2009-03-23, 21:55
Medlem
Hej

Klipper på en registrerad Premiere pro 2.0, men var tvungen att uppgradera till cs4 för att kunna hantera progressivt mtrl inspelat på mini-dv. För visst måste man väl ha cs4 då? Tyvärr en crackad version, och det är väl det som ställer till det.

Nu ser player- och sekvensfönstret ut så här när jag öppnar upp projektet:

http://4.bp.blogspot.com/_lu9z0_1y3f...gshelvetet.JPG

Jag har inställningarna Pal widescreen 48khz, vilket det var i det gamla också. Har testat att skapa nytt projekt och tanka in i med likadant resultat.

Vet någon vad som kan vara fel?
Vore så otroligt tacksam för svar. Jag måste bli klar med en musikvideo inom de närmsta dagarna.

Hälsningar
/Henrik
Citera
2009-03-23, 22:45
Medlem
kopiera url-adressen och klipp in den i webbläsaren.

/Henrik
Citera
2009-03-24, 00:29
Medlem
Där är en anledning till att det är extra jobbigt med crackade versioner när problem uppstår...
(Men det hjälper ju inte dig)

Det ska inte spela någon roll om du jobbar i Premiere Pro 2.0 eller CS4 vad gäller hantering av progressivt mtrl. (Med reservation för att jag inte jobbar med Premiere själv.)

Det är väldigt knapphändig information att gå på, så jag listar lite allmänna felsökningstips i den ordningen jag kommer på dom:

Uppstod problemen när du uppdaterade till den nya versionen? Har du möjlighet att nedgradera igen? Jobbar du ifrån extern eller intern hårddisk? (Borde inte spela någon roll)
Ser videon från banden bra ut när du tittar på den genom en annan källa (genom kameran/kopplad till tv:n)? Kan du utesluta bandskada?
Dubbelkolla dina capture settings, det är inte NTSC eller så? (Borde inte heller kunna gå att göra fel här.)
Kan du titta på de digitaliserade avi-filerna med något annat program, typ vlc?
Kan du testa att ta in ditt material med något annat program, typ Windows Moviemaker. Ser filerna bra ut där, testa att importera dem till CS4.
Citera
2009-03-24, 13:12
Medlem
Hej

Tack för ditt svar!

Jag tror att jag nedgraderar till versionen som fungerar felfritt istället. Varför jag uppgraderade var ju för att jag var osäker på om det var tvunget att vara ett progressivt projekt, men jag har kollat med expertis som berättade att man (precis som du trodde) tankar in det interlaced. och tankar ut det interlaced.

Att det blir som det blir i programmet tror jag är för att någon codec eller komponent saknas. Allt material ser ju bra ut i kamera och i datorns olika spelare.
Men som sagt, tack för hjälpen.

/Henrik

Citat:
Ursprungligen postat av Bomberos
Där är en anledning till att det är extra jobbigt med crackade versioner när problem uppstår...
(Men det hjälper ju inte dig)

Det ska inte spela någon roll om du jobbar i Premiere Pro 2.0 eller CS4 vad gäller hantering av progressivt mtrl. (Med reservation för att jag inte jobbar med Premiere själv.)

Det är väldigt knapphändig information att gå på, så jag listar lite allmänna felsökningstips i den ordningen jag kommer på dom:

Uppstod problemen när du uppdaterade till den nya versionen? Har du möjlighet att nedgradera igen? Jobbar du ifrån extern eller intern hårddisk? (Borde inte spela någon roll)
Ser videon från banden bra ut när du tittar på den genom en annan källa (genom kameran/kopplad till tv:n)? Kan du utesluta bandskada?
Dubbelkolla dina capture settings, det är inte NTSC eller så? (Borde inte heller kunna gå att göra fel här.)
Kan du titta på de digitaliserade avi-filerna med något annat program, typ vlc?
Kan du testa att ta in ditt material med något annat program, typ Windows Moviemaker. Ser filerna bra ut där, testa att importera dem till CS4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in