Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
På sensommaren -02 när jag jobbade som lastbilschaufför så var jag med om något märkligt. Jag hade just lämnat av en pall läsk hos vägverket och var på väg därifrån när det dunkade till i hela bilen. Jag tänkte egentligen inte mer på det utan körde vidare till min nästa anhalt för att lämna av ytterligare en pall. Gissa om jag blev förvånad när jag kom till min nästa anhalt, som förövrigt var Heron City, när det satt en smällfet panda där min pall med läsk skulle varit. Den hade fått i sig nästan all läsk som skulle levereras till Pizza Hut. Jag blev redigt arg och tog med mig tjockisen till föreståndaren för Pizza Hut och berättade som det var. När jag åkte därifrån så stod pandan och diskade, sen dess har jag inte sett till honom.
Sommarjobbet i köket på Pizza Hut i augusti 2002 var nog det tråkigaste jag någonsin har haft. Tills en dag, när en man i blåställ och DHL-väst på sig släpade ner en jättepanda i köket. Döm om min förvåning när pandan bara grät och bad om förlåtelse. Men min chef ville ha sin läsk, som han redan hade betalat för, så han beordrade pandan att diska för att göra sig av med skulden han hade.
På kvällen var jag och pandan mycket goda vänner, vi gick ut på stan och jag fick rida på honom genom gatorna. Vi stannade till på Gyllene Freden och tog oss ett par öl och några hundra whiskeyshotar innan vi begav oss hem till mig. Jag har ett vagt minne om att vi sov i samma säng, men fråga mig inte vad vi gjorde för någonting.
När jag vaknade på morgonen så var pandan borta, på bordet låg en lapp där det stod "Tack för inatt och för spriten, men jag tror inte att det någonsin kan bli du och jag", och sen dess har jag aldrig sett honom.
Han bedrog mig.