2009-03-23, 20:59
Medlem
Vstertorps avatar
Japp, det finns ett antal Legoland-trdar...

Dock ingen som, vad jag kan se, som tar upp mina frgor:

- Om man flyger till CPH, hur tar man sig bst/billigast till Legoland?
- Finns det snabbtg, eller direktbuss, mellan Kpenhamn-Legoland?
- Det r ca 26 mil mellan Kpenhamn och Legoland, ngon som har koll p faktiska restiden med hyrbil? Ca 3-3 tim?

Att resa mellan CPH-Billund kostar mer n resan mellan ARN-CPH, vilket givetvis styrs av antalet fligther/stolar. r det ngon som vet av ngot bolag som flyger direkt till Billund, typ frn Malm eller Gteborg eller annat "strre" stlle?
Citera
2009-03-23, 21:08
Bannlyst
http://www.dsb.dk/Rejseplan/bin/quer...ney=no&trip=on
Citera
2009-03-23, 22:34
Medlem
Vstertorps avatar
Tack!
Det verkar inte g ngot direkttg (jag testade ett antal dagar/varianter), man fr endast metro/tg/g/buss-alternativ. Verkar lite krngligt och jag lyckas inte f ngot pris...

Med andra ord (so far): Hyrbil vs. Allmnna frdmedel 1-0.

Btw; jag hittade direktflyg ARN-Billund med Cimber Sterling. Med dagens vxelkurs landar priset p ca 12 000 kr. Flyga till CPH och hyra bil landar p ca 7 000 kr. Jakten gr vidare!
Citera
2009-03-24, 20:21
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västertorp
Tack!
Det verkar inte g ngot direkttg (jag testade ett antal dagar/varianter), man fr endast metro/tg/g/buss-alternativ. Verkar lite krngligt och jag lyckas inte f ngot pris...

Med andra ord (so far): Hyrbil vs. Allmnna frdmedel 1-0.

Btw; jag hittade direktflyg ARN-Billund med Cimber Sterling. Med dagens vxelkurs landar priset p ca 12 000 kr. Flyga till CPH och hyra bil landar p ca 7 000 kr. Jakten gr vidare!

Kolla flyg till Lbeck, Hamburg och Gteborg ocks, och glm inte att kalkylera med broavgiften p Kph-alternativet.
Citera
2009-03-24, 20:41
Medlem
Vstertorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Kolla flyg till Lbeck, Hamburg och Gteborg ocks, och glm inte att kalkylera med broavgiften p Kph-alternativet.

Broavgift? Just f-n, det drabbas man ju ocks av (med hyrbil). Har du koll p kostnaden? 2-300 kr/resa fr en bil?

Hamburg, och Lbeck, faller n s lnge p att det r dyrare (n Kpenhamn) att flyga till. Gteborg kan vara billigare flyga till men frjan och lngre bilvg/restid talar emot...
Citera
2009-03-24, 22:10
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västertorp
Broavgift? Just f-n, det drabbas man ju ocks av (med hyrbil). Har du koll p kostnaden? 2-300 kr/resa fr en bil?

Hamburg, och Lbeck, faller n s lnge p att det r dyrare (n Kpenhamn) att flyga till. Gteborg kan vara billigare flyga till men frjan och lngre bilvg/restid talar emot...

Ryanair flyger till Lbeck.
Vet inte vad Stora baeltbron kostar, men jag gissar att det gr att sl upp med google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in