adam87s avatar
När jag jobbade på arbetsförmedlingen minns jag att det en dag stegade in en panda. Jahaja, tänkte jag och började leta efter jobb inom den norska fiskindustrin. Döm om min förvåning när pandan berättade att han hade börjat intressera sig för bilar efter någon fadäs på E4an. Jag tipsade om ett jobb på vägverket och pandan stack i väg på en intervju. Det var sista gången jag såg honom.
2009-03-24, 10:32
Medlem
2kewl4us avatar
Hej TS!

Det kan nog vara svårt, men inte HELT omöjligt. Ska berätta en historia jag var med om runt -02.

Jag jobbade då som platschef på Vägverket och hade fått in en förfrågan om jobb av en Panda. Jag trodde såklart detta var ett skämt och brydde mig inte mer om det. Men då en varm juni tisdag ringer min telefon och receptionisten säger att en Panda står i entrén och frågar om jobbet som vägplanerare under ett projekt i Eskilstuna, och om det fortfarande var kvar. Jag blir först helt stum, och frågar om hon skämtar. Men icke, upp på mitt kontor kommer en liten Panda. Jag ska precis skaka hand med honom då han helt vettskrämt hoppar upp på mitt skrivbord! Vidare på en stol! Till fönsterbänken! Och senare hoppar han ut genom mitt fönster som förövrigt är 2 våningar upp. Jag springer till fönstret och ser hur han hamnat på ett flak på en Coca-Cola lastbil. Han försvinner i horisonten och jag försöker vinka efter honom. Detta var sista gången jag såg honom, det var något speciellt med honom.
Senast redigerad av 2kewl4u 2009-03-24 kl. 10:37.
2009-03-24, 10:47
Medlem
Salorms avatar
På sensommaren -02 när jag jobbade som lastbilschaufför så var jag med om något märkligt. Jag hade just lämnat av en pall läsk hos vägverket och var på väg därifrån när det dunkade till i hela bilen. Jag tänkte egentligen inte mer på det utan körde vidare till min nästa anhalt för att lämna av ytterligare en pall. Gissa om jag blev förvånad när jag kom till min nästa anhalt, som förövrigt var Heron City, när det satt en smällfet panda där min pall med läsk skulle varit. Den hade fått i sig nästan all läsk som skulle levereras till Pizza Hut. Jag blev redigt arg och tog med mig tjockisen till föreståndaren för Pizza Hut och berättade som det var. När jag åkte därifrån så stod pandan och diskade, sen dess har jag inte sett till honom.
2009-03-24, 10:52
Medlem
wonderlands avatar
Menar du jättepanda eller?

Dom är poppis som husdjur i Japan och Kina (where else), där kallas de panda dog:
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00353/F_200708_August29Ed_353919a.jpg

Så..
1. Köp en Chow Chow
2. Frisera den, färga om den
Resultat: http://img.metro.co.uk/i/pix/2007/03/pandadogAP_450x323.jpg
Tadaa!
2009-03-24, 11:01
Medlem
jesusfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
På sensommaren -02 när jag jobbade som lastbilschaufför så var jag med om något märkligt. Jag hade just lämnat av en pall läsk hos vägverket och var på väg därifrån när det dunkade till i hela bilen. Jag tänkte egentligen inte mer på det utan körde vidare till min nästa anhalt för att lämna av ytterligare en pall. Gissa om jag blev förvånad när jag kom till min nästa anhalt, som förövrigt var Heron City, när det satt en smällfet panda där min pall med läsk skulle varit. Den hade fått i sig nästan all läsk som skulle levereras till Pizza Hut. Jag blev redigt arg och tog med mig tjockisen till föreståndaren för Pizza Hut och berättade som det var. När jag åkte därifrån så stod pandan och diskade, sen dess har jag inte sett till honom.

Sommarjobbet i köket på Pizza Hut i augusti 2002 var nog det tråkigaste jag någonsin har haft. Tills en dag, när en man i blåställ och DHL-väst på sig släpade ner en jättepanda i köket. Döm om min förvåning när pandan bara grät och bad om förlåtelse. Men min chef ville ha sin läsk, som han redan hade betalat för, så han beordrade pandan att diska för att göra sig av med skulden han hade.
På kvällen var jag och pandan mycket goda vänner, vi gick ut på stan och jag fick rida på honom genom gatorna. Vi stannade till på Gyllene Freden och tog oss ett par öl och några hundra whiskeyshotar innan vi begav oss hem till mig. Jag har ett vagt minne om att vi sov i samma säng, men fråga mig inte vad vi gjorde för någonting.
När jag vaknade på morgonen så var pandan borta, på bordet låg en lapp där det stod "Tack för inatt och för spriten, men jag tror inte att det någonsin kan bli du och jag", och sen dess har jag aldrig sett honom.
Han bedrog mig.
2009-03-24, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Menar du jättepanda eller?

Dom är poppis som husdjur i Japan och Kina (where else), där kallas de panda dog:
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00353/F_200708_August29Ed_353919a.jpg

Så..
1. Köp en Chow Chow
2. Frisera den, färga om den
Resultat: http://img.metro.co.uk/i/pix/2007/03/pandadogAP_450x323.jpg
Tadaa!

Bästa tråden på länge.
och dom där bilderna var fan asroliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem