2009-03-23, 12:03
Medlem
Finns det nåt sätt att välja vilka program/mappar osv som Spotlight ska visa som bästa sökträff för olika söksträngar?

I Quicksilver t.ex. om jag söker på "c" så kan jag välja vilket program eller mapp jag vill ska hamna överst i träfflistan. Har inte hittat nån liknande funktion för Spotlight, finns det?
Citera
2009-03-23, 20:00
Medlem
Du kan inte ställa in spotlight så specifikt, du kan endast ändra vilken ordning resultaten kommer i spotlightinställningarna under systeminställningar. Bara dra de olika typerna i vilken ordning du vill ha dom.
Citera
2009-03-23, 21:37
Medlem
Inte svar på frågan, men kanske nåt att fundera på i alla fall:

Använder själv sällan Spotlight, utan ett gammalt gratisprogram som heter EasyFind eftersom Spotlight alltid missade en jäkla massa filer när den kom i första OS X. Jag tappade helt enkelt förtroendet för den.

EasyFind tar lite längre tid på sig, men hittar å andra sidan allt.
Citera
2009-03-24, 01:16
Medlem
th3vils avatar
Jag brukar börja med att skriva in filändelsen. Så söksträngen blir typ:
.psd snygg

I Finder kan du söka på alla möjliga vis, men du måste använda Äpple + F för att få fram sökrutan och sen använda "Råsökning" som finns under menyn "Andra".

Du kan förstås lägga till så att Råsökning alltid visas direkt i menyn när du slår Äpple + F, men det är iallafall förvånansvärt omständligt. Kanske de har roat sig med att fixa till i Snöleoparden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in